4110
Sök

Simons slutburk

47 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Hallådär alla här på garaget!  Det jag undrar är om jag köper en simons ljuddämpare som finns på Mekonomen och ersätter den med original slutburken får jag goare ljud då ? motorn är en 1.6a jag kollade på 2.5 tum och 3 tums . tror ni det låter för mycket eller blir det knappt nån skillnad på ljudet alls ?  sen om man ska göra det på en verkstad var tar dom för att montera den ungefär ?

Tacksam för snabba svar smile !

1 833 Inlägg
13 september 2008
Skillnad blir det väl. Om du vill ha mer ljud skaffa en Japs.
Beroende på hur mycket svetsa det är så skiljer ju priset. Men är det bara att kapa av orginal och svetsa dit den nya kostar det inte många hundra.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
13 september 2008
vill man ha ett fränt ljud så rekommenderar jag att du byter hela systemet till ett grövre 2.5" eller 3" lite beroende på vad det är för bil vi pratar om.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

47 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
okej japs tycker jag verkar bra också men det är på min pappas bil vi ska ha den på så han tycker en simons verkar bättre alltså lite mindre och billigare det är mer för att pröva bara det blir inget hel system byte endast slutljuddämparen tror jag .

Delta_Rebel
13 september 2008
Sätt på en sån som ja har, då brölar de redigt

Sök