2235
Sök

Sänkning på 740

378 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#1
Hur får man igenom en 740 i besiktningen med kapade fjädrar ? Bak har jag hört att man kan sätta slangklämmor.      Tacksam för svar smile

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

399 Inlägg
14 september 2008
#2
det finns en flärp där bak som man kan knacka över fjädern då sitter det 100 gånger hårdare och bättre än slang klämma. Kanske blir det problem om du måste byta fjädrar sen då det sitter som fan. Men min 740 gjick igenom med detta knepet.

VOLVO for life

378 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#3
Klaesson skrev:
det finns en flärp där bak som man kan knacka över fjädern då sitter det 100 gånger hårdare och bättre än slang klämma. Kanske blir det problem om du måste byta fjädrar sen då det sitter som fan. Men min 740 gjick igenom med detta knepet.

Ok.. Hur gjorde du fram då ?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

man kan bara inte sluta älska cheva
57 Inlägg
14 september 2008
#4
Längre tid tar de inte o byta fjädrar än att de e värt o "bonnmeka".. 1 bult behöver släppas till varje fjäder bak o 1 bult till varje fjäder torn fram.

SKÅNING
1 215 Inlägg
14 september 2008
#5
bak är det väll inga problem då dom hissar bilen på bakaxeln och inte kan se att fjädern är förkort? då är det ju som om bilen inte vore hissad

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

378 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#6
alexm- skrev:
bak är det väll inga problem då dom hissar bilen på bakaxeln och inte kan se att fjädern är förkort? då är det ju som om bilen inte vore hissad

Men om de nu va så att jag kan spänna fast fjädrarna fram på nåt sätt. Går inte de igenom då ?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

455 Inlägg
15 september 2008
#7
har hör "ja" "nej" men det sissta jag hört är JA!!! använd slangklämmor fram så ska det gå! hur mycket har du kapat?!  vet många som har gjort så och dom har inte haft några problem!

>syns man inte finns man inte<

378 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#8
Smedhult skrev:
corollaistheshit skrev:
har hör "ja" "nej" men det sissta jag hört är JA!!! använd slangklämmor fram så ska det gå! hur mycket har du kapat?!  vet många som har gjort så och dom har inte haft några problem!

slangklämmor går inte igenom besiktningen, o hur ska du få fast en slangklämma fram?? finns ju inge hål i fjädertallriken? förutom de lilla te avrinningen?

Kan man typ inte borra seriöst sen sätta typ 2-3 slangklämmar på var fjäder fram ? Jag har kapat 2 varv fram och 3 bak.. Men ska ta ett varv till fram för den lutar som fan

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Nordic R
27 Inlägg
16 september 2008
#9
Funkar säkert på en 740

1 772 Inlägg
16 september 2008
#10
Kulla89 skrev:
Längre tid tar de inte o byta fjädrar än att de e värt o "bonnmeka".. 1 bult behöver släppas till varje fjäder bak o 1 bult till varje fjäder torn fram.

40mm är inte tillräckligt lågt wink

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

:]
469 Inlägg
16 september 2008
#11
sätter bara fast med slangklämmor runt om. besikta min den 11 med de sa inget om de.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 september 2008
#12
jag hade punktsvetsat fram på min gamle 740 det sa dom inget om på besiktnigen


378 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#13
absolute_volvo skrev:
sätter bara fast med slangklämmor runt om. besikta min den 11 med de sa inget om de.

Hur fäste du slangklämmorna ?

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

812 Inlägg
20 september 2008
#14
sitter 2st hål i fjädertalriken fram du kan använda dig av men då sitter den bara där nere. men är fjädern för mkt kapad så kan du få 2a på att den inte sitter fast upptill..  lycka till

man lever bara en gång..

378 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#15
Jag får nog skaffa fram 4 nya fjädrar. Lättare så smile Om de inte är nån som kommer med ett bra förslag.
Senast redigerat av 740_Fredde (20 september 2008)

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Fetast i stan !!
991 Inlägg
20 september 2008
#16
bara att sätta fast dom med slangklammor !  så har jag haft på besiktiningen och det har gått igenom  bara att sätta dom i avrinningshålen i tallrikarna fram   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

812 Inlägg
20 september 2008
#17
men hur mkt är dom kapade? är de mer än 2 varv får du nog byta fjädrar annars ska de gå

man lever bara en gång..

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
20 september 2008
#18
på min 245a satte jag slangklämmor där nere å svetsade där uppe. inga problem med sbp...

1 232 Inlägg
20 september 2008
#19
jag har 2 varv runt om men jag tycker inte att den blev ett dugg låg och jag har slangklämmer i hålena där i tallriken. NO PROBLEM!!!! däremot va jag i västerås på power big meet me en 240 och där va det oxå kapat utan slangklämmor och blev stoppad fick nästan körförbud då ena fjädern låg på skålkanten och beskrevs LIVSFARLIG ATT KÖRA PÅ ALLMÄN VÄG så jag åkte hemåt direkt men skulle ju tatt vägen via tappen men vem orkar....

378 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
#20
pimpad740 skrev:
men hur mkt är dom kapade? är de mer än 2 varv får du nog byta fjädrar annars ska de gå

Det är kapat 3 varv fram och 3 varv bak

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.


Sök