3752
Sök

har långt ner får framrutestreamern gå ?

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
hur långt ner får boarden gå för att slippa en 2 på besiktningen ?tongue

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 september 2008
123 sök

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Bärs!
3 456 Inlägg
16 september 2008
Vägverket skrev:
"Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån."

/Micke

Garaget.org peakade 2008.

4 001 Inlägg
16 september 2008
Aga_Diff skrev:
Vägverket skrev:
"Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån."

/Micke

det där är ljusgenomsläpp och inte hur stor streamer man får ha, jag är inte 100% säker men jag har för mig att du får ha 10% av rutans höjd, mätt i 90 graders vinkel

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
tackar wink

huh?
10 427 Inlägg
16 september 2008
Kul med en ny sån här tråd smile Hade en bekant med på Bilprovningen en gång förut när jag besiktade min förra bil. Han frågade besiktningsmannen om hur långt ned en eventuell streamer fick gå. Besiktningsmannen menade att man egentligen inte fick ha en sån, men gick den inte längre ned än vad solskydden går så menade han att det var ok. Olika från person till person möjligtvis.

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
det har jag med hört men vart ska man sätta solskyddet isf ? för det går ju att satta i olika positioner ?

roll

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 september 2008
det brukar finnas markeringar på rutan

Trucker
1 220 Inlägg
16 september 2008
enligt vad jag har läst här på gorg så ska man ta ett a4 papper och ställa på bredden på ratten och där pappret slutar dit får streamern gå! Hoppas du förså vad jag menar!

Vissa är bara bättre än andra!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
16 september 2008
teamvolvoracing skrev:
enligt vad jag har läst här på gorg så ska man ta ett a4 papper och ställa på bredden på ratten och där pappret slutar dit får streamern gå! Hoppas du förså vad jag menar!

då får jag alltså inte ha någon alls på BMWn tongue
men jag har 2 pilar på rutan eftersom det sitter sånt där grönt fult grejs på rutan som ska skydda mot solen

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
teamvolvoracing  : ja jag fattar hur du menar wink

Team-Adolfsson : de ska jag kolla wink

870 Inlägg
16 september 2008
Citerar ur Haynes Styling:
Solfilm och tonade rutor: Som en fingervisning, om remsan går så långt ner att torkarna tar i den, är den för låg.

407 Inlägg
16 september 2008
stående A4 från ratten eller markeringar i rutan är det som gäller!!

689 Inlägg
16 september 2008
Team-Adolfsson skrev:
det brukar finnas markeringar på rutan

japp och enligt trafikpolisen jag blev stoppad av fick den bara gå till dom markeringarna

35 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
de låter finfint de wink får se om ja skaffar mig en då wink

NissanMotorsport
16 september 2008
solkorv_ skrev:
de låter finfint de wink får se om ja skaffar mig en då wink

Annars är det ju bara att köpa en ny varje år big_smile som jag på 740in, passar inte alls in me en liten smal streamer.. måste ha bred för att se snyggt ut smile

Xtreem
123 Inlägg
16 september 2008
NickeJ89 skrev:
Solfilm och tonade rutor: Som en fingervisning, om remsan går så långt ner att torkarna tar i den, är den för låg.

Mina torkare tar i det på min men polisen sa inget om det... däremot åkte jag dit på mina tonade framrutor (sidorutorna)....

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 september 2008
Casual skrev:
NickeJ89 skrev:

Mina torkare tar i det på min men polisen sa inget om det... däremot åkte jag dit på mina tonade framrutor (sidorutorna)....

vet du inte om att det är olagligt me att ha tonade framrutor ja sidorrutorna asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Xtreem
123 Inlägg
16 september 2008
ironhead skrev:
Casual skrev:
NickeJ89 skrev:

vet du inte om att det är olagligt me att ha tonade framrutor ja sidorrutorna asså

jo jag är fullt medveten om det... visste det redan innan... mn jag fattar itne varför... polisen hade inga speciellt bra argument precis...

Speed Freak
258 Inlägg

Sök