3096
Sök

Problem kallstart

6 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Tjena

Min V855-94 har alltid gått som en klocka servar regelbundet mm men igår ville den inte riktigt vara med i starten men kom efter ett tag har vart ute och provstartat några gng efter när den vart kall och då har det gått bättre men det märks att något inte är som det skall nån som vet vad det kan vara?det verkar som den får för mycket eller för lite bensin
när man trycker på gasen när den är kall hänger inte motorn med till 100% men så fort den blir lite varm går den som en klocka

En som inte kan mer än service o byta bromsar

Volvo 855 Den Enda För Mig!(tills jag hittar en amason)

14 Inlägg
18 maj 2008
Låter som liknander problem som på min Saab 9000cse -94
Skulle oxå vilja få tips på vad det är man ska kolla (eller be någon kolla åt en) smile

För jag är mer en förare än bilmek.... :-/

127 Inlägg
18 maj 2008
Kanske kan vara förvärmningen i lambdasonden som är kass. Bara en gissning.

65 Inlägg
18 maj 2008
Min 740 är likadan när man startar den men den startar direkt. fast den puttrar i början.  säger nog som nitzer att det är förvärmningen i lambdasonden som är kass.

509 Inlägg
18 maj 2008
Tempgivaren kanske

14 Inlägg
18 maj 2008
Nico-the-kid skrev:
Tempgivaren kanske

Hoppas ni står ut med glada amatörer... smile
Vad för tempgivare? Var sitter den?

Förvärmning till lambdasonden...om det skulle vara den, är det lambdasensorn man ska byta då eller?

//Novis

127 Inlägg
18 maj 2008
grubblare skrev:
Nico-the-kid skrev:
Tempgivaren kanske

Hoppas ni står ut med glada amatörer... smile
Vad för tempgivare? Var sitter den?

Förvärmning till lambdasonden...om det skulle vara den, är det lambdasensorn man ska byta då eller?

//Novis

Då får du byta lambda sensor. Men den är ganska dyr så om du kan låna någon som har samma bil och prova hade det varit bra.

127 Inlägg
18 maj 2008
Jag har problem med min egen bil när den är kall. Jag har bytat lufttempgivare och vattentempgivare. Sen köpte jag en lambdasensor från biltema men får fortfarande en felkod i bilen att förvärmningen är kass. Så jag ska köpa en Bosch sond istället.

Sök