Tänkte jag skulle trycka i ett chipp men oroar mej för växellådan och kopplingen. Vad för hk och Nm tål den orginal? och vad kan man byta ut den mot ifall man vill ha lite extra krut? Tack på förhand Mvh Emil
De pallar 250 hk +++ om du kör med huvudet, kör du mkt rödljusrace och slänger i växlarna kan du köra sönder en orginal också. Saab kom med en uppgradering till sin låda -96 så efter det skulle jag tro att den pallar ännu mer.
En fräch koppling brukar klara ett "steg 3" men det är inte ovanligt att de börjar slira. Vanligaste uppgraderingskopplingen är väll en viggen koppling men det finns ju andra vägar att gå om man vill. Lådan är svårare.....finns igentligen ingen gräns för hur mycket den klarar eller inte, mycket beror som sagt på körningen.
jag har en saab 93 -99 och steg 3 chipp med orginal koppling är inget o ha..vad jag anser måste man byta ut skiten till en viggen koppling sen om man vill göra som jag gjorde är en helt annan sak....beställde SPEC lamel m.m så den pallar 600hk/500nm