3661
Sök

BMW 740 vibrerar

60 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Hej!

Farsan har lite problem med sin 740, det vibrerar nämligen väldigt vid kraftigare bromsning från högre farter. Skivorna är nysvarvade och beläggen är nya. Vad kan det bero på? Felaktiga ok?

dARKiE
5 031 Inlägg
24 maj 2008
Om det är som du säger allt nytt, så tycker jag ni ska ut och bromsa kraftigt ett par gånger så kanske det försvinner, annars hade jag tittat på kolvarna i oken som du säger..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

5 089 Inlägg
24 maj 2008
kanske inte var så bra att svarva. ända logiska jag kan tänka mig.

\Lindgren

OEM <3
194 Inlägg
24 maj 2008
Bättre att sätta på nya skivor se till att de är rent bakom skivan! vibererar de i ratten eller i hela bilen? eller hur upplever du de? MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

60 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Det vibrerar i ratten. Hade samma problem innan nuvarande skivor byttes, trodde att det skulle lösa problemet men så var inte fallet. Därefter lämnades de nya skivorna in på svarvning men det hjälpte inte heller. Svarvaren kommenterade också att skivorna var i princip perfekta innan dom ens började svarva.
Notera att skivorna inte var fabriksnya, köpta på skroten men don va nästan i nyskick.
Och som sagt vid normal körning märker man inte av det, endast vid hård inbromsning från höga farter

Sök