4359
Sök

hur plockar man bort instrumentbrädan på en volvo 740

Avstängd
200 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
som topic

351 Inlägg
13 maj 2008
Med en kofot och gummihammare:)

Nej men, om du inte har någon bok till bilen så finns det säkert att köpa genom volvo. Annars fråga om snabba instruktioner hos någon snäll volvo-verkstad.

Bags are for bitches
296 Inlägg
14 maj 2008
Sitter 4 skruvar vi a stolparna ( 2 på varje sida) sen har jag för mig att man måste ta bort låsbrickorna som håller i "luftrören" som sitter uppe på instrumentbrädan.. inte så lätt att förklare..
Sen sitter det en skruv underifrån upp i rattstången.. sen sitter det några klips mot fra¨mrutan..
Aaa typ så iaf tongue

Lycka till

Eller har jag fel igen?

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
tack för svaren

men lite mer info hade suttit fint

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
är det inte svårare än så då
det jag är ute efter är steg för steg hur man gör
eller en länk till nått projekt där nån gör det, eller nått annat där man förstår hur man gör

369 Inlägg
14 maj 2008
ett tips: köp haynes smile

Brukar vara bra med bilder och steg för steg i dom.

MVH

113 Inlägg
14 maj 2008
varför inte bara börja skruva isär så märker du vad som behöver skruvas loss osv neutral så man lär sig hur saker och ting fungerar., hmm

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
M3LK3R skrev:
varför inte bara börja skruva isär så märker du vad som behöver skruvas loss osv neutral så man lär sig hur saker och ting fungerar., hmm

sånt har jag gjort förmycket! tillslut vet man inte vad som ska sitta var

113 Inlägg
14 maj 2008
a-traktorn skrev:
M3LK3R skrev:

sånt har jag gjort förmycket! tillslut vet man inte vad som ska sitta var

Jo det vet man om man dokumenterar med tex bilder ritar upp osv, kan aven lägga vissa saker för sej själva så du vet att det hör ihop., jag plockade ner en volvo duett utan någon ordning, va som att lägga pussel när den skulle ihop igen men d gick big_smile

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
ok

köper en haynes bok och får se hur det går

55 Inlägg
14 maj 2008
gjorde själv detta för någon månad sen. bara skruva bort alla skruvar du ser, sen när dem är borta så glöm inte att det sitter små hakar längst in så du måste böja upp brädan och lyfta.

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
okej
tack

112 Inlägg
15 maj 2008
men varför ska du plocka bort den ..
jag gjorde det misstaget att ploicka bort instrumentbrädan pga av att värmeelementet hade gått sönder.. ocj i dagens läge så är allt snett och vint å vettefasen allt..

Sök