3575
Sök

Xenon på en 740/940?

Med.lem
3 759 Inlägg
9 september 2008
#21
Aern skrev:
__r0b1n skrev:
Aern skrev:
Tackar för svaren. Jag rekommendera 4300K, bäst ljus!

det är ganska likt vanligt halogen ljus va?

Likt och likt, jäkligt mycket bättre. Kompisen satte i 4300K i sin S40. Halvljuset var nästan lika bra som heljust. Vill du ha BÄSTA ljuset, ska du ha 4300K. Sen 6000K och uppåt blir lite med styling lampor men funkar givetvis också. Men bästa ljuset är 4300K. Kan tillägga att alla bilar från farbrik som har xenon har 4300K

För startkast, mäst ljus ska du ha 4300, men för en cool effekt ska det inte var mindre än 8000k wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

457 Inlägg
9 september 2008
#22
Därför jag skrev att det blev lite mer stylinglampor wink

Besserwisser
263 Inlägg
9 september 2008
#23
Snyggt med blått sken? Tur att smaken är som baken. Hehe...


Biltok
31 Inlägg
9 september 2008
#24
har 6000k i min 940! klart en av dom bättre investeringarna jag gjort! gav 1200 av en kille som säljer sånt, fint när det bara var plug and play:)

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

YEAH!!!
559 Inlägg
2 mars 2009
#25
iom att 940 har separat hel och halv, vilka lampor är till dessa då?

V o L v o

I got Dubs!
2 423 Inlägg
2 mars 2009
#26
Alle86 skrev:
iom att 940 har separat hel och halv, vilka lampor är till dessa då?

h4 på hel o halv.
sen h3 i helljuset o h3 i dimljuset.


282 Inlägg
4 mars 2009
#27
Det enda svåra är att komma på ett ställe att skruva fasst ballasterna på.. Kan rekomendera en färgtemperatur på 5000k /6000k  Vi har en mercedes med 6000k och jag tycker det är på gränsen till att vara för blått.. Här står det också lite om färgtemperatur http://www.xenonkungen.se/faq.htm#colour


V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
4 mars 2009
#28
Jag hade bixenon på den 940Turbo som man gjorde iordning till 2003, ni som konverterar idag får det lite billigare. Då kostade det 8500:-,  jag var ganska ensam då med bixenon på en 940 wink
Det blå som syns runt om halvljuset är blåa plexiglasskivor som är frästa för att passa inuti ljusinsatsen.

http://i156.photobucket.com/albums/t19/turboyougurt/h4bixenon940t3.jpg
Senast redigerat av Niklasw (4 mars 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

YEAH!!!
559 Inlägg
5 mars 2009
#29
hur gjorde du med heljuset då? satte du en bixenon H4 där med, samt dimljuset, och hur många watt bör man ha på alla lampor ? smile

V o L v o

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
5 mars 2009
#30
Alle86 skrev:
hur gjorde du med heljuset då? satte du en bixenon H4 där med, samt dimljuset, och hur många watt bör man ha på alla lampor ? smile

940in växlar mellan hel och halvljus på den stora reflekton där det sitter en H4, sen tänds även h3 i mindre reflektorn ovanför dimljuset. Vill man vara lagom gay så kan du ju sätta h4 bixenon i stora reflekton 35w och h3 50w xenon i det mindre helljuset, sen kör du med 35w xenon i dimljuset också när du ändå håller på big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Byggare bob
173 Inlägg
5 mars 2009
#31
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106888/large/585691_3dn8ff.jpg

originalglas me blåXlooksglödlampor
till vänster
Fullt original till höger
Senast redigerat av gonate (5 mars 2009)

Med.lem
3 759 Inlägg
5 mars 2009
#32
gonate skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 3dn8ff.jpg

originalglas me blåXlooksglödlampor
till vänster
Fullt original till höger

Ser inte bra ut...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
5 mars 2009
#34
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
gonate skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 3dn8ff.jpg

originalglas me blåXlooksglödlampor
till vänster
Fullt original till höger

Ser inte bra ut...

De såg inte bra ut på din heller...

Käften jag hade faktist äkta 8000k!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2009
#35
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:

Ser inte bra ut...

De såg inte bra ut på din heller...

Käften jag hade faktist äkta 8000k!

Såg ändå förtaskigt ut. När man såg en ful 740 med blålampor så visste man att de var du.. Xenon ser bra ut när de är klarglaslycktor


Med.lem
3 759 Inlägg
5 mars 2009
#36
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:
De såg inte bra ut på din heller...

Käften jag hade faktist äkta 8000k!

Såg ändå förtaskigt ut. När man såg en ful 740 med blålampor så visste man att de var du.. Xenon ser bra ut när de är klarglaslycktor

Ser de gey ut på BWM:n också?
(Ignorera de gula, dom är snart bytta)

https://www1.garaget.org/archive/50/49646/132454/132454-1255796.jpg
Senast redigerat av Mr_EmCom (5 mars 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2009
#37
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:

Käften jag hade faktist äkta 8000k!

Såg ändå förtaskigt ut. När man såg en ful 740 med blålampor så visste man att de var du.. Xenon ser bra ut när de är klarglaslycktor

Ser de gey ut på BWM:n också?
(Ignorera de gula, dom är snart bytta)

http://www1.garaget.org/archive/50/49646/132454/132454-1255796.jpg

Du vill inte sälja de gula till mig? Och ja de ser gay ut


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
5 mars 2009
#38
Alla var fula, har 6000K på min och den e snyggast big_smile
Man måste fan ha klarglas om man ska ha xenon annars kan man lika gärna skippa de..

Gillade Niklasw bil förresten, hatar dom bilarna annars men den "duger" faktiskt !

Inspiration comes standard

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 mars 2009
#39
Hur går det med besiktning med konvertering till xenon, jag läste ett brev förut just om konvertering och besiktning .

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2009
#40
alain skrev:
Hur går det med besiktning med konvertering till xenon, jag läste ett brev förut just om konvertering och besiktning .

Måste ha automatisk nivåreglering och lite mer skit.. De enklaste är att byta vid besiktning



Sök