3858
Sök

flame-thrower

52 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Nån som vet var man kan få tag på flame-thrower?
Senast redigerat av general (14 februari 2006)

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
1 396 Inlägg
14 februari 2006
sånt måste jag ha!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

517 Inlägg
14 februari 2006
www.gotflames.net

Där har dom också en massa videos och bilder som är ganska underhållande smile

lastbils chaffis......
299 Inlägg
14 februari 2006
hahaha så kunde ja göra med min 99a wink hae man förgasare så kunde man varva upp motorn stänga av, pumpa lite på gasen och sedan sätta på tändningen igen medans motorn fortvarande hade varv...... blev en rejäl avgasknall lät som någon sköt med gevär eller nåt + en låga i avgasröret wink

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

SSS -12
3 217 Inlägg
14 februari 2006
Låter verkligen som en vettig grej för motorn Saabnorden! big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

lastbils chaffis......
299 Inlägg
14 februari 2006
nja smällen kom ju i grenröret så om man pumpa för hårt så kunde man nog spränga avgassytemet......... men hade som regel att bara pumpa två gånger så det blev en lagom stor knall wink

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

52 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
vad kostade en sådan skapelse?

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 februari 2006
Äh, pengar är bara världsliga ting wink Den euforiska känslan som kommer med en flame-thrower överväger det lätt big_smile

edit: general> 1299 kronor smile
Senast redigerat av calibra_nox (14 februari 2006)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 februari 2006
SupraM3 skrev:
sant big_smile fast hur länge håller e sådan egentligen och vad innehåller dem???

Har inte den blekaste aning ;D

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 februari 2006
Men en flame-thrower är ingen omöjlighet heller till sommaren big_smile

Turbomissbrukare
62 Inlägg
14 februari 2006
Men åhh.. Dom e ju inte svåra att göra om man har lite hjärna och kunskaper om bilar/motorer/tändning/bränsletillförsel..

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P

1 Inlägg
14 februari 2006
Jag hade en liknande flame-thrower som de på ride tech på min förra bil, men lågorna blev ganska löjliga. (Ca 1 meter.) Om man vill bygga seriöst flame-throwerkit ska man ha en gasoltub. Om man ska göra flammor på bensinångorna smäller det en del också. Om man ska bygga nåt med gasol måste man se till att ha en bra ventil som gör att det inte börjar brinna i tuben. Det har en tendens att explodera annars..

Jag har en blå ballong

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
14 februari 2006
Som att inte lågor på en meter skulle räcka till lite respekt i byn? wink

Turbomissbrukare
62 Inlägg
14 februari 2006
The drutt skrev:
Jag hade en liknande flame-thrower som de på ride tech på min förra bil, men lågorna blev ganska löjliga. (Ca 1 meter.) Om man vill bygga seriöst flame-throwerkit ska man ha en gasoltub. Om man ska göra flammor på bensinångorna smäller det en del också. Om man ska bygga nåt med gasol måste man se till att ha en bra ventil som gör att det inte börjar brinna i tuben. Det har en tendens att explodera annars..

Samma backventil som du använder i gas ledningar m.m.

272 Inlägg
14 februari 2006
Vad jag har hört är det bara en tändspole och ett tändstift som man sätter i avgassystemet sen tänder man avgaserna eller med nån bränsletillförsel.. Jag får eld varje gång jag växlar med min  endå wink och när jag pumpar lite med gasen när motorn är varm tongue

272 Inlägg
14 februari 2006
D.v.s går det att bygga själv betydlige billigare

Turbomissbrukare
62 Inlägg
14 februari 2006
mr_loffe skrev:
Vad jag har hört är det bara en tändspole och ett tändstift som man sätter i avgassystemet sen tänder man avgaserna eller med nån bränsletillförsel.. Jag får eld varje gång jag växlar med min  endå wink och när jag pumpar lite med gasen när motorn är varm tongue

Inte exakt samma konstruktion som jag har spånat på... min inehåller ingen spole utan en box.. tongue

272 Inlägg
14 februari 2006
Mortcha skrev:
mr_loffe skrev:

Inte exakt samma konstruktion som jag har spånat på... min inehåller ingen spole utan en box.. tongue

haha bara det alstrar ström så wink
Senast redigerat av mr_loffe (14 februari 2006)

Turbomissbrukare
62 Inlägg
14 februari 2006
mr_loffe skrev:
Mortcha skrev:
mr_loffe skrev:

haha bara det alstrar ström så wink

Jepp.. dock e fan mitt mkr roligare att koppla in oxå... massa roliga kontakter och alla kablar e färdiga

Sök