4201
Sök

Öl i danmark?

12 086 Inlägg
15 september 2008
steifan skrev:
Är det så lönt att köpa öl utomlands egentligen?
Ingen variation.. tongue Tycker det är rätt billigt på
süstemut ändå jag.. beror väl på hur stora mängder
man konsumerar.. loltongue

Beror på hur mkt du ska ha,

Till Calles som ligger närmast i tyskland är de totalt 57 mil från Motala, 22 mil i danmark plus 2 båtar 945kr tur o retur. Ska man tjäna in det plus besväret att va vaken 24 timmar och köra bil hela tiden (vilket de blir om man har över 100mil resväg tongue) så måste man köpa en del.

Utan att säga för mkt så tvivlar jag på att någon över skånelän åker till tyskland bara för att köpa öl till sig själv.

BMW fantast
1 172 Inlägg
15 september 2008
JapMax skrev:
Ja de finns väl ingen svensk som åker till danmark för att köpa öl??
Då åker man lite till och in i tyskland.

Finns ett bra ställe precis inne i tyskland i burg som säljer till vettigt pris.
Och visst finns de billigare hit och billigare dit men ska de löna sig att åka halva europa runt för lite öl så är de just inte lite öl man ska ha utan 2-3 pallar.. vilket anses som högst olämpligt av vår tull smile

håller med JapMax... Burg är en liten by med bra priser. ligger inte långt från båtarna heller....

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

602 Inlägg
12 november 2008
wtf, vet att det är en lite gammal tråd, men åker man enda till calles när man kommit te tyskland så har man ju gått på en nit. tyckte inte calles var något speciellt.. ja billigt men det är ännu billigare på pråmen (bordershop) som ligger, tja 2m från där man kör av båten från danmark till tyskland, om man åkt ifrån rödby. går inte att missa. 4 våningar me öl o sprit o allt.. typ ullared fast med alkohol;) efter jag har varit där och ölen jag köpte nu tagit slut så skäms jag när jag köper en här hemma! fan 260kr för ett falk sofiero här, 90kr kostade ett sånt flak i tyskland.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Häst
1 099 Inlägg
12 november 2008
Nyman_ skrev:
wtf, vet att det är en lite gammal tråd, men åker man enda till calles när man kommit te tyskland så har man ju gått på en nit. tyckte inte calles var något speciellt.. ja billigt men det är ännu billigare på pråmen (bordershop) som ligger, tja 2m från där man kör av båten från danmark till tyskland, om man åkt ifrån rödby. går inte att missa. 4 våningar me öl o sprit o allt.. typ ullared fast med alkohol;) efter jag har varit där och ölen jag köpte nu tagit slut så skäms jag när jag köper en här hemma! fan 260kr för ett falk sofiero här, 90kr kostade ett sånt flak i tyskland.

Hehe sant. Ska dit på en shoppingrunda i slutet av November. Niiiiiice. tongue

Än är inte den sista idioten född..

1 062 Inlägg
12 november 2008
Nyman_ skrev:

calles = nit ?? vad kollade du på egentligen som vart billigare på pråmen då igemfört mot calles?????

tror ju inte att pråmen e så mkt billigare 

ett flak spendrups gold kostar ju endast typ 65 spänn på calles tvivlar på att det e billigare på pråmen snarare tvärtom men men dem kanske har ändrat priserna sen vi var nere i våras?

ett flak sofiero kostar 75 spänn på calles förästen

mvh

Team Björkeryd

602 Inlägg
15 november 2008
wildboy_87_ skrev:
Nyman_ skrev:

calles = nit ?? vad kollade du på egentligen som vart billigare på pråmen då igemfört mot calles?????

tror ju inte att pråmen e så mkt billigare 

ett flak spendrups gold kostar ju endast typ 65 spänn på calles tvivlar på att det e billigare på pråmen snarare tvärtom men men dem kanske har ändrat priserna sen vi var nere i våras?

ett flak sofiero kostar 75 spänn på calles förästen

mvh

okej okej dom kanske är billgare på sprit på calles, men all öl köpte jag på pråmen för det var typ 5kr billigare per flak, de blir ju facktiskt lite:P den billigaste ölen jag hittade på pråmen kostade 57kr.
Okej båda ställena är bra, men jag tycker man ska uppleva pråmen, jävligt nice:)

27 Inlägg
21 december 2008
vart kan man kolla priser på öl och sprit i Lettland? Jag letar men hittar ingenting

615 Inlägg
21 december 2008
WodzuSE skrev:
Åk till Polen istället, billig, nära och bra smile t.ex. en flaska gott vodka (0,5) kostar runt 50-70kr (beror på växlingskurs).

ööh, dyrt!
Ända till Polen för att köpa en halvliter för 50-70spänn när man kan köpa en sjuttis i Danmark för 60spänn?

Let's stance!

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 december 2008
Danska kronan står i ca 1DKK:1,4SK

Jag handlade en liter vodka i Helsingör när jag var där och visade runt en örebroare, bl.a. och den kostade nog närmare 70-80 danska tror jag.
Så billigt är det inte.

Men Smirnoff Ice på litersflaska är billigt! big_smile Tror det gick på 39 danska...
Senast redigerat av TurbOla (21 december 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 814 Inlägg
21 december 2008
Tyskland är mycket billigare...

1 570 Inlägg
21 december 2008
Ska resa till ett annat land för att köpa billig sprit är man alkis.

615 Inlägg
21 december 2008
henrikh skrev:

Är du djupt troende kristen, eller bara allmänt fjölig?

Let's stance!

25 Inlägg
21 december 2008
Håller med vissa här, åk till Lettland eller Polen. Dyrare att resa, men mycket billigare att köpa.
Sen så kan vissa ungdomar dricka den pissevodkan för 22kr (som jag köpte en 70cl för) men lite mer finsmakare kan ej.
Min farsa smakade på en av de och han tyckte det var det värsta han någonsin druckit.
Men är du ute efter att tjäna pengar så köp i L eller P.

602 Inlägg
21 december 2008
henrikh skrev:

då tror jag att sverige har väldigt många alkisar du.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 december 2008
Nyman_ skrev:
henrikh skrev:

då tror jag att sverige har väldigt många alkisar du.

Då är jag en.. köper min sprit i Finland för det är såå mycket billigare. Nära är det också.

Öl däremot köps i Sverige då det endast är starkspriten som är billig i Finland.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 december 2008
Hur är det med cider? Är det också billigare i Danmark?

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

602 Inlägg
22 december 2008
IceEyes skrev:
Hur är det med cider? Är det också billigare i Danmark?

ja då allt, men tyskland är billigare än danmark

1 570 Inlägg
22 december 2008
Fizzer skrev:
henrikh skrev:

Är du djupt troende kristen, eller bara allmänt fjölig?

Nej men tjänar tillräckligt med deg för att gå till bolaget på fredagarna. Personligen tycker jag det låter löjligt att bunkra upp sitt garage med starksprit och dålig bira på burk för att tjäna lite pengar. Sniket och bonnigt och dåligt för mig som skattebetalare att pröjsa för alla alkisar som dräller omkring och slåss och få leverskador.
Senast redigerat av henrikh (22 december 2008)

602 Inlägg
24 december 2008
amen vafan, man tjänar ju så in i på att köpa där, sen är det ju upp till en själv vad man vill göra. de är ju samma öl som här så dålig bira, nja.

1 570 Inlägg
24 december 2008
Nyman_ skrev:
amen vafan, man tjänar ju så in i på att köpa där, sen är det ju upp till en själv vad man vill göra. de är ju samma öl som här så dålig bira, nja.

Ok ska jag ha en stor fest så klart jag köper några flak taxfree öl på finlandsbåten om jag har chans men bara för dricka pilsner på helgerna vet jag inte om jag skulle köpa öl utomlands liksom. Personligen tycker jag det är stor skillnad på en tjeckisk pilsner på flaska för 15.50 än en burk svensk tråkig öl. Men klart vissa köper ju inte bara för att det är gott smile

Sök