2251
Sök

Eftersnack: ENA-träffen på stora torget i Enköping 6/9

76 Inlägg
27 september 2008
Jag kommer verkligen tillbaka om det blir fler träffar där.
Hade dom kastat tomater på min bil så hade någon fått ringa kravall polisen.
Alltså när folk säger att dom vill ha ruttna tomater som dom kan kasta på bilarna då tycker jag att dom borde tänka om både en eller 2gånger. jag tror inte att dom skulle uppskatta om vi började kasta tomater på deras rutor mm.

322 Inlägg
27 september 2008
fattar inte att man kan inte blunda en dag för lite andra aktiviteter på torget.
gillade insändaren skarpt wink

821 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
daniel_83 skrev:
Alltså när folk säger att dom vill ha ruttna tomater som dom kan kasta på bilarna då tycker jag att dom borde tänka om både en eller 2gånger. jag tror inte att dom skulle uppskatta om vi började kasta tomater på deras rutor mm.

Fast ett ruttet tomat krig hade ju aldrig varit fel. Dock tror jag vi hade vunnit i längden då vi är fler än äppelförsäljarna..

Att korvbagarns korvar hade hoppat av musiken. Då får han väl isolera väggarna bättre då?
men det är annars lite coolt med hoppande korvar big_smile

1 200 Inlägg
30 september 2008
daniel_83 skrev:

qpon skrev:
fattar inte att man kan inte blunda en dag för lite andra aktiviteter på torget.
gillade insändaren skarpt wink

Det glädjer mig verkligen att höra. Självklart har ni allihop reserverade platser på nästa års ENA, förutsatt att ni är intesserade då smile
sengstr skrev:
Att korvbagarns korvar hade hoppat av musiken. Då får han väl isolera väggarna bättre då?
men det är annars lite coolt med hoppande korvar big_smile

Korv med bröd - 10:-
Hoppande korv - 15:-
tongue

Eventuellt kan jag i kväll lägga upp insändaren som kommer på lördag och som förhoppningsvis får tyst på dem. Jag ska se vad jag kan göra.

MVH Patrik

821 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Väntar med spänning big_smile

2 337 Inlägg
30 september 2008
Har följt början av debatten i tidningen, ska bli intressant att läsa responsen till päppelfolket. Jag vet ju på vilken sida jag står i frågan iaf. Burn-out tävling runt äppelståndet nästa år, anyone? wink

821 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Sarge skrev:
Har följt början av debatten i tidningen, ska bli intressant att läsa responsen till päppelfolket. Jag vet ju på vilken sida jag står i frågan iaf. Burn-out tävling runt äppelståndet nästa år, anyone? wink

Burn-out tävling godkänd smile slå runt i 8:or runt de där wink och dånande musik samtidigt..
Korv priset kommer då att stiga upp lite då de även får lite fin doft på dom wink
20 kr kanske för hoppande/studsande samt bränt gummi doft wink

2 337 Inlägg
30 september 2008
Det skulle jag fan klassa som en äkta raggar-balle wink

Edit: Nog med off-topic för min del nu, ber om ursäkt smile
Senast redigerat av Sarge (30 september 2008)

1 200 Inlägg
1 oktober 2008
Jag fick just reda på att tidningen vägrar publicera min insändare, men här är den i alla fall.

Edit: Jag har förhandlat in insändaren till nästa lördag, dock utan min signatur.

Kära Börje,

Jag är glad att rätt person tog åt sig av min insändare. Låt mig komplettera med några bilder, ty jag fann dina fakta något bristande.

”På morgonen den 6 september kom utställarna till våra bokade platser på Torget för att ställa upp sina bilar. Både vi torghandlare och våra chefer kom fram och förklarade för bilägarna, lugnt och sansat, att vi hade bokat dessa platser, men ingen hade lust att lyssna.”

Nedan finner du torgskissen jag fick tillsammans med tillståndet från Polisen. Tydligen närvarade du inte på morgonen då ett långt bord med prylar stod inom detta område. Eftersom dessa handlare var trevliga nog att flytta sitt bord valde jag att inte rikta min kritik mot dem. Jag har dock åtskilliga bilder som visar att INGEN av våra bilar stod på era bokade platser. Med digitalkamerans fantastiska teknik kan jag även se att bilen som ”blockerade” er infart stod där i precis tolv minuter innan den flyttades till fontänen, där den stod resten av dagen.

http://img234.imageshack.us/img234/6285/dsc1276vh3.jpg

”Torgfogden kom och bad bilutställarna att lugna ner sig, men inte förrän polisen dykt upp och beordrat dem att sänka ljudvolymen kom en förändring.”

Torgfogden pratade jag med en gång under dagen, det var när han hjälpte mig att stänga av fontänen för att inte blöta ner bilarna i onödan. Även konstapeln jag pratade med var positivt inställd till utställningen, men ville självklart skapa lugn hos de som var irriterade. Faktum är att alla klagomål som nådde mig kom från samma två personer under hela dagen. Kioskägaren fick hoppande korvar sålda till mer eller mindre samtliga utställare under dagen och hade han klagomål att framföra tycker jag att han borde gjort det när jag själv köpte min lunch, iklädd en tröja med trycket ”ARRANGÖR”, men det är hans ensak.

Slutligen måste jag säga att jag fann avslutningen på din insändare mycket underhållande.

”Nu när vi äntligen har fått dit lite folk, och torget blivit en mer levande plats, varför och varför vill ni då skrämma bort allt folk?”

Såg du över huvud taget åt vårt håll? ENA-träffen hade många hundratals trevliga besökare och om de alla var där för att klaga förstår jag inte varför de flesta av dem valde att samtidigt rösta på sina favoritbilar.

http://img236.imageshack.us/img236/355/dsc0927fixdc1.jpg

Jag träffade massor av glada och trevliga människor i alla åldrar, er vill jag tacka så hemskt mycket för att ni bidrog till den trevliga stämningen. Jag vill samtidigt be boende runt torget om ursäkt om ni blev störda av musiken, men ärligt talat tycker jag att ni som stått och sålt frukter sedan 1996 faktiskt borde kunna tåla musik i totalt fem timmar under de här tolv åren. Är det verkligen så hemskt?

Med vänliga hälsningar
Patrik Lindblom
Arrangör, ENA-träffen
Senast redigerat av Minister (1 oktober 2008)

821 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Klockrent skrivet smile

2 337 Inlägg
1 oktober 2008
Mycket välformulerat smile

Oge
1 oktober 2008
Men vadå?.. Hur blir det?.. Blir det publicerat?.. Varför vägrade tidningen publicera din insändare?

FreddeK
1 oktober 2008
Mycket bra skrivet och det där måste dom ju publicera tycker jag!

821 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
ingen insändare. Men väl en plats i tidningen istället smile

142 Inlägg
4 oktober 2008
äppel säljaren kan dra dit äpplena växer.. tongue Ska poppa satan nästa år..... tongue då hör ja ju inte vad han säger..

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..

821 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Eller det var faktiskt en insändare! En pensionär som gillade utställningen för en gångs skull!
Som istället klagade på Oktober festen samt hamnfestivalen.

Kan vi inte alla ställa oss vid äpple försäljarna nästa gång och poppa satan?

1 200 Inlägg
10 oktober 2008
sengstr skrev:
Klockrent skrivet smile

Sarge skrev:
Mycket välformulerat smile

Freddeponken skrev:
Mycket bra skrivet och det där måste dom ju publicera tycker jag!

Tackar så mycket smile

Oge skrev:
Men vadå?.. Hur blir det?.. Blir det publicerat?.. Varför vägrade tidningen publicera din insändare?

I morgon publiceras insändaren, men inte med min signatur. Jag fick skriva om den en aning och signera med en påhittad skribent, detta eftersom jag nu är motorkrönikör i vederbörande tidning tongue

AUBLITZZ skrev:
äppel säljaren kan dra dit äpplena växer.. tongue Ska poppa satan nästa år..... tongue då hör ja ju inte vad han säger..

"The pen is mightier than the sword... but one should always keep a sword, for when the pen fails" big_smile

Jag ska försöka få tillgång till hela torget nästa år, annars får vi nog vara på något annat ställe. Vi får se hur det blir smile

Bärs!
3 456 Inlägg
10 oktober 2008
Minister skrev:
...detta eftersom jag nu är motorkrönikör i vederbörande tidning tongue

Åfan? Grattis då fifan! smile

Garaget.org peakade 2008.

1 200 Inlägg
10 oktober 2008
Aga_Diff skrev:
Minister skrev:

Tackar tackar! smile

Det var efter att jag mailat dem första gången som de ringde upp och frågade om jag vill skriva motorkrönikor åt dem. Jag gillar att skriva, så visst tongue

Vi får se om Börje svarar på denna insändare. Jag hojtar till så fort jag får reda på det, i så fall.

2 337 Inlägg
10 oktober 2008
Aga_Diff skrev:
Minister skrev:

Grattis! Fan vad najs smile

Sök