3806
Sök

Vad betyder dessa symboler?

139 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Jag undrar vad dessa två knappar betyder?

Den till vänster e ju defrostern till bakrutan vettja.

Kanske en dum fråga men jag har aldrig tidigare sett en bil med dessa symboler.

Dessa knappar sitter i en opel calibra

http://img134.imageshack.us/img134/3052/dsc00122wy8.th.jpg

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
31 augusti 2008
Återcirkulation av kupeluften och ac-knappen.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

593 Inlägg
31 augusti 2008
vänster: defrost, bakruta
mitten: tar inte in nån friskluft utan kör bara runt luften i bilen...
höger: ac på/av..

1 079 Inlägg
31 augusti 2008
Mittenknappen är nog till för att bestämma om luften ska cirkulera i bilen eller om den ska släppas ut och in me ny luft.

EDIT: Som de andra redan skrivit. tongue
Senast redigerat av Syst3m (31 augusti 2008)

124 Inlägg
31 augusti 2008
Den första kan betyda att luften ciruleras inne i bilen, alltså att det inte kommer in någon ny luft. Bra om man ligger bakom en illaluktande lastbil tillexempel.

Den andra kan la vara AC ?

Men vad vet jag tongue

1 400 Inlägg
31 augusti 2008
Den längst till vänster är AC=aircondition
Den i mitten är återcirkulation av kupens lufft. Används tillsammans med ac"n för snabbare kylning

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Mekaniker
212 Inlägg
31 augusti 2008
Jag tror redan vi kommit fram till svaret nu:P

31 Inlägg
31 augusti 2008
pontan36 skrev:

tror du det? ska vi inte ta det några gånger till tongue

139 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
tack för svaren:) men när man trycker på ac knappen ska man märka någon skillnad? för att jag märker att det blåser kraftigare om jag slår på återcirkulationen men när jag trycker på ac knappen tänds ingen lampa och jag märker ingen skillnad, det blåser fortfarande lika kallt som om ac vore avstängd.

Om nått e fel me den, vad kan va felet? för att lampan lyser inte på knappen heller

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 augusti 2008
bebbe- skrev:
pontan36 skrev:

tror du det? ska vi inte ta det några gånger till tongue

joo för säkerhets skull...

defrost, återcirkulation , ac...

citera gärna !

Inspiration comes standard

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 augusti 2008
Elitemaster skrev:
tack för svaren:) men när man trycker på ac knappen ska man märka någon skillnad? för att jag märker att det blåser kraftigare om jag slår på återcirkulationen men när jag trycker på ac knappen tänds ingen lampa och jag märker ingen skillnad, det blåser fortfarande lika kallt som om ac vore avstängd.

Om nått e fel me den, vad kan va felet? för att lampan lyser inte på knappen heller

din ac e slut... kan fyllas på... om du har återcirkulation o ac på samtidigt så blir de kallare snabbare i bilen men de hjälper ju inte om acn e slut

Inspiration comes standard

139 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
Elitemaster skrev:

din ac e slut... kan fyllas på... om du har återcirkulation o ac på samtidigt så blir de kallare snabbare i bilen men de hjälper ju inte om acn e slut

verkar ju va så:/

Fick en chock när jag insåg att det sitter r12 system i bilar äldre än 93 och 94 för min e 91:a men sne kom jag på att min bil troligen är konverterad för det står på den där ac behållaren att r134a ska användas:D

Sen vet jag att det finns nån ventil man kan provtrycka på, vart sitter den på calibra?

Sök