3456
Sök

Otrevlig gubbj*vel slet upp dörren, gjorde jag rätt eller fel?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
8 september 2008
snoddas skrev:
Urkas skrev:
Tycker gubben var den som gjorde rätt, för du har väl ändå ingen anledning att stå o puttra på tomgången? tongue

gubben har ändå ingen rätt att slita upp dörren och skälla... tror till och med att bilen är som ens hus du får itne bara öppna som okänd hur som helst... eller är ja ute och cyklar

Det har du iofs rätt i, dock hade ju gubben en poäng iaf, även om han kunde ha varit lite vänligare.

Whine whine!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 september 2008
Ta'n nästa gång du ser honom.. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
8 september 2008
Inte värt att bli anmäld av någon tjurgubbe, tycker därimot du skulle åkt o stält dig framför han och stått  och varvat bara för att irritera, är roligt som fan och se hur ilskan börjar koka hos andra big_smile

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

1 112 Inlägg
8 september 2008
Skulle tippa på att gubben yrkade på tomgångs körning högst en minut, men man får inte ta lagen i egna händer för då har du brutit mot någon annan lag på köpet. han kunde knacka på å informerat dig om det han ansåg inte vara ok. sen är det upp till dig om du vill förhålla dig till det! om han ville bråka på rätt sida lagen så borde han hotat med å ringa snuten.

Har en gubbe som glider omkring i mitt område å leker polis och han tar det fan på allvar också! värre än att det hade med lön förhöjning å göra.
En gång så stod jag ute på parkeringen kl 4 på morran å det år typ 19 minus ute! håller på å varmkör min gamle golf 87:a å skrapar rutorna under tiden bilen blir varm! då hoppar han fram å hotar med polisanmälan o jag antingen inte kör direkt eller stänger av bilen tills jag tänker köra.
Jag börja gapa å skälla att han skall skita i vad jag gör! Då marscherar han hundra meter bort till en granne som står å gör samma sak vid sin bil! det slutar med att vi båda står å vrålar efter den sjuke jävlen!

Kan ju nämna att han passar på å hotar folk så typ varje dag när han ändå är ute med hunden!

För er som bor i trollhättan å då framför allt sylte känner säkert till Michelle med sin dvärgkollie!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
8 september 2008
hehe skojig tråd.. sjuka sur-gubbar finns d fasen överallt..
å nästan alltid samma sak varje gång.. man blir paff å gör inget utan tänker efteråt..

jag hade nog ställt mig på gasen efter han gjort en sån sak.. bara för att retas mer.. (lätt att säga nu)

ang folk som ligger nära bakom brukar jag trampa till rejält på bromsen (när jag kör tjänstebilen) kul å se hur dom ökar avståndet sen.. hatar folk som ligger upp i röven å kör

40 Inlägg
8 september 2008
Bodegan skrev:
Tjo, igårkväll körde jag hem min bror men först åkte vi på statoil och tankade. Det var fullt med ungdomar utanför efter som att det är marknad i stan. Iaf jag har motorn igång och min bror går in och betalar står kanske 30 sec sen kommer det fram en liten gubbe till bilen, han  sliter upppassagerar dörren och skriker " ska du tanka!"? Nej jag har precis tankat svarade jag." slå av biljäveln då" skriker han och slänger  igen dörren hårt,och då menar jag verkligen hårt och går därifrån. Jag sitter och bara gapar och fattar inte riktigt vad som hände, precis efter det kommer min bror och jag förklarar vad som just hänt. Han tänder till och vill så klart slå ihjäl gubben men jag åker istället därifrån. Efter 5 min börjar istället jag koka av ilska och kan inte förstå att jag inte klev ut  och tog tag i fanskapet. Han ska inte RÖRA min bil för det första och absolut inte skrika åt mig! Gjorde jag rätt? vad skulle du ha gjort?

Tomgång på mack vet jag inte vad lagen säger, men man kan ju se det från två perspektiv.

Sköt dig själv (dvs gubben).
Och ett annat, stäng av motorn.

Tycker bara att våld och sådant icke löser något, även om jag förstör man kan bli arg...

674 Inlägg
8 september 2008
Råkar man ut för liknande situationer tillrekligt många gånger då kommer man att reagera omedelbart, det blir som en reflex.  Du hade nitat gubben innan han hade hunnit stänga igen glappkäften vid svar på tal!  Men du gjorde nog rätt trots allt..   Hade du nitat fanskapet hade du antagligen åkt dit på det.  Det hade nog känts än mer efteråt.   Tänk dig bilden:  En psykiskt störd gubbjävel som "bara" hade tänk att säga åt dig att inte stå med motorn på tomgång. & du hade då blivit i tidningen gorillan som slog ner en snäll gubbe vid en bensinkö, & betala skadestånd till gubbjäveln..   Han kanske har gjort det här förr?  Tänk på den..
Senast redigerat av Ramrod (8 september 2008)

With great freedom comes great responsebility

Leg. Spådam
816 Inlägg
8 september 2008
Jag vet hur det känns. Letade P-plats på Coop i Halmstad i våras, ser att det kommer en gubbe med sin tant struttandes efter. De är påväg över en av upphöjningarna som är avsedda för gående som går mellan parkeringen och varuhuset. De är till för övergångsställen, men är inte markerade som det, och själva upphöjandet är en åtgärd för att bilarna ska sakta ner och minska olyckstillfällena. I alla fall, jag kommer körandes, ligger kanske tio meter bort när gubben börjar småspringa över "guppet". Samtidigt som jag kör förbi honom slår han till backspegeln för kung och fosterland. Jag blev helt paff, tvärnitar och ser gubben komma gåendes som en brunbjörn med mord i sinne. Hade flickvännens syskonbarn i baksätet, så istället för att hoppa ut och "strike down upon thee with great vengeance and furious anger" så rivstartar jag och kör därifrån. Var förbannad resten av dagen efter det.
Ge mig fingret, skrik något könsord efter mig, men slå för fan inte på min bil. Nu var det "bara" slitbilen, men ändå.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

118 Inlägg
8 september 2008
Det är bara att skratta åt gubbjävel.. det har hänt mig många gånger att folk står o tittar snett på en när man kör osv.. brukar bata tuta lite lätt o vinka tongue

Men att någon skulle komma fram o röra min bil.. det skulle varit synd om dom.

Ett bra förslag, nästa gång det händer (om det nu händer igen) så kliv ur bilen.. gå iväg till gubbjävelns bil, o SMÄLL igen hans dörr.. så jävla hårt att rutan går sönder...

Ett litet tipps bara smile

Varför spinna på 2 hjul när man kan spinna på 4 :)
Gaspedalen uppfanns väll inte för att tittas på??

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Merclone skrev:
Jag vet hur det känns. Letade P-plats på Coop i Halmstad i våras, ser att det kommer en gubbe med sin tant struttandes efter. De är påväg över en av upphöjningarna som är avsedda för gående som går mellan parkeringen och varuhuset. De är till för övergångsställen, men är inte markerade som det, och själva upphöjandet är en åtgärd för att bilarna ska sakta ner och minska olyckstillfällena. I alla fall, jag kommer körandes, ligger kanske tio meter bort när gubben börjar småspringa över "guppet". Samtidigt som jag kör förbi honom slår han till backspegeln för kung och fosterland. Jag blev helt paff, tvärnitar och ser gubben komma gåendes som en brunbjörn med mord i sinne. Hade flickvännens syskonbarn i baksätet, så istället för att hoppa ut och "strike down upon thee with great vengeance and furious anger" så rivstartar jag och kör därifrån. Var förbannad resten av dagen efter det.
Ge mig fingret, skrik något könsord efter mig, men slå för fan inte på min bil. Nu var det "bara" slitbilen, men ändå.

man blir ju så jävla brydd på hur mkt idioter det finns yikes

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Urkas skrev:
Tycker gubben var den som gjorde rätt, för du har väl ändå ingen anledning att stå o puttra på tomgången? tongue

jag stänger aldrig av en turbobil på en gång, gör du det? Sen så är det tomgångskörning en minut i Hudiksvall jag stog i 30 sec ungefär.

SKÅNING
1 215 Inlägg
8 september 2008
typ samma hände mig men det var en kärring son snällt knacka på rutan så jag veva ner och undra vad hon ville! och hon på peka det med tomgång jag mena på att här är katalysator på min bil så det är inte så farliga avgaser som kommer ut, men hon tyckte jag skulle stänga bilen var snäll mot den gammla damen och stängde bilen, och då såg jag att hon parkerat på handikapp plats (detta var utanför en matbutik) och frågar henne snällt om hon har tillstånd att parkera där? vadå svarar??? ja du har ju parkerat på en handikapp plats och då måste man ha tillstånd för att stå där det räcker inte med att vara gammal för det hon fick en jävla fart bort till sin bil och köde iväg.

hon hade säkert inte koll på var hon parkerat utan skulle givetvis vara skit duktig och klaga på mig utan att kunna göra rätt för sig själv

säkert förklarat lite kneppigt men ni fattar nog

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Widowmaker skrev:
Skulle tippa på att gubben yrkade på tomgångs körning högst en minut, men man får inte ta lagen i egna händer för då har du brutit mot någon annan lag på köpet. han kunde knacka på å informerat dig om det han ansåg inte vara ok. sen är det upp till dig om du vill förhålla dig till det! om han ville bråka på rätt sida lagen så borde han hotat med å ringa snuten.

Har en gubbe som glider omkring i mitt område å leker polis och han tar det fan på allvar också! värre än att det hade med lön förhöjning å göra.
En gång så stod jag ute på parkeringen kl 4 på morran å det år typ 19 minus ute! håller på å varmkör min gamle golf 87:a å skrapar rutorna under tiden bilen blir varm! då hoppar han fram å hotar med polisanmälan o jag antingen inte kör direkt eller stänger av bilen tills jag tänker köra.
Jag börja gapa å skälla att han skall skita i vad jag gör! Då marscherar han hundra meter bort till en granne som står å gör samma sak vid sin bil! det slutar med att vi båda står å vrålar efter den sjuke jävlen!

Kan ju nämna att han passar på å hotar folk så typ varje dag när han ändå är ute med hunden!

För er som bor i trollhättan å då framför allt sylte känner säkert till Michelle med sin dvärgkollie!

haha undra om man blir sådär sur när man själv blir gammal, gnälla på allt som rör sig och hänga i fönstret letandes efter nästa offer big_smile

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
typ samma hände mig men det var en kärring son snällt knacka på rutan så jag veva ner och undra vad hon ville! och hon på peka det med tomgång jag mena på att här är katalysator på min bil så det är inte så farliga avgaser som kommer ut, men hon tyckte jag skulle stänga bilen var snäll mot den gammla damen och stängde bilen, och då såg jag att hon parkerat på handikapp plats (detta var utanför en matbutik) och frågar henne snällt om hon har tillstånd att parkera där? vadå svarar??? ja du har ju parkerat på en handikapp plats och då måste man ha tillstånd för att stå där det räcker inte med att vara gammal för det hon fick en jävla fart bort till sin bil och köde iväg.

hon hade säkert inte koll på var hon parkerat utan skulle givetvis vara skit duktig och klaga på mig utan att kunna göra rätt för sig själv

säkert förklarat lite kneppigt men ni fattar nog

hahaha big_smile

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
foborg skrev:
Bodegan - Jag förstår dej precis hur du kände dej då .. ja hade nog oxå vart rätt sugen på att ställa till ett rejält tjafs me gubben.
Men ska man se det i efterhand så kan det ha urartat om du skulle ha vänt tillbaka till honom .. man vet aldrig han kanske hade fått för sej att kasta nåt på din bil, knuffa in dej i bilen eller skadat dej personligen.
Så du kan ju likagärna råkat ut för både misshandel, bilskador o ett stort bråk på den där macken .. kanske att polis kommit till platsen oså. Nu tog ja väl de värsta exemplena, men man vet aldrig så jag tyckte du gjorde rätt i att åka därifrån ..

Just sånna där jobbiga tankar som dyker upp, han kan som sagt få snepsyk å sparka på bilen eller vad som helst är liksom inte värt det smile

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Masaru skrev:
Måste ju erkänna det att sist någon luta sig mot min bil against my will, fick en spottlåska i trynet och då hade han tur.
MIN bil och den ger du FAN I!

ja man ger fan i andras bilar helt enkelt

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
8 september 2008
lika bra att du inte slog ner gubben tongue skulle bara bli massa polistjaffs då, och sånt är alltid onödigt wink tinget är inte så förbannat roligt å vara uppe i tongue men du skulle ha fan gett han ett par sanningens ord smile synd bara att man alltid är efterklok tongue som många andra har skrivit ^^

Hojmek
748 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
hewra skrev:
lika bra att du inte slog ner gubben tongue skulle bara bli massa polistjaffs då, och sånt är alltid onödigt wink tinget är inte så förbannat roligt å vara uppe i tongue men du skulle ha fan gett han ett par sanningens ord smile synd bara att man alltid är efterklok tongue som många andra har skrivit ^^

antagligen big_smile jaaa^^

3 722 Inlägg
8 september 2008
jädrans sikken gubbe asså!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
8 september 2008
Alltså...

??

Vadå, börja bråka över ngn otrevlig surgubbe?
Har ni inte bättre saker för er?
Och att fundera över man man "gjorde fel" som bara åkte därifrån... Vafan, jag hade tyckt du gjort fel om du gått ur bilen och varit otrevlig tillbaka istället.

Och dessa hämndaktioner som vissa skriver om, är inte det dagisnivå? Bryta av blinkersspakar och hälla suströmming i fläkten? Skojar ni med mig? Vad fan tjänar ni på det?

/ichi

Sök