3606
Sök

Låsa upp nallen

Professional dreamer
398 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Hey!
Har en mobil låst i 3, men vill nu ha telia.
Hur gör jag för att låsa upp den?
Går jag till 3, eller vad?=P

HELP!!cool

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

670 Inlägg
2 september 2008
vad e det för lur till o börja med?

Mvh Daaanyy

Professional dreamer
398 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
hedeknasan skrev:
Hey!
Har en mobil låst i 3, men vill nu ha telia.
Hur gör jag för att låsa upp den?
Går jag till 3, eller vad?=P

HELP!!cool

gå inte till 3 dem är svindyra ! kolla om ni har någon mobilreparatör i din stad o gå dit o lås upp den bara!

Ahh vi har en Telia affär? Men det kanske inte är samma sak? Eller..?wink

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

Professional dreamer
398 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
daaanyy skrev:
vad e det för lur till o börja med?

w850i smile

Svartlistad
446 Inlägg
2 september 2008
ifall du bor i sthlm finns det en kiosk i gullmarsplan som låser upp för 200kr smile
jag köper alltid telefoer som är låste till tex telia sen låser jag upp dom direkt tongue
Senast redigerat av jimmy-124 (2 september 2008)

324 Inlägg
2 september 2008

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

Professional dreamer
398 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Audikrille skrev:
Kolla på www.trycktill.se

Min modell fanns inte med..sad

324 Inlägg
2 september 2008
Okej då! Kunde ju ha gjort det smile)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

104 Inlägg
2 september 2008
Om du skall låsa upp den se till att du går till någon som vet vad dom håller på med, bara ett tipps.

Alla nya SE telefoner är dryga att låsa upp (har jag hört roll )
Det mesta som finns är så kallade patch upplåsingar vilket innebär att så fort du uppdaterar telefonen eller lämnar in den på service så kommer den tillbaka låst.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 september 2008
Enklaste sättet är väl att ta den till närmsta 3 butik och låsa upp den.

Men det borde väl finnas nått program och låsa upp den med att ladda ner, ungefär som man låser upp iphone?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Trucker
2 710 Inlägg
3 september 2008
sök på "upplåsning" lr ngt på blocket smile Gör de inte i nån butik lr nån sida. butiker är dyra, sidor är bedragare big_smile. bästa sättet e väll att gå runt i Uddevalla, gbg trakten lr ngt o se. googla smile sj fick ja min upplåst av en snubbe från blocket.. Blev skitbra wink

Fart missbrukare

1 833 Inlägg
3 september 2008
Vi har en lokal snubbe här som löser upplåsning för 99kr.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
3 september 2008
Jag ringde till 3 när jag skulle låsa upp min LG, de sa att det bara var de som kunde göra det. Då fick jag lämna in min mobil i närmsta 3-butik, kostade mig 350 (!!) spänn och tog ca en vecka (vilket var minimum) innan jag fick den hemskickad igen. De skickar efter koder/lämnar in den på verkstad (beroende på modell) Men bara så du vet, hela mobilen är i "3"-tema, mjukvaran är fortfarande 3 typ tongue Ville man ha det åtgärdat så fick man ringa till det företaget som man bytte till tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.

104 Inlägg
4 september 2008
Rquired skrev:
Men det borde väl finnas nått program och låsa upp den med att ladda ner, ungefär som man låser upp iphone?

Nej det gör det inte. Du kan låsa upp en Telefon med CID 52,53 med DCU 60 kabel(den lille fan som följer med i kartongen) men det är fortfarande bara patch upplåsningar.

Finns loggar att köpa men det är inget jag rekommenderar att göra om man inte har kunskap till det.
Att låsa upp en telefon och flasha(lägga in annat än t.ex. 3:s mjukvara) en telefon är två helt olika saker.
läs på innan ett litet tipps:
http://forum.gsmhosting.com

7 100 Inlägg
4 september 2008
va tusan har du för nalle då som man måste låsa?min är olåst och ligger på sängen hela tiden.

hehe,sorry med tanke på rubriken så var ja tvungen lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 283 Inlägg
4 september 2008
Säger folk fortfarande Nallen? tongue

R.I.P. Michael Jackson!

Professional dreamer
398 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Vad tror ni om detta?

104 Inlägg
4 september 2008
Med tanke på priserna så ser det seriöst ut med tanke på att dom nya telefonerna(Ericsson) måste du köpa en "logg" för att få tillgång till att kunna låsa upp dom och dom kosta mellan 2-300:- att köpa. Sen skall ju dom ha lite för jobbet oxå.

Men tre tar 350kr för att skicka hem koden för att låsa upp telefonen.

Sök