3422
Sök

Amatör Lackbox?? BILD , duger denna?

236 Inlägg
21 maj 2008
krutmats skrev:
Tack för länken till bilhuset riktigt bra sida den är lagd i favoriter direkt!!
big_smile

Men trumfläkten som jag hade på bilden, är inte den säker?? fläkten kommer stå på vinden och endast ventilen i själva garaget..
Mvh/Englund

ju de ska inte vara någon fara men inga bygg fläktar in när man lackerar...efter lackeringen kan du börja värma lokalen..

de kostar att ligga på topp...

1 892 Inlägg
21 maj 2008
Trådstartare
okej, nej ingen byggfläkt,  den enda fläkt jag villha är för övertrycket och luftflödets skull.. smile
Tack för era synpunkter o tips smile
Mvh/Englund

70 Inlägg
22 maj 2008
satt och funderade på det där med värmen... borde det inte räcka med att man kanske har en tre fyra element på vardera sida av bilen när det ska härda?
och sen vattna golvet, varför inte lägga byggplast på golvet efter vattnat det ngn gång?
sen behöver man verkligen luftgenomströmningen, vad är det som gör att ni vill ha det?

mvh // kapi

1 892 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
kapi skrev:
satt och funderade på det där med värmen... borde det inte räcka med att man kanske har en tre fyra element på vardera sida av bilen när det ska härda?
och sen vattna golvet, varför inte lägga byggplast på golvet efter vattnat det ngn gång?
sen behöver man verkligen luftgenomströmningen, vad är det som gör att ni vill ha det?

mvh // kapi

alltså, för min del räclker det med god grundvärme eftersom jag har mycket glasfiber vill jag inte ha nån jättevärme så luften i glasfibern får för sig att vidgas,
Luftgenomströmmen vill man ha för att få ut lackdammet och så vill man ha övertryck i boxen och detta sköter inluftfläkten med filter,   då vet jag att det kommer in ny filtrerad luft istället för att luften ska sugas in genom springor ofiltrerat..
Så har jag uppfattat situationen
smile
Mvh/ Englund

282 Inlägg
22 maj 2008
jag skulle säga att de e bättre med vatten färg en lösningsmedels buren:)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 maj 2008
Mycket bra tips du fått nu mats wink

Tycker skissen ser bra ut smile dock så tycker jag att du ska köra på lösningsmedelfärg, (lackade mercan i lösningsmedel) man kan fortfarande köpa lösningsmedel och de flesta firmor som lackar med lösningsmedel har vissa tillstånd som tex motivlackerare (mycket lättare at motiva med)eller firmor som ligger "efter" i utveckingen..

Så tycker du ska köra med lösningsmedelfärg och vattna golvet, eller så skär du bara ut någon ruta med filter så slipper du dammloppor som brukar finnas kvar smile
Mvh Kim

1 892 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Mycket bra tips du fått nu mats wink

Tycker skissen ser bra ut smile dock så tycker jag att du ska köra på lösningsmedelfärg, (lackade mercan i lösningsmedel) man kan fortfarande köpa lösningsmedel och de flesta firmor som lackar med lösningsmedel har vissa tillstånd som tex motivlackerare (mycket lättare at motiva med)eller firmor som ligger "efter" i utveckingen..

Så tycker du ska köra med lösningsmedelfärg och vattna golvet, eller så skär du bara ut någon ruta med filter så slipper du dammloppor som brukar finnas kvar smile
Mvh Kim

Tack Kim, 
ja det blir lösningsmedelsbaserad färg och enbart inluftfläkt med dammfilter. utluften blir en ventil med filter på smile
Tackar allihopa för era tips o idéer!!
mvh/Mats

Sök