3281
Sök

har lite högtalar problemas

69 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
är så att jag behöver en ny högtalar mall till 6"9" högtalare har svårt att göra egen, rädd för att dte blir fel, men är de så att någon sitter på en så hojta till, snälla

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 september 2008
Jag har en på ett papper, skulle kanske kunna skanna in den och skicka till dig om det låter intressant?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 785 Inlägg
12 september 2008
Limpan86an skrev:
är så att jag behöver en ny högtalar mall till 6"9" högtalare har svårt att göra egen, rädd för att dte blir fel, men är de så att någon sitter på en så hojta till, snälla

Gör en egen mall i wellpapp! Klipp ut ett hål som är mindre och kolla av var du ska klippa bort mer.

Men allra helst installera inte några 6*9 det är det sämsta som finns av billjud

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

69 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
ja tack ChriZtoffer vore kanon bra om du ville göra det smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 september 2008
Tror inte att det blir rätt så här men vi testar och ser. smile Annars så får du skicka ett PM med din mejl så skickar jag bilden i full storlek till dig.

http://www.garaget.org/gallery/archive/66688/large/459133_gdo5p0.jpg

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
13 september 2008
dbjanoz skrev:
Limpan86an skrev:

Gör en egen mall i wellpapp! Klipp ut ett hål som är mindre och kolla av var du ska klippa bort mer.

Men allra helst installera inte några 6*9 det är det sämsta som finns av billjud

6x9'or är ett bra komplement om man vill ha lite mer bas i bilen men inte vill fylla bagageluckan med en baslåda. Fråga istället vad personen är ute efter i frågan innan du börjar klanka.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Bessewisser
556 Inlägg
14 september 2008
Kornz skrev:
6x9'or är ett bra komplement om man vill ha lite mer bas i bilen men inte vill fylla bagageluckan med en baslåda. Fråga istället vad personen är ute efter i frågan innan du börjar klanka.

Man kan väll också ha en baslåda i skuffen men samtidigt låta 6x9orna spela lite lägre i registret än framsystemet för att fylla ut lite extra och få på så sätt ett finare ljud utan några dyra SQ installationer?

//SkyNard

How low

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
14 september 2008
Jag kör med 6'9or som framsystem med inbyggd diskant samt lös diskant och 3x12" i skuffen. låter väldigt bra så inga klagomål om det. Tyvär kan inte jag vara till mycket hjälp förövrigt men ChriZtoffer  kom med en bra template/mall där.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

69 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
jag säger bara ett stort tack till er alla för er goa råd och hjälp smile

Sök