2545
Sök

Slutsteg går i protect mode:S??

21 761 Inlägg
16 maj 2008
Eftersom steget går i protect med den där kopplingen så fort du bara nuddar i steget med kablarna, men fungerar med bara en spole inkopplad, så måste det trots allt vara något fel på din koppling. Jag kan inte komma på något annat tyvärr. Kortslutning är min första tanke faktiskt.

Kolla riktigt ordentligt så att de blå kablarna inte kan kortsluta någonstans, tex att någon tråd tar emot basens chassie eller att någon kabel kanske är instoppad för långt i kopplingsplinten hos basen.

1 585 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Mm det är det jag också tycker är konstigt.. Har hela tiden trott att det beror på att det är kortslutning eller kopplat fel. Men det ska ju va rätt kopplat. Om det nu är 2x4ohms talspolar men eftersom dom visar exakt samma värde som min andra bas som är en enkel 4ohms bas så borde det ju va samma tycker jag. Ska se om det inte är något som ligger emot och kortsluter eller att man kanske stoppat in dom för långt. Annars får man köra på 1talspole per bas om det nu inte är skadligt för basarna??

1 585 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Nu fick jag alla talspolarna att fungera:) Kopplad in enligt detta schema
http://www.ladda-upp.com/bilder/4873/inkoppling

Fungerade utmärkt, men spelade inte lika bra p.ga att jag har ett 4-kanals slutsteg och driver båda basarna på halva effekten så blev bättre när jag körde med 1 talspole inkopplad på varje bas och bryggat på steget. Så får ha det så här tills man har köpt sig ett monosteg:) Kul att man lyckades till slut iallafall

trucken
563 Inlägg
18 maj 2008
men du bryggar väl 4kanalaren till ett 2kanal? och har du sen dubbla basar med dubbla spolar på 4 ohm var, så får du 2ohm i stereo. borde steget palla. ska du sen köra ett monoblock så skall du ha ett somklarar 1ohm eller ett somlämnar bra effekt i 4ohm.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Sök