Det finns en bild på hur bilen ska bli, men den har ändrat sig många gånger nu, Bara små saker men men. Från början skulle jag rensa allt som hantag, kofångar horn mm allt som sticker ut var tanken men jag har ågrat mig. Det kommer att bli stötfångre horn och handtag. Men det som ryker är Huvkråkan och tanklocket på sidan. Tennar säkert dit ett (TOLLE) lock istället,Tror backspeglarna får ge vika oxå. Men men det hinner säkert ändra sig både en och två ggr...
Tolle locket? Menar du Tolles mc tanklock som änna går att få "onsynligt" Vet ej hur man förklarar det hehe.
Det finns en bild på hur bilen ska bli, men den har ändrat sig många gånger nu, Bara små saker men men. Från början skulle jag rensa allt som hantag, kofångar horn mm allt som sticker ut var tanken men jag har ågrat mig. Det kommer att bli stötfångre horn och handtag. Men det som ryker är Huvkråkan och tanklocket på sidan. Tennar säkert dit ett (TOLLE) lock istället,Tror backspeglarna får ge vika oxå. Men men det hinner säkert ändra sig både en och två ggr...
Tolle locket? Menar du Tolles mc tanklock som änna går att få "onsynligt" Vet ej hur man förklarar det hehe.
Helt riktigt!!!!
Det blir nog alldeles säkert snyggt! lackat eller olackat?
Så då var slipandet klart. Det finns ju färg kvar på bilen men den tar jag efter rost lagningen som skall göras,Fast då åker blästern fram. Jag ska ju blästra där slipmaskinen inte kommer åt,samt i motorrummet, inne i bilen och bagagen mm. Men det blir om en vecka ungefär. Det var någon som svarat att det går undan. Alla jobbar ju olika och jag tex skulle aldrig låta ett projekt bara stå. Utan när jag börjar så kör jag tills det är färdigt. Så nu börjar plåtarbetet på bilen ....Daniel
Då var det dax att ta tag i dagens jobb på bilen. Höger lyckta fram. Röd pil visar var det är väldigt rostigt,Så det får bli till att fixa. Samtidigt ska jag rikta (Gulpil) framskärmen i framkant. Bilder kommer senare i em när jag är klar.
Efter att plåtsaxen,engelskahjulet och plåthammaren med mothåll varit framme en stund var det till slut dax att börja tenna! Här lägger jag på tenn!
Efter att ha gått på tennet med en pansarfil så har jag slipat med 80 papper här!
Och här har jag slipat färdigt med 120 papper så då var detta klart. Nu ser man tydligt var det är tenn kvar på plåten. Har även riktat framskärmen med tog ingen bild på det.......
Ser kul ut! Inte så många projekt här på garaget. Ska prenumereras!
//Erik Mitt Projekt! If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura Sponsorer sökes!
Helt klart otroligt snygg bil. Älskar dom. Förresten så är det ganska lugnt med att byta motor och sedan regga den har jag för mig, bara man har ett intyg på hur mycket effekt motorn har? Är lite dimmig just nu så jag är inte helt 100%.
Och snälla, ta inte en klassisk färg. Man har sett det redan 3541935813589 gånger.
I överkant på vänster dörr har ju backspegeln suttit. men nu är den borta. Det hade rostat väldigt mycket där, då dom säkert bytt backspeglar några ggr på 53år och borrat massa nya hål. Så bara att skära ut och lägga i ny plåt.
Svetsfogen bort slipad samt att jag lagt på Berafix och bränt av det med ca 1300 grader samt att jag drar en mycket fin stålborte i berafixen och sedan torkar med iskallt vatten.Då försvinner allt slagg och föroreningar.
Och så har jag tennat igen och slipat grovt med 120 papper. Varför jag inte slipar med finare papper nu är bara för att hela bilen ska lackas med 2 lager primer när jag lagat och moddat allt som jag vill. Sedan ska bilen bredspacklas för att få den yta som gör att det går att lägga en (best in show lack). Det kommer att bli mycket laga bilder hoppas ni inte tröttnar på det.....