3305
Sök

bass slag när jag bytter låt

Ljud freak
109 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
får massa bass slag när jag byter låt kan det vara att lågnivån och plus ligger nära varandra ?

Ljud freak

1 585 Inlägg
8 september 2008
kan va att det är störningar. Kan även va så att lådan är felbyggd eller för mycket/för lite dämpad.

C(^^,)
453 Inlägg
8 september 2008
klio skrev:
får massa bass slag när jag byter låt kan det vara att lågnivån och plus ligger nära varandra ?

Lågnivån skall aldrig vara när ström kabeln!!
Lågnivå´n skall vara på andra sidan bilen.
Sen som nån innan skriver att lådan e felbyggd eller nnått har ingen betydelse för basen skall inte röra sig när man byter låt.
Har du 100% jordpunkt =??

400 Inlägg
8 september 2008
Troligtvis är din signaljord i stereon bränd.....
Poppar de till när du startar/stänger av stereon?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

6 851 Inlägg
8 september 2008
Jag tror mest på dålig jorpunkt, antingen till cd spelaren eller slutsteg.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 september 2008
Håller med både TT och CroZZen...

Dålig jordpunkt till steget som KAN ha bränt signaljorden (ibland har man tur och det klarar sig)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

10 287 Inlägg
8 september 2008
Och du Kilo,

Om du skall kolla igenom jordanslutningarna - koppla först bort matningen till steget eller plussen från batteriet INNAN du börjar rota runt och kolla kablage och jordpunkter.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Livsnjutare
362 Inlägg
8 september 2008
vad har du för steg? jag har råkat ut för det med ett mds steg nämligen !

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

Ljud freak
109 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Hej skriver nästan till alla nu men tongue , jod punkten har jag gått igenom mycket har slippat som fan så tro inte det, men lågnivå och plus ligger väldigt nära men ska dra om det nu i veckan så vå får se resultatet annars så får jag kolla steron eller nått inget fel på steg för det har en polare haft innan inget fel på det tack för alla svar big_smile

Ljud freak

6 851 Inlägg
8 september 2008
klio skrev:
Hej skriver nästan till alla nu men tongue , jod punkten har jag gått igenom mycket har slippat som fan så tro inte det, men lågnivå och plus ligger väldigt nära men ska dra om det nu i veckan så vå får se resultatet annars så får jag kolla steron eller nått inget fel på steg för det har en polare haft innan inget fel på det tack för alla svar big_smile

Där kan du ha felet..eller med andra ord, dåligt skärmade signalkablar.

Sök