3607
Sök

klistra fast kromade bokstäver på bakluckan

tobiasnilsson
19 maj 2008
Trådstartare
hej
på min bil finns det av någon anledning inte skrivet på bakluckan med kromade bokstäver vad det är för motor. men jag har fått tag på just dom bokstäverna som behövs från en kompis.

men hur får man fast dom? är det bara att limma dit dom med sånt där starkt lim som q8 säljer eller rekommenderar ni något annat som håller bättre och förstör mindre (rinningar och frätande i lacken)?

mvh / tobias nilsson
Senast redigerat av tobiasnilsson (19 maj 2008)

4 506 Inlägg
19 maj 2008
tobiasnilsson skrev:
hej
på min bil finns det av någon anledning inte skrivet på bakluckan med kromade bokstäver vad det är för motor. men jag har fått tag på just dom bokstäverna som behövs från en kompis.

men hur får man fast dom? är det bara att limma dit dom med sånt där starkt lim som q8 säljer eller rekommenderar ni något annat som håller bättre och förstör mindre (rinningar och frätande i lacken)?

mvh / tobias nilsson

Du har inte fått tag i orginal eller?
Eller är de begagnade?

För när de är nya så sitter det klister på dem på baksidan.

//Wallis

Kan du andas kan du dö.

tobiasnilsson
19 maj 2008
Trådstartare
begagnade. det finns något på baksidan som ser ut som en gummi packning ungefär, där klistret har varit.
Senast redigerat av tobiasnilsson (19 maj 2008)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
19 maj 2008
Hahahahaha detta är nog första tråden jag ser som faktiskt handlar om att *sätta på* emblem på bilen, annars brukar det ju alltid vara hur man plockar bort dom tongue

Men som Wallis sa så ska där sitta klisterkuddar bak emblemen om dom är nya, är dom begagnade får du leta upp något bra lim som inte sabbar lacken osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Yrkesförare
1 073 Inlägg
19 maj 2008
Säker på att du vill sätta dit dom? Bilen blir ju mycket cleanare utan wink
Emblemrensning is the shit big_smile

Men om du nu tvunget ska ha dit dom, köp nya på Volvo, då sitter det klister på och jag tror resultatet blir bättre.
Senast redigerat av Tega (19 maj 2008)

* Klåpare
1 718 Inlägg
19 maj 2008
NEJ! Inget lim! Köp den starkaste dubbelhäftande tejpen du hittar som är någorlunda tjock och skär bort det överflödiga med skalpell. Passande tejp har jag alltid hittat på Coop Bygg.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

tobiasnilsson
19 maj 2008
Trådstartare
ja, dubbelhäftande tejp känns säkrare. för det skulle se extremt fult ut om limmet skulle råka fräta på plasen som 307 bakluckorna är gjorda av.
Senast redigerat av tobiasnilsson (13 juli 2008)

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
19 maj 2008
när du ska ha bort dom sen.... värmepistol och en fiskelina.... funkar perfekt har jag hört...

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 maj 2008
håller me dom andra... i första hand bör du nog försöka få tag på original annars tar du dubbelhäftande tejp !

Inspiration comes standard

tobiasnilsson
19 maj 2008
Trådstartare
ok. jag ska fråga volvo vad nya kostar. det kan inte är så jätte mycket. annars testar jag med självhäftande tejp.

tack för snabba svar föersten smile

424 Inlägg
19 maj 2008
tobiasnilsson skrev:
jag ska fråga volvo vad nya kostar. det kan inte är så jätte mycket.

Hör att du aldrig har handlat av Volvo tongue

Jag köpte ett D5-emblem för ett tag sen. Det kostade 250kr....

7 100 Inlägg
19 maj 2008
annars finns det ju på typ micro och liknade ställen såna lösa ord som du kan köpa

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

4 506 Inlägg
19 maj 2008
C70: Det är inte så mkt försäljning av sådant till priv personer, Messtadels plåt verkstäder.
Och orginal grejer brukar alltid kossta en slant.

BMX Neeeejjh big_smile Det är ju så fult med sådana, Ska det vara så ska det  vara orginal enligt
mig iafa.

//Wallis

Kan du andas kan du dö.

6 851 Inlägg
19 maj 2008
dubbelhäftande tejp finns på tex. biltema. Den funkar kalas. Den du ska leta efter är en karosstejp som är mörkgrå med grön skyddsplast för klistret på rullen. Sitter kalasbra och tål både värme och vatten/avfettning m.m utan att lossna.

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
20 maj 2008
Det blir snyggare och billigare om du skippar att sätta din nya...Men det är min uppfattning och igentligen varför skulle du lyssna på mig?? hmm

big_smilebig_smile

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

Sök