4369
Sök

Import Multimediaspelare och tv koppling

14 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Har skaffat mig en Volvo v70 -97 men stereon är defekt och är därför på jakt efter något att stoppa i "hålet" smile hittade en sida på nätet där man kunde importera
http://www.chinavasion.com/index.php/cN … n-car-dvd/

någon som vet om denna sida är "säker"

Sedan funderade jag på hur man kan koppla in så att tv funktionen funkar. Det tar juh förmodligen bara emot analog tv signal. Kan man helt enkelt koppla in en vanlig digital box och sedan koppla den tillskärmen istället?

Mitt första inlägg

Please don kill me

/Vhek

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 maj 2008
Swedenrockers skrev:
Sånt här brukar jag ha förutfattade meningar om.
Även om du får det du beställer så är det stor risk att sakerna håller
måttlig kvalitè.
Bilden brukar vara okej men ljudet suger oftast liksom resten, alltså känslan när man trycker på knapparna, passform och så.
//
Kineserna kan göra bra saker ingen tvekan om saken, men som precis som med allt annat så ligger det i priset.

Håller med, det är ju ingen slump att uttrycket "kina-kvalitet" finns.

Om du letar dubbel-din spelare så kan jag istället personligen rekommendera en JVC KW-AVX810, visst den kostar cirka 8 glada laxar här i sverige och det är ju lite mer än din fina kina-DVD men som sagt:

Kvalitet kostar!

Jag köpte dock min från USA (ebay.com) för 581 dollar inklusive frakt (ungefär 3400kr med dagens dollarkurs) och då får man ju den amerikanska versionen utan RDS och låst till region 1 på DVD:n (vissa säljer iofs den regionsfri) men man kan ju verkligen fråga sig om RDS-funktionalitet och att spela sina lagliga dvd-filmer är värt dom extra ~5000 kronorna den kostar här i sverige.

Jag är iaf nöjd smile
Senast redigerat av TBOC_Razor (18 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

14 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
Tack för svaren!

Jag är nog mest nyfiken på om någon har handlat med dom innan? Om jag ska skicka mina slantar så längt så vill jag gärna få min produkt sen. Kvaliten förstår jag inet e lika bra till det billiga priset=) Om någon vet va det är för avgifter på tull och sånt så får ni gärna informera mig smile

6 170 Inlägg
14 maj 2008
Det är inga avgifter på tull osv *om du vet hur du ska göra*.

Jag betalade varken skatt (moms) eller tullavgift på min nya stereo för jag sa till säljaren att märka paketet som gåva och skriva ner värdet till cirka 70 dollar.

Om du åker på att betala moms och tullavgift så blir det ju 25% moms på priset (med frakten inräknat!) och sen 6% eller något sånt i tullavgift.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

1 050 Inlägg
15 maj 2008
Jag kan bara instämma till 100% med föregående talare..big_smile
Ska man handla avancerad bilelektronik, så är det endast: www.ebay.com som gäller.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

6 170 Inlägg
18 maj 2008
E-30 skrev:
Jag kan bara instämma till 100% med föregående talare..big_smile
Ska man handla avancerad bilelektronik, så är det endast: www.ebay.com som gäller.

Exakt, och att det är just ebay.com som gäller beror ju även på att när man handlar från "riktiga företag" så är dom, inte alltid men dock *väldigt* ofta, ovilliga att märka försändelser som gåvor och/eller skriva ner värdet på grejorna (eftersom det ju ändå faktiskt råkar vara lite olagligt men det är ju inget man själv behöver oroa sig för tongue).

I <3 eBay.com big_smile

Sök