3280
Sök

Easy Come Easy Go- Körkortet = Revoked

Leg. Spådam
816 Inlägg
23 april 2008
Batta skrev:
Sen skall man aldrig erkänna på plats, låt dom ta det till rätten, vet många som klarat sig undan på det sättet, och även om man inte klarar sig så vet man att man kostat dem minst 10 gånger så mycket i rättegångskostnader osv osv smile

Du är medveten om att det är staten som finansierar det va. Alltså du och jag och alla andra genom skatterna...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
24 april 2008
ja vissa har otur jag har extrem tur ^^

körde drygt 120 på fin fin 70 väg rak å slät inga bilar
en civil bil kommer upp bakom V70 av äldre modell
kunde inte tro det var en civilare för den va röd tongue
sen blir det blå ljus stannar intill kanten och fram kommer en polis jag kännerm ycket väl
han sa men vafan är det du
jaha jag såg inget
kör nu lungt för fan adolfsson haha han e riktigt grym smile
är alltid trevlig mot poliserna och dom flesta här känner igen mig sen moppetiden då jag inte fick hämta ut min trimmade moppe förän jag bjöd dom på ficka bröd lol

Nismo
758 Inlägg
24 april 2008
Skaplig tur kan man ju säga men 50 km/h för fort?! Rätt mycke, kanske borde ta o sänka farten lite grann? Både för ditt eget bästa och andras!

166 Inlägg
24 april 2008
Merclone skrev:
Batta skrev:
Sen skall man aldrig erkänna på plats, låt dom ta det till rätten, vet många som klarat sig undan på det sättet, och även om man inte klarar sig så vet man att man kostat dem minst 10 gånger så mycket i rättegångskostnader osv osv smile

Du är medveten om att det är staten som finansierar det va. Alltså du och jag och alla andra genom skatterna...

skrev en del av detta förut.

Hela grejen med att leva i ett rätts samhälle är rätten att få sin sak prövad. Om man sen får rätt  i rätten så är saken avgjord till din favör. Erkänner du på plats avsäger du dig den rättigheten. Ska jag erkänna när jag inte håller med POLISEN bara för att inte staten ska få kostnader? Då kommer väl någon och säger när man förlorar ska man betala rättegångskostnaderna. Detta blir fel pga av att då får vi ett rätts system som gagnar de rika, vi fattiga satar tar knappast risken att åka på höga kostnader, medan knösus kan. Dvs grundpelaren "att alla ska vara lika inför lagen faller."

Ni ska veta att polisen OFTA spelar på folks okunskap ang det juridiska för få det hela dit de själva vill.

Hmm.
16 maj 2008
Trådstartare
Inte meningen att dra upp tråden igen egentligen, men tänkte att om någon ville söka i framtiden kanske det är bra att skriva vad straffet blev.

Tre månaders spärrtid och 4600 kr böter. såpass är det...

Sedan stod det att för att få tillbaka körkortet efter den 21juli, så skall jag göra Kunskapsprov och Körprov. Det stod inget om att jag måste söka nytt körkortstillstånd eller något annat skit.

Inte meningen att det ska diskuteras mer i tråden, den har fyllt sitt syfte.

MVH.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
17 maj 2008
Piraten skrev:
Merclone skrev:
Batta skrev:

skrev en del av detta förut.

Hela grejen med att leva i ett rätts samhälle är rätten att få sin sak prövad. Om man sen får rätt  i rätten så är saken avgjord till din favör. Erkänner du på plats avsäger du dig den rättigheten. Ska jag erkänna när jag inte håller med POLISEN bara för att inte staten ska få kostnader? Då kommer väl någon och säger när man förlorar ska man betala rättegångskostnaderna. Detta blir fel pga av att då får vi ett rätts system som gagnar de rika, vi fattiga satar tar knappast risken att åka på höga kostnader, medan knösus kan. Dvs grundpelaren "att alla ska vara lika inför lagen faller."

Ni ska veta att polisen OFTA spelar på folks okunskap ang det juridiska för få det hela dit de själva vill.

Well, vet man att man har kört för fort bör man ta sitt straff som en man och inte sitta och tycka synd om sig själv. Handlar inte om att "hålla med" polisen eller inte, du vet väl själv om du har kört för fort? Hur svårt kan det vara? Det enda ni genererar är en massa onödiga utgifter för skattebetalarna. Det är bland annat jag som betalar för all administration när era lost cases ska tröska runt i maskineriet i x antal månader. Sen sitter ni i en annan tråd och gråter om att bensinskatterna är för höga..  roll

Fattar egentligen inte problemet, vill man köra fort och ha kul så finns det flera riktigt bra banor runt om i Sverige. Alternativt så kan man göra det så pass smart att man inte åker fast, men det är väl för mycket begärt..

* Klåpare
1 718 Inlägg
17 maj 2008
pUs skrev:
Well, vet man att man har kört för fort bör man ta sitt straff som en man och inte sitta och tycka synd om sig själv. Handlar inte om att "hålla med" polisen eller inte, du vet väl själv om du har kört för fort? Hur svårt kan det vara? Det enda ni genererar är en massa onödiga utgifter för skattebetalarna. Det är bland annat jag som betalar för all administration när era lost cases ska tröska runt i maskineriet i x antal månader. Sen sitter ni i en annan tråd och gråter om att bensinskatterna är för höga..  roll

Fattar egentligen inte problemet, vill man köra fort och ha kul så finns det flera riktigt bra banor runt om i Sverige. Alternativt så kan man göra det så pass smart att man inte åker fast, men det är väl för mycket begärt..

Word!

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

2 337 Inlägg
17 maj 2008
Såg en hel drös med inlägg där folk tycker man skall låta bli att erkänna på plats och ta det till rätten, eftersom "staten betalar" och "även om du blir dömd, har det kostat dom 10 ggr mer". Det är ju för tusan ni själva som betalar  med skattepengarna. Är väl ett jävligt dumt sätt att tänka, eftersom det är ni själva som drabbas. Eller?

Hmm.
17 maj 2008
Trådstartare
Lås tråden, men ta inte bort den.

MVH.

8 156 Inlägg
17 maj 2008
*Låser tråden på uppmaning av trådskaparen*

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök