2368
Sök

Gott om supror i sverige?

2 118 Inlägg
11 maj 2008
Mirano skrev:
URC skrev:
Här nere i kalmar tycks det har exploderat av supror, möter massor när man är ute å kör...
och givetvis så sitter dom på fel sida och kör åxå.

Tyckte om suprorna för herras massa år sedan, när dom inte vart någon dussinbil.
Men nu har man sett för många så dom blir nästan tråkiga.

hehe jag var i kalmar och körde i ca 20 minuter och mötte två stylade supror tongue

och när det var vårträff i piteå fick vi tre supror, en lotus omega och en viper efter oss påväg till fällfors för race tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
11 maj 2008
Jag trode det var så här med alla bilar?
När dom börjar bli äldre så tröttnar folk på dom och säljer dom... Visst blir ökar inte bilen i antal då men nu pratar vi ju om bilar som importeras och jag antar att det inte var så många sprillans nya supror som importerades till Sverige. Och att det är nu möjligheten finns..
Här jag bor finns det inga supror (som jag vet) men då man ser en supra så tycker jag alltid att den är unik ställer man 2st bredvid varandra så tycker jag att dom ofta skiljer sig mycket åt. (Jag har dock aldrig sett 2 bredvid varandra wink ) Men det jag menar är att jag tycker det verkar vara stor skillnad på dom.

5 089 Inlägg
11 maj 2008
va alla klagar helt plötsligt när det kommer massa fräcka bilar till sverige. det ända man har hört förr är "ååh det är bara jäkla framhjulskrafsare i sverige, finns inga riktiga bilar längre". och nu när alla har riktiga bilar(bakhjulsdrivna enligt er) så gnälls det ändå;)

\Lindgren

NissanMotorsport
11 maj 2008
tur man köpte en s14 istället då tongue

Slav
58 Inlägg
11 maj 2008
FLindgren skrev:
va alla klagar helt plötsligt när det kommer massa fräcka bilar till sverige. det ända man har hört förr är "ååh det är bara jäkla framhjulskrafsare i sverige, finns inga riktiga bilar längre". och nu när alla har riktiga bilar(bakhjulsdrivna enligt er) så gnälls det ändå;)

Klart som fan det gnälls! Det är ju trots allt sverige ^^

Mer laddtryck!

iceman_21
11 maj 2008
NJ_ skrev:
Mirano skrev:
URC skrev:
Här nere i kalmar tycks det har exploderat av supror, möter massor när man är ute å kör...
och givetvis så sitter dom på fel sida och kör åxå.

Tyckte om suprorna för herras massa år sedan, när dom inte vart någon dussinbil.
Men nu har man sett för många så dom blir nästan tråkiga.

hehe jag var i kalmar och körde i ca 20 minuter och mötte två stylade supror tongue

och när det var vårträff i piteå fick vi tre supror, en lotus omega och en viper efter oss påväg till fällfors för race tongue

1 vänsterstyrd å 2 högerstyrda?  (supror)

2 118 Inlägg
11 maj 2008
det vet jag inte, en silver och två svarta.. alla härstammar dock inte från pite tongue en är från pite en från lule(tror jag) och den sista vet jag inte..

D.i.l.l.i.g.a.f

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
12 maj 2008
Har sett 2 Skyline en R32 Gts-t och en R33 GT-R på vägen. Aldrig sett en Supra. Ser Porsche, M3, M5 jämt och Lambo, Ferrari, Corvette en gång om dagen minst i Stockholm.

Anledningen till att man ser fler supror än golf 4 på en träff är nog för att alla med supra i närheten tar sig till träffen för att visa upp skönheten. Alla med golf har inte samma intresse för träffar osv som folk med Supror helt enkelt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Forummoderator
26 325 Inlägg
12 maj 2008
Danne_89 skrev:
FLindgren skrev:

Klart som fan det gnälls! Det är ju trots allt sverige ^^

...bara för alla som är less på att se dem att flytta upp till Norrland då, för här ska man vara
glad om man ser en Supra per år..typ.
Jag har för övrigt bott här hela mitt liv men inte sett en Supra live..och då ska det tydligen
finnas en enligt Bilsport. Var då kan man undra?
(Däremot såg jag en Supra på mässan sist..har jag för mig..men den räknas inte)

Edit: ..däremot rullar det ett par äldre Skylines här lustigt nog..
Senast redigerat av AirOne (12 maj 2008)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Bildrulle
499 Inlägg
12 maj 2008
Jag skiljer på vänster och högerstyrda supror. Högerstyrda är en dussinbil. Vänsterstyrda är relativt ovanliga fortfarande.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

349 Inlägg
12 maj 2008
AirOne skrev:
...bara för alla som är less på att se dem att flytta upp till Norrland då, för här ska man vara
glad om man ser en Supra per år..typ.
Jag har för övrigt bott här hela mitt liv men inte sett en Supra live..och då ska det tydligen
finnas en enligt Bilsport. Var då kan man undra?
(Däremot såg jag en Supra på mässan sist..har jag för mig..men den räknas inte)

Edit: ..däremot rullar det ett par äldre Skylines här lustigt nog..

Finns vad jag vet bara två skylines i jämtlands län, min och en R32a.

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
13 maj 2008
Något som har blivit en dussinbil är väl den nya Mustangen. Ser den lite varstanns....

hater
656 Inlägg
13 maj 2008
LoFET skrev:
Masaru skrev:
du tycker helt rätt ^^det är lättare att hitta supra än valfri volvo snart ^^ dessutom går de inge bra heller om du inte ska bli helt homeless.

1. att supran är vanligare än volvo ? årets överdrift. finns nog fler av nästan alla volvo modeller var för sig än supror.

2. civic type R är är bra vanlig den med .

3. Går inte bra ? säg fler bilar i den prisklassen som gör 12sec repor på strippen med trimm för 20k ? förutom skyline som också klandrats för att vara dussin bil i tråden ?

Sen att den börjar bli vanlig är ju för att de är många som gillar den.

ofan, type-r vanliga, du skojjar va? har nog bara sett 3 eller nått i hela sverige, tillverkas inte så många heller va och marknadsförs inte i sverige heller.. fortfarande?

vill inte se ner på er suprageeks men jag har mött många supror med trimm för mer än 20k som jag åker lika med eller t.o.m åker ifrån på 402m. dålig förare eller ej så lämnar man er med ett smil på ansiktet. krävs nog mer än 20k för att få fart på supran. så get back in reality!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Muttley
13 maj 2008
Masaru skrev:
LoFET skrev:
Masaru skrev:
du tycker helt rätt ^^det är lättare att hitta supra än valfri volvo snart ^^ dessutom går de inge bra heller om du inte ska bli helt homeless.

1. att supran är vanligare än volvo ? årets överdrift. finns nog fler av nästan alla volvo modeller var för sig än supror.

3. Går inte bra ? säg fler bilar i den prisklassen som gör 12sec repor på strippen med trimm för 20k ? förutom skyline som också klandrats för att vara dussin bil i tråden ?

ofan, type-r vanliga, du skojjar va? har nog bara sett 3 eller nått i hela sverige, tillverkas inte så många heller va och marknadsförs inte i sverige heller.. fortfarande?

vill inte se ner på er suprageeks men jag har mött många supror med trimm för mer än 20k som jag åker lika med eller t.o.m åker ifrån på 402m. dålig förare eller ej så lämnar man er med ett smil på ansiktet. krävs nog mer än 20k för att få fart på supran. så get back in reality!

men så roligt för dig smile mindre än 20 tusen och min morbror har 350 hästar uppmätt på hjulen.

för övrigt är detta en till skittråd där alla snackar ner en alldelles utmärkt designad bil som går bra.!!

2 283 Inlägg
13 maj 2008
Masaru skrev:
LoFET skrev:
Masaru skrev:

Inte för att vara sån men jag ser rätt ofta type-r om man jämför med supror visserligen är det många nere i HBG men type-r är nog fler av i alla fall häromkring.

R.I.P. Michael Jackson!

122 Inlägg
13 maj 2008
Jag har nog bara sett en supra på vägarna här nere, men Koenigsegg ser och hör man allt som oftast.
Kanske beror på att man nästan bor granne med dem tongue

933 Inlägg
13 maj 2008
Masaru skrev:
LoFET skrev:
Masaru skrev:

tror det finns 2-3 där jag bor och det är i en liten ort
Senast redigerat av martincool (13 maj 2008)

ClubJDM
531 Inlägg
13 maj 2008
finsn nog 3-4 type-R i lilla Olofström

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
23 maj 2008
I lilla Karlskrona där jag bor har det väl rullat ca 10-12 Supror de två senaste åren, eller ja - det var ju då jag fick upp ögonen för Supra big_smile Men det här att "de är så vanliga så jag köper nog inte den" - vad är det för skitsnack? Hört det jämt härnere, men jag ska köpa min Supra för att jag vill ha den, för att det är bilen i sig jag vill ha, sen skiter jag i hur många andra det finns i samma stad (håla) Jag är jävligt glad att det rullar så många som det gör här för man märker mer och mer att kompisars kompisar är ägarna vilket innebär den självklara frågan: Får jag provåka? Supra kan aldrig bli för vanligt. Som nån sa, var Volvomodell för sig är nog vanligare än Suprorna..

Even fools they say, can find a way out of the dark.

874 Inlägg
23 maj 2008
De har blivit bra mycket vanligare sen folk fick upp ögonen för dem, förr var de exotiska det känns det inte som att de är längre. Naturligtvis går de inte att jämföra med Volvo och dylika bilar det säger väl sig självt. Men man ser ändå "mängder" av dem nu. (eller ja mängder? tongue ) ni förstår hur ja menar.
Imprezan har precis samma "problem" de är vanliga i bil kretsar, man ser oftast fler Supror och imrezor på bilträffar än t.ex A4or som jag har..

Men inget ont sagt med detta, det är vackra bilar !! big_smile

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Sök