3299
Sök

Vilka basar är lämpliga att spela högt med?

1 785 Inlägg
14 september 2008
thulle1 skrev:
dbjanoz skrev:
thulle1 skrev:
vad tycker du att lådorna borde stämmas av till om jag ska ha två Kicker Solo X 18"? om jag bygger i min golf II

M.v.h. Emil

Med 2st 18" solo X förutsätter jag att du offrar mer än bara bagaget. Det bästa du kan göra är att bygga en basvägg. Eller åtminstone ut med baksätet och bygga under rutkanten.

Ska du bygga basvägg så går det åt ganska mycket material och skum för att få grejerna stabila nog. Om du bygger en låda under rutkanten så sätt basarna framåt uppåt och portarna längst bak spelande upp mot bakluckans ruta.

Du bör stämma av lådan högre en golf peakar ca 55hz +-3hz en aning högre peak om du bygger basvägg. Ju mer du dämpar tak osv ju högre peak. Golf taket är mycket svagt och vibrerar med redan från ganska låga ljudtryck

okej men vrf ska jag bygga under rutkanten? och ska basarna titta snett upp om lådan är under rutkanten? alltså typ mot innerbakspegeln?

M.v.h. Emil

Jag vet inte vilka regler som gäller för det du ska tävla i. Men i SPL tävlingar så hamnar du i Superstreet NW om du håller dig under rutkanten. Annars blir det Superstreet klassen. Sen är det ju beroende på hur mycket du är villig att modifiera ditt fordon invändigt.

Du får testa dig fram. Men det får inte plats på något annat sätt än spelande uppåt om de ska få plats under rutkanten
Senast redigerat av dbjanoz (14 september 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

733 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
dbjanoz skrev:
thulle1 skrev:
dbjanoz skrev:

Med 2st 18" solo X förutsätter jag att du offrar mer än bara bagaget. Det bästa du kan göra är att bygga en basvägg. Eller åtminstone ut med baksätet och bygga under rutkanten.

Ska du bygga basvägg så går det åt ganska mycket material och skum för att få grejerna stabila nog. Om du bygger en låda under rutkanten så sätt basarna framåt uppåt och portarna längst bak spelande upp mot bakluckans ruta.

Du bör stämma av lådan högre en golf peakar ca 55hz +-3hz en aning högre peak om du bygger basvägg. Ju mer du dämpar tak osv ju högre peak. Golf taket är mycket svagt och vibrerar med redan från ganska låga ljudtryck

okej men vrf ska jag bygga under rutkanten? och ska basarna titta snett upp om lådan är under rutkanten? alltså typ mot innerbakspegeln?

M.v.h. Emil

Jag vet inte vilka regler som gäller för det du ska tävla i. Men i SPL tävlingar så hamnar du i Superstreet NW om du håller dig under rutkanten. Annars blir det Superstreet klassen. Sen är det ju beroende på hur mycket du är villig att modifiera ditt fordon invändigt.

Du får testa dig fram. Men det får inte plats på något annat sätt än spelande uppåt om de ska få plats under rutkanten

nä det är sant.. får se hur det blir :p

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Mr Kock =)
199 Inlägg
15 september 2008
Kör på 4 st. RE SR 15"are... Jag kör 2 st. på ett enda Sinus 3000 steg, ett enda batteri o kan snitta 147 i Bassrace... Min låda är på totalt 150 liter, med 300cm2 port, så dubbla den lådan o porten så borde det funka fint...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

Mr Kock =)
199 Inlägg
15 september 2008
dbjanoz skrev:
thulle1 skrev:
dbjanoz skrev:

M.v.h. Emil

Super Street No Wall körs inte i Sverige längre...
Men ska du bara köra Bassrace så får du bygga i stort sett hur du vill, bara du håller fritt 30 cm ifrån mätpunkten i framrutan...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

733 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Morre_W skrev:
Kör på 4 st. RE SR 15"are... Jag kör 2 st. på ett enda Sinus 3000 steg, ett enda batteri o kan snitta 147 i Bassrace... Min låda är på totalt 150 liter, med 300cm2 port, så dubbla den lådan o porten så borde det funka fint...

okej låter faktiskt som ett trevligt exempel... kan man få se en bild på ditt bygge?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

35 Inlägg
16 september 2008
kör med audiotops grejor.. mycket prisvärda o spelar riktigt bra. 2 st 15 o o steg till det kan ge dig 150+ i db..  www.audiotop.nu. lycka till

395 Inlägg
21 september 2008
Varför inte 4st Rockford 15" P3or. eller 4st Rockford Power 15"? smile

Sök