2625
Sök

(ABS-lampa) lyser då och då. golf4 -99 gti.

101 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Hej! Vad beror det på att min ABS-lampa har börjat lysa då och då? det är en Golf IV -99 GTI. om man tex besiktigar och lampan lyser gör det något om dem inte skulle hitta problemet? var bör jag kolla efter fel?

MVH Robin

101 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
....?`hmm någon som har en aning?

1 948 Inlägg
20 september 2008
är det så att abs lampan bara lyser eller e det så att abs'en inte funkar? väldigt stor skillnad på dom 2 smile

ut bromsa riktigt hårt och kolla så absen funkar på alla hjul. OM den gör det är det en givare som är pajj... brukar räcka med att man plockar isär dom och smörjer upp dom lite... annars är nya inte alltför dyrt.

ett till tips kan vara att lufta bromsarna... polarns golf 4a lös abs lampan på... sen luftade han bromsarna och den slockna... kan tilläggas att han hade sjukt mycket luft i systemet...

Entreprenör
1 784 Inlägg
20 september 2008
kalleankan skrev:
Hej! Vad beror det på att min ABS-lampa har börjat lysa då och då? det är en Golf IV -99 GTI. om man tex besiktigar och lampan lyser gör det något om dem inte skulle hitta problemet? var bör jag kolla efter fel?

MVH Robin

glöm besiktning om lampan lyser..den e indikation på att de inte funkar...å de måste den för dom kollar de med bromstestet...å ta ur lampan går inte heller för dom kollar de me ficklampa om den är urtagen.... :-)

Sök