3648
Sök

Göra egen träpanel

177 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Tjenare, funderat lite på ifall det går/är svårt att göra egna träpaneler till bilen?

Någon som har gjort de?

4 554 Inlägg
28 maj 2008
finns ju trälaminat eller klister men att smida till egna paneler ptja alla sätt är bra hoppas de finns plats för tunnt trä är ju inte spec starkt

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Om du vill ha äkta träpaneler så kan det nog vara lite svårt. Finns som sagt laminat som går att klistra på, men att snida helt egna träpaneler skulle jag lämna åt personer med slöjdkunskap.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

177 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Laminat, ursäkta min okunnighet men vad är sånt?
Såna paneler man klistrar på verkar inte heller bli så bra, vet inte om man klistrar dom direkt på den gamla panelen eller om man tar bort den gamla men ja.

8 156 Inlägg
28 maj 2008
Laminat är ihoplimmade tunna bitar av trä.
Plywood är en sådan, även om det kanske inte är ett så bra exempel på just den typen av laminat som jag tänker på. Man brukar använda sig av laminat när man lägger golv och många träbowlingbanor är belagda med laminat.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

177 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Laminat är ihoplimmade tunna bitar av trä.
Plywood är en sådan, även om det kanske inte är ett så bra exempel på just den typen av laminat som jag tänker på. Man brukar använda sig av laminat när man lägger golv och många träbowlingbanor är belagda med laminat.

Jaha okej, kan man köpa sånt färdigt eller beställa då? Så länge man vet mått och dylikt

Sök