Jag har sökt massor på forumet här men inte fått nåt ordentligt svar. :? Jag har en 740 GL 1990 års modell, jag har problem med att hastighetsmätaren, trippmätaren, samt kilometerräknaren inte fungerar, när jag kört ca 5-10 minuter vaknar den dock till liv, släpper jag då gaspedalen trillar den i botten igen, men efter ett tag funkar även det igen.
Nu mitt stora problem, jag vet att det finns en givare till hastighetsmätaren, enligt Haynes sitter den på bakaxeln, men där sitter inget som jag kan se som är någon givare, iofs sitter det en kabel dit men enligt Haynes ska givaren vara rund
(?????) och den som sitter där är mer som en kontakt bara, jämte pluggen till oljepåfyllningen.
En kompis sa att givaren "sitter på växelllådan", där hittar jag också en kontakt som jag haft nere och kollat samt smörjat upp med VD40 men mitt problem kvarstår.
Hjälp! Besiktning närmar sig och jag vill inte lämna in en 6000kr bil på Volvo för att fixa nåt som kanske kostar massor.
Vore grymt tacksam om någon mer kunnig på området kunde tala om VAR givaren sitter, kanske fixa en bild på skrället så man vet vad man ska kolla efter. Tack
// Gloss.