3566
Sök

Sportavgasystem Seat Leon?!

26 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Tjena,
Ska köpa nytt sportavgasystem till min seat leon 1.8t 4w4, har ngn ngt tips av vilket märke eller ngn bra sida man kan kolla lite?

53 Inlägg
2 maj 2008
Ferrita såklart!!   www.ferrita.se

26 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Okej, det har nästan alla sagt smile, har du ngn anning om hur mkt det kostar?

53 Inlägg
2 maj 2008
Har för mig mitt gick på ca 4500,men det beror på om dom måste bygga det på plats,då blir det lite dyrare.Men det är det värt...  smile

26 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Okej, måste ha ett nu snart, för mitt orginal börjar gå sönder och jag har planerat att jag ska köpa sport efter jag chippat men nu så måsta man ta avgasystemen först smile, oja det är lätt värt det, har skickat till dom å hört hur mkt dom ska ha!

188 Inlägg
2 maj 2008
som Vectrapiloten säger: köp ferrita det är bra rör, mitt catback gick på 8500 och det mullrar underbart big_smile

26 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Okej, det låter bra det, är det 3" som gäller?

188 Inlägg
2 maj 2008
tja det är ju mest en smaksak, men 3" låter ganska mycket mer än ett 2.5"system, och ska du inte trimma mer än chippa så räcker nog 2.5" om du inte vill ha större för ljudetsskull

26 Inlägg
2 maj 2008
Trådstartare
Hmm, funderar fortfarande, det är ju chip, luftfilter m.m som ska i, det står mellan 2.5" å 3", visst vill man att det ska låta lite med, men det blir dyrare med 3"!

94 Inlägg
2 juni 2008
Tog ett ferrita cat-back 2.5" på min också, prislappen hamnade på 8100 men varierar på vilket slutrör du vill ha. Från 0 till 1000 extra alltså.

Tycket 2.5" låter riktigt härligt, högt ljud eller japsdämpare är då inte min grej, tycker en bil ska ha ett skönt ljud inte ett dånande ljud.

Sen får du ett livstids garanti intyg på grejerna från ferrita också, dock personligt för bilen och dig, gäller alltså inte längre om du säljer bilen.

Finns någonstanns rekommendationer när det kan ses som en bra idé att öka storleken beroende på hur mycket hästar du har i bilen, 2.5" kommer du en bra bit över 200 på iaf så mycket vet jag men kan inte säga mer med säkerhet i skrivande stund, googla runt så kanske du hittar det jag pratar om smile
Senast redigerat av Angels (2 juni 2008)

Sök