3691
Sök

v8 motorer?

Nordic R
27 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
#1
Vilka chevrolet big block motorer kan man få in i en volvo 240 turbo?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 september 2008
#2
ingenting går väll ned utan modifikationer och frågan är väll hur mycket du är villig att göra...

Rock'n Roll

C(^^,)
453 Inlägg
5 september 2008
#3
TenZer skrev:
ingenting går väll ned utan modifikationer och frågan är väll hur mycket du är villig att göra...

Kunde inte sagt det bättre.

956 Inlägg
5 september 2008
#4
Vad jag vet så är alla bbc lika stora, endast annat borr och slag. Så det borde vara lika lätt att få in en 454 bb som en 350 bb. Då syftar jag på äldre motorer och inga nya, då jag inte vet så mycket om dem.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 september 2008
#5
TenZer skrev:
ingenting går väll ned utan modifikationer och frågan är väll hur mycket du är villig att göra...

Sant, det enda du kan få ned egentligen är en smallblock om du har tur. Typ 327/350 eller eventuellt en 383'a.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2008
#6
Dom kan vara högre ju mer kubik det är.. Är iaf så på MoPars motorer. t.ex. så är en 440 högre än en 383.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 september 2008
#7
Irmscher Vectra skrev:
Dom kan vara högre ju mer kubik det är.. Är iaf så på MoPars motorer. t.ex. så är en 440 högre än en 383.

Från vad jag kommer ihåg så är 440'n lite längre än en Chev 383'a också.
Senast redigerat av Siarnaq (5 september 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Meister
6 763 Inlägg
5 september 2008
#8
Siarnaq skrev:
TenZer skrev:
ingenting går väll ned utan modifikationer och frågan är väll hur mycket du är villig att göra...

Sant, det enda du kan få ned egentligen är en smallblock om du har tur. Typ 327/350 eller eventuellt en 383'a.

Varför skulle de vara lättare att få ner en 350 än en 383:a? Eftersom att de är precis samma block så är de ju lika lätt att få ner en 383:a som en 350. Men Ska du ha i en bb så blir de trångt. Men alla bigblock chevor är lika stora på utsidan så de är bara att välja


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 september 2008
#9
camaro67 skrev:
Varför skulle de vara lättare att få ner en 350 än en 383:a? Eftersom att de är precis samma block så är de ju lika lätt att få ner en 383:a som en 350. Men Ska du ha i en bb så blir de trångt. Men alla bigblock chevor är lika stora på utsidan så de är bara att välja

Jag sa inget om att det var lättare eller svårare, men det är då lättare att få tag i en 350 än en 383'a.
Varför tror du jag sa "eventuellt" egentligen?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

198 Inlägg
5 september 2008
#10
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:
Varför skulle de vara lättare att få ner en 350 än en 383:a? Eftersom att de är precis samma block så är de ju lika lätt att få ner en 383:a som en 350. Men Ska du ha i en bb så blir de trångt. Men alla bigblock chevor är lika stora på utsidan så de är bara att välja

Jag sa inget om att det var lättare eller svårare, men det är då lättare att få tag i en 350 än en 383'a.
Varför tror du jag sa "eventuellt" egentligen?

Eftersom GM aldrig tillverkade någon 383 så är det enormt svårt att hitta en sådan motor. Måste vara enklare att bygga en 383 själv från en 350. wink

1332 - Överjävlig

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2008
#11
Siarnaq skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Dom kan vara högre ju mer kubik det är.. Är iaf så på MoPars motorer. t.ex. så är en 440 högre än en 383.

Från vad jag kommer ihåg så är 440'n lite längre än en Chev 383'a också.

Inte om man menar chryslers 383 som jag gjorde. wink
Chevrolet har som sagt inte gjort nån 383. Brukar vara 350'n som blir borrad till det. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

4 682 Inlägg
6 september 2008
#12
Irmscher Vectra skrev:
Siarnaq skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Dom kan vara högre ju mer kubik det är.. Är iaf så på MoPars motorer. t.ex. så är en 440 högre än en 383.

Från vad jag kommer ihåg så är 440'n lite längre än en Chev 383'a också.

Inte om man menar chryslers 383 som jag gjorde. wink
Chevrolet har som sagt inte gjort nån 383. Brukar vara 350'n som blir borrad till det. wink

ska vara en riktig besserwisser å lägga till att man inte bara borrar upp 350:an till 383, man måste nog stroka den också wink .


Sök