3332
Sök

Sänkning av Volvo S70 GLT -97...

29 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Tjena !  Behöver sänka min s70 och jag tänkte bara kolla om man måste köpa både nya fjädrar och stötdämpare eller om man kan använda dom gamla orginal stötdämparna som sitter på.......=?=? // Okunnig...  tongue

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

Buller & Bånk
31 Inlägg
16 maj 2008
Ja man kan använda dem gamla som sitter på, men de är VERKLIGEN att föredra ett byte av dämpare.

Dina gamla kommer i annat fall ta slut rätt snabbt, och någon väghållning är inte att tala om.

/

It's not how you treat your car, It's how you drive it

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
16 maj 2008
Köp både stötdämpare och fjädrar, annars sliter det väldigt mkt på dina originalstötdämpare. Dessutom får du lite bättre väghållning då de nya stötdämparna är lite hårdare, samt gjorda för att jobba i ditt nya arbetsläge.

Kan rekommendera www.gemotorsport.se - billigt och bra (iaf billigt, helt ok grejer men inga raceprylar)

29 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Okey! Tack för hjälpen ! .....Bara o beställa ....big_smile

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"

Buller & Bånk
31 Inlägg
16 maj 2008
OM du har råd, satsa på Gula koni + h&r fjädrar,  smile

It's not how you treat your car, It's how you drive it

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
men kan man köpa stötdämare och skita i fjädrarna?Vad kan hända?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
någon

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

329 Inlägg
16 maj 2008
Varför ska du köpa stötdämpare utan fjädrar?, de är fjädrarna som kommer bestämma höjden på bilen, i huvudsak.  Man kan köra hur man vill, men de är förenat med fördel att byta både och.

/ L

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
16 maj 2008
stötdämparna är tvärslut bak och hittade stötdämpare som är hårda så det inte slår igenom....

16 Inlägg
16 maj 2008
Kör på gula koni om du har råd som sagt, dessa är ställbara o funkar kalas. H&R Sitter det på min nu, dessvärre har H&R bara 40mm vad ja lyckats hitta? Jag beställde iaf 60/40 från Gemotorsport.

329 Inlägg
16 maj 2008
Okej,   inga problem att bara byta de ena. MEN köper du nya orginal dämpare och sen kör med sänkfjädrar på de kommer de nya okcså att dö..

mao, inte orginal dämpare på sänk fjädrar.

Sök