thulle1 skrev:
dbjanoz skrev:
thulle1 skrev:
kör min solo x 18" med två steg nu... och kom upp i 147,6 db i freestyle men så därför vill jag ha minst 4 basar.... för detta ljudet flyttar extremt med luft... två basar räcker inte mot solo x:en när det gäller att flytta luft.... skulle kunna tänka mig 4 15" basar... några förslag?
Satsa att köra med 2st Solo x 18 och fler steg. Fler batterier mer kabel.
Teoretisk ökar du 3dB men verkligheten ser anorlunda ut. Du kan öka mer än så. Beror mycket på vad du har för låda. bara en sådan detalj som att lådan inte sitter fast i bilen kan du tappa dB på.
vad tycker du att lådorna borde stämmas av till om jag ska ha två Kicker Solo X 18"? om jag bygger i min golf II
M.v.h. Emil
Med 2st 18" solo X förutsätter jag att du offrar mer än bara bagaget. Det bästa du kan göra är att bygga en basvägg. Eller åtminstone ut med baksätet och bygga under rutkanten.
Ska du bygga basvägg så går det åt ganska mycket material och skum för att få grejerna stabila nog. Om du bygger en låda under rutkanten så sätt basarna framåt uppåt och portarna längst bak spelande upp mot bakluckans ruta.
Du bör stämma av lådan högre en golf peakar ca 55hz +-3hz en aning högre peak om du bygger basvägg. Ju mer du dämpar tak osv ju högre peak. Golf taket är mycket svagt och vibrerar med redan från ganska låga ljudtryck
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?