3512
Sök

Försäkringsbolaget ser dej, även här!

FreddeK
9 september 2008
då kan ju chrizz sätta in filter så dessa instanser inte kommer in på garaget.org....vilken bra ide va?

Bil och MC guru
272 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Nu börjar vi komma nånstans :9

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

49 Inlägg
9 september 2008
Freddeponken skrev:
då kan ju chrizz sätta in filter så dessa instanser inte kommer in på garaget.org....vilken bra ide va?

Eller åtminstånde tar betalt för att få låta dem hänga här... ^^

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
9 september 2008
Skulle neka. Dom kan ju tydligen inte bevisa att den är chippad eftersom dom failade på det när som kollade första gången. Att han skriver 500hk spelar ingen roll om dom inte kan bevisa det.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Bil och MC guru
272 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Det låter enkelt, är ganska säker på att polaren inte tycker det. sad
Delar på bilen har bytts ut innan den rullades in på verkstan. Så den är original.
Nu har han en saftig räkning liggandes från sin märkes verkstad för demontering av motor osv för att ta reda på vad som hänt och den måste han betala omg. Försäkringsbolaget gör det ju inte som bekant.

Detta då:
Om du har garanti på bilen och byter till ett öppnare avgassystem typ ferrita, miltek eller liknade gäller inte din garanti längre. Bilen klassas som trimmad. Hur många vet det?
Senast redigerat av Karlzzon (9 september 2008)

1 004 Inlägg
9 september 2008
Karlzzon skrev:
Delar på bilen har bytts ut innan den rullades in på verkstan. Så den är original.
Nu har han en saftig räkning liggandes från sin märkes verkstad för demontering av motor osv för att ta reda på vad som hänt och den måste han betala omg. Försäkringsbolaget gör det ju inte som bekant.

Detta då:
Om du har garanti på bilen och byter till ett öppnare avgassystem typ ferrita, miltek eller liknade gäller inte din garanti längre. Bilen klassas som trimmad. Hur många vet det?

din polare har suttit i förhör och nekat till att bilen är trimmad?.... och sen skriver du att alla delar byttes ut före den kom in på verkstad?... du vet ju att hans försäkringbolag hänger här?... är det så smart eller har jag fattat fel?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Fattig student
1 282 Inlägg
9 september 2008
Tror ju dock att det sitter folk från andra instanser, typ polis, besiktningsmän mm.. Alla kanske inte sitter på arbets tid..
Kan ju vara så att det finns några av dessa som faktiskt är motorintresserade, plus att det är ju fakta att det skrivs rätt många trådar om trim, race och dyligt här..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Bil och MC guru
272 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
262turbo skrev:
Karlzzon skrev:

Detta då:

din polare har suttit i förhör och nekat till att bilen är trimmad?.... och sen skriver du att alla delar byttes ut före den kom in på verkstad?... du vet ju att hans försäkringbolag hänger här?... är det så smart eller har jag fattat fel?

Oj, va en del e svåra...vi/dom/ni vet ju fortfarande inte vilken bil det handlar om...och eftersom jag fått så många PM av ledsna människor som råkat ut för detta så kanske vi kan ta lärdom av det....polaren sitter jämte mej och godkänner det jag skriver men han vill inte använda sitt nick...å han vill inte skriva själv...inte ens använda sin egen dator.....så hans annonymitet är SKYDDAD. (lovar)

782 Inlägg
9 september 2008
min bil är otrimmad !! så nu har jag sagt det till mitt f-bolag smile
En tråkig historia för din polare!! det är ju så med försäkringar dom e bra så länge man inte behöver använda dom.. de hittar alltid på någon anledning att slippa betala..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

2 283 Inlägg
9 september 2008
Karlzzon skrev:
Ja, han blev mäkta förvånad när han blev kallad till förhör och dom la fram en massa utskrivna bilder på hans bil från garaget.org....hur har dom lyckats hitta bilen? Han har ju ett alias här som är helt annonymt...har nån berättat om hans ip-adress eller hur har det gått till undrar man ju....???

Det är väl inte så jävla svårt att hitta bilen här inne.
Söka på bilen och i länet sen måste de matcha regnumret med bilen blablabla.
Men men...

R.I.P. Michael Jackson!

2 924 Inlägg
9 september 2008
Tänkvärt!

Men att försäkringsbolag försöker komma åt bedragare och utvecklar deras möjligheter är ju inget jag är förvånad över, finns säkert många medlemmar här som jobbar på Försäkringsbolag, Polis, Skatteverket mm det finns ju en del medlemmer och många har ett jobb wink

Men det försäkringsbolag gör i många fall om de nekar ersättning är att de lägger över bevisbördan till försäkringstagaren och låter denne bevisa motsatsen innan de betalar ut ersättning...

~ Life is short, have FUN! ~

Mästare
2 947 Inlägg
9 september 2008
bushmyra skrev:
min bil är otrimmad !! så nu har jag sagt det till mitt f-bolag smile
En tråkig historia för din polare!! det är ju så med försäkringar dom e bra så länge man inte behöver använda dom.. de hittar alltid på någon anledning att slippa betala..

Det är ju dyrare att ha försäkring än att betala skadan själv...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Muttley
9 september 2008
Karlzzon skrev:

Detta då:

Där hade vi det, du skriver också att han byttade delar innan den rullades in på verkstan smile smaaart.  då är de ju ett bedrägeri också. man ska faktiskt underätta ett försäkringbolag om man gör ändringar på bilen.

och de med avgassystemet är något man faktiskt får ta och kolla upp innan man ändrar de med.

KHRacing
9 september 2008
Därför reggar man som ombyggt fordon & trimmat på regelmässig väg :-)

300 hk i min bil räcker låångt

6 851 Inlägg
9 september 2008
Karlzzon skrev:
polaren sitter jämte mej och godkänner det jag skriver men han vill inte använda sitt nick...å han vill inte skriva själv...inte ens använda sin egen dator.....så hans annonymitet är SKYDDAD. (lovar)

Låter nästan som " Jag har en kompis och han har ett problem...."
Du fattar va wink

Överladdad!
530 Inlägg
9 september 2008
Säg att det som stog här på garaget var sånt som skulle monteras wink men p.g.a motorras så blev det inget trim. Kan funka?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

pasi
9 september 2008
försäkringsbolag-motivera för dem=de svarar inte, argumentera m dem=på sin höjd ett fördröjt gensvar, diskutera m dem= ett ställningstagande kan man få ur dem, dokumentera en dialog i kronologisk ordning  m sakens natur i fokus= de har ingen specifik på ärendet,de hänvisar dig i cirkel, Bevisa för dem,åt dem= de tappar bort akten, m alla bevis i.- dra de till rätten,dvs ansök om åtal m konsumentlagen vid din sida- processa ,påtryck, = de låter sig jämkas t en viss ersättnin, om du släpper alla deras felsteg o tar vad du får, annars så fortsätter de i år, de haR JU BETALT för att gå t jobbet, o då blir de inte arbetslösa , ialafall. O m rätt sak i rätt ärende m rätt man som för din talan- kan ,i rätt tid , du lyckas att förnedra dem,få de att betala o ha bekostat nåt mkt dyrare än att ha gett m sig...lycka till åt kompisen...annars , rudskogen bra?

274 Inlägg
9 september 2008
Hoppsan.
Så det kan gå.
Stackars din polare...

Men varför inte bara göra det ärligt från början.. Eller om man nu inte kan det iaf undvika att publicera det.

Lycka till iaf smile
Senast redigerat av MissMotor_ (9 september 2008)

Bil och MC guru
272 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Karlzzon skrev:
polaren sitter jämte mej och godkänner det jag skriver men han vill inte använda sitt nick...å han vill inte skriva själv...inte ens använda sin egen dator.....så hans annonymitet är SKYDDAD. (lovar)

Låter nästan som " Jag har en kompis och han har ett problem...."
Du fattar va wink

Jag har egen verkstad så jag har inte det problemet. Och om jag hade det problemet skulle jag knappast skriva om det eftersom bolaget då kände till mitt nick eftersom dom hittat bilen...ja, du fattar va? smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
9 september 2008
Hur kan man använda ett GORG-konto som bevis? Det är inget bevis att skriva "chippad". Det går knappast bevisa att det är bilens ägare som lagt upp bilen.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Sök