3531
Sök

tips inför uppkörning?!

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Kör upp på onsdag nån som har några tips? (ska köra upp i alingsås)

tack på förhand Mvh Thim

den rullar^^

835 Inlägg
13 september 2008
Kör som en gammal tant. Verkligen. Men var inte rädd för att accelerera NÄR DET BEHÖVS. dvs ut på större vägar samt motorväg. Kolla speglarna hela tiden som om du blev förföljd av maffian.

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Epitaph skrev:
Kör som en gammal tant. Verkligen. Men var inte rädd för att accelerera NÄR DET BEHÖVS. dvs ut på större vägar samt motorväg. Kolla speglarna hela tiden som om du blev förföljd av maffian.

Det har jag tänkt på redan tongue tack för tipsen dom kommer jag följa hehe tongue

den rullar^^

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
13 september 2008
se till o köra ECODRIVING ...du kan bli kuggad för den skiten..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
zijaa skrev:

Hehe det tänker jag på dock e det ju inte så svårt iallafall om jag ska köra som min lärare säger. inte så svårt att låta bli kopplingen in i det sista och hoppa nån växel när det går.

den rullar^^

Arg Snickare
875 Inlägg
13 september 2008
bästa är väl att du övningkör stenhårt på tisdagen i alingsås. kör runt i villaområden. letar rada på alla lustiga vägar med högerregel osv.  ut på landsväg lär du ju få köra. så starta från trafikskolan och kör olika vägar ut mot landsvägen. och sen var bara lugnt. skit i o försök vara xtra trevlig osv. skaka hand när ni träffas första gången. tro på dig själv. då klarar du det:) lycka till. dra ett pm på onsdag så får jag veta hur det gick.

283 Inlägg
13 september 2008
gasen är pedalen längst till höger

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
volvo_r-optik skrev:
bästa är väl att du övningkör stenhårt på tisdagen i alingsås. kör runt i villaområden. letar rada på alla lustiga vägar med högerregel osv.  ut på landsväg lär du ju få köra. så starta från trafikskolan och kör olika vägar ut mot landsvägen. och sen var bara lugnt. skit i o försök vara xtra trevlig osv. skaka hand när ni träffas första gången. tro på dig själv. då klarar du det:) lycka till. dra ett pm på onsdag så får jag veta hur det gick.

jag kör stenhårt i a-sås för att vara förberädd på alla vägar och så så dom kan jag ...och sen landsvägen e la det jag e osäker på då det e vårgårda vägen aka dödensväg vänster svängen ska göras på och den är ofta tungt trafikerad av lastbilar men går nog bra postar i tråden om allt går bra smile tack på förhand

den rullar^^

4 586 Inlägg
13 september 2008
ThimNyberg skrev:

tack på förhand Mvh Thim

var bestämd tveka aldrig ifall du är nervös så prata gärna lite mer han som du ska köra med innan ni sätter i bilen

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Paddee636 skrev:
gasen är pedalen längst till höger

nähe det visste jag inte mr funnt guy vad roligt att du kunde det tongue

den rullar^^

4 586 Inlägg
13 september 2008
zijaa skrev:

köra ECODRIVING det var något nytt

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
ThimNyberg skrev:

tack på förhand Mvh Thim

var bestämd tveka aldrig ifall du är nervös så prata gärna lite mer han som du ska köra med innan ni sätter i bilen

är jag osäker så frågar jag oftast om dt gäller väg lr liknande men känner a-sås rätt bra nu så ska nog inte vara så osäkert. thx

den rullar^^

Random Hero
4 047 Inlägg
13 september 2008
du kan inte bli kuggad om du inte kör ecodriving tongue så skit i det smile

Dog food lid. Backwards

19 Inlägg
13 september 2008
Tänk på höger regeln i alingsås! mkt sånt där! körde upp där och d ska du nog klara fint hoppas du får mycket landsväg!big_smile

Lycka till!

Janas! lattmask
177 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Padock skrev:
Tänk på höger regeln i alingsås! mkt sånt där! körde upp där och d ska du nog klara fint hoppas du får mycket landsväg!big_smile

Lycka till!

högerregeln e inprintad i skallen nu så den fixar sig hoppas det inte e för mkt på vägen mellan a-sås vårgårda då e det ju landsväg och vänster sväng och när det e mkt trafik där e det fan nästan omöjligt ^^

den rullar^^

Arg Snickare
875 Inlägg
13 september 2008
ecodriving är övrekurs på en uppkörning. visst gillar väl lärarna om man växlar typ 1-3-5 men 1-2-4-5 funkar lika bra. men du vet nog vad dom sagt om sånt.

Janas! lattmask
177 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
ahopp snart e det dags^^ hoppas det går bra smile hehe litte nervös måste jag erkänna at jag e smile håll tummarna

den rullar^^

Pernie
17 september 2008
Tänk klara du dig så klara du dig, Klarar du det inte så tar du det nästa gång. Kom inte dit å tro att du kan allt, bli bara deppad om det inte går bra.

Lycka till iaf!

German Engineering
9 083 Inlägg
17 september 2008
Titta mycket i backspeglarna, de är petiga med sånt. Du behöver inte överdriva men tänk på det smile Kör som du brukar göra i lugn och ro så ska det gå bra smile När jag hade uppkörning så körde jag landsväg, motorväg, förbi 3 rondeller (som jag hade svårt med) backa i lutning och såna grejer. Det gick bra tog ungefär 20-30 min smile Lycka till smile Vi håller tummarna för dig smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
17 september 2008
de här tramset om att "vi bedömmer helheten" e bara rent skitsnack kan jag säga.
när jag blev kuggad första uppkörningen så peka han ut EXAKT vad de va jag gjorde fel..

bla. på en del av ECODRIVING = jag kopplade för mkt  -.-

de va tydligen inte så miljövänligt..   fyfaan va less man blir !

men andra gången gick de bra wink

Sök