3709
Sök

Lustgas fråga

12 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Hejsan, tänkte höra med er ifall en calibra 8v orginal i motorn, kan ta skada av ett lustgas kitt med 35-50hk ökning, hade tänkt kompsänka med en extra packning och ge den lite extra soppa genom en extra spridare

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
13 februari 2006
nej. så pass liten bestyckning. allt lull lull du sa med extra spridare å¨grejjerbehövs inte.

Vad är de för system. Direkt, våt, eller torr å märke?
Senast redigerat av Lucifer84 (13 februari 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Driver
2 111 Inlägg
13 februari 2006
ofarligt även för en 2,0, överliggande dubbla kamaxlar, 16 ventilersmotor?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
13 februari 2006
det beror helt på vad det är för system som jag nämnde ovan.

Själv installerar jag 75-120hk torr utan bekymmer i min bil. (2.0 GT 16v)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Rörpulare
1 453 Inlägg
13 februari 2006
Se bara till att ha ca 25 % av motorns effekt!! tex en motor på 200hk ska du se till att inte ha över 50 hk lustgas!

Lycka till!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

12 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Okey låter kanon! tror att det blir ett torrt NX kitt!

Mvh

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
13 februari 2006
Jag har hört att NX är mera avsett för trimmade bilar, och att NOS är mera avsett för originalbilar tongue

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
13 februari 2006
calibra_nox skrev:
Jag har hört att NX är mera avsett för trimmade bilar, och att NOS är mera avsett för originalbilar tongue

Mycke riktigt.  tongue

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Sök