hej på min bil finns det av någon anledning inte skrivet på bakluckan med kromade bokstäver vad det är för motor. men jag har fått tag på just dom bokstäverna som behövs från en kompis.
men hur får man fast dom? är det bara att limma dit dom med sånt där starkt lim som q8 säljer eller rekommenderar ni något annat som håller bättre och förstör mindre (rinningar och frätande i lacken)?
hej på min bil finns det av någon anledning inte skrivet på bakluckan med kromade bokstäver vad det är för motor. men jag har fått tag på just dom bokstäverna som behövs från en kompis.
men hur får man fast dom? är det bara att limma dit dom med sånt där starkt lim som q8 säljer eller rekommenderar ni något annat som håller bättre och förstör mindre (rinningar och frätande i lacken)?
mvh / tobias nilsson
Du har inte fått tag i orginal eller? Eller är de begagnade?
För när de är nya så sitter det klister på dem på baksidan.
Hahahahaha detta är nog första tråden jag ser som faktiskt handlar om att *sätta på* emblem på bilen, annars brukar det ju alltid vara hur man plockar bort dom
Men som Wallis sa så ska där sitta klisterkuddar bak emblemen om dom är nya, är dom begagnade får du leta upp något bra lim som inte sabbar lacken osv.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
NEJ! Inget lim! Köp den starkaste dubbelhäftande tejpen du hittar som är någorlunda tjock och skär bort det överflödiga med skalpell. Passande tejp har jag alltid hittat på Coop Bygg.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
dubbelhäftande tejp finns på tex. biltema. Den funkar kalas. Den du ska leta efter är en karosstejp som är mörkgrå med grön skyddsplast för klistret på rullen. Sitter kalasbra och tål både värme och vatten/avfettning m.m utan att lossna.