Karlzzon skrev:
Funderar oxå på alla bilder som läggs ut....som kan användas av försäkringsbolaget som "bevis" senare...både på bilar som kört av på bana eller väg eller bilar som skall vara original..men inte är det....jag blir fortfarande inte klok på hur dom kunde hitta hans bil här...säg om det nu e en "svensson" bil...hur många Saab/Volvo bilar finns det inte här på garaget tex? Orka leta igenom alla och sen jämföra det med hans bil..bara det måste ju kostat några timmar och därigenom också lite pengar för bolaget redan där....tycker detta är helt galet....
Jag vet inte om de tagits upp än, är faktiskt så pass lat att jag inte orkar gå igenom alla 7 sidor eller vad de var för o läsa o se om de tagits upp..
Så himla svårt är de inte o leta fram en bil, oavsett vad användaren heter på forumet.
Vad försäkringsbolaget har för uppgifter räcker gott o väl för att hitta en bil på garaget.
1. Du har Bilmodell..
2. Du har årsmodell på bilen.
3. Du vet var ägaren bor
4. Du vet färgen på bilen.
Som.. Skulle jag känna någon som bor i Skåne, har en Röd V70 årsmodell 97..
så via sökfunktionen får jag upp 8 V70 på den årsmodellen o i skåne, och 2 utav dem var röda..
För att kunna gå ännu längre in på saken så säger vi att den jag känner bor i Sjöbo.. Då öppnar jag upp de två röda V70 bilarna o ser att den ena bor i Malmö, o den andra Hässleholm.
Personen jag sökte fanns ej!

Case closed, tog mig runt 4minuter o söka fram detta, och då skrev jag här på forumet under tiden för att ge ett så korrekt svar som möjligt.
Men visst, i vissa län o städer kan de finnas en 3-4 bilar utav varje.. men då är det ju "bara" att skriva ut de bilarna, köra o besöka ägaren och jämnföra.. är alla 4 bilarna du skrev ut duktigt vrålstylade och ägarens bil är helt original.. då kan man NOG ganska lätt säga att de 4 bilarna du håller i handen inte är den framför dig..