Då den gamla tråden låstes pga av fel rubrik bestämde jag mig för att starta en ny tråd.
Hur går det där ute i stugorna, har folk inhandlat eller börjat färdigställa sina vinterhinkar?
Har någon funderat lite mer på plats för ett eventuellt evangemang? Personligen har jag kikat efter en yta som man kan göra "otillgänglig" när det inte är något slags evangemang. Risken är annars föreliggande att folk åker dit även när något inte är arrangerat och på så sätt förstör för oss andra som vill göra något seriöst under mer ordnade former.
Så försök nu komma på en bra plats som man på laglig väg kan låna, eller t.o.m hyra - lägger gärna några kronor för att få sladda/köra under säkra former.
Alla förslag och ideer är bra så tveka inte med att spåna och yttra er.
Har funderat lite, hur ser det ut ute vid coop i lillån, den ytan framför bensinmacken så att säga. Är det en massa stolpar o grejor där? Annars används ju inte den till så mycket.
Tyvärr så driver vinterbilen i fel ände, och det gäller handbromsen också, och okontrollerade vänster bromssladdar är inget som någon vill se
Men dhl plan där Örebro street meet var... ? Är väl tillräckligt stor för att kunna göra en bana + parkering vid infarten...
Eller blir det inge mer där efter första gången ?
Ligger en massa bråte där för tillfället. Och asfalten är inte den bästa/jämnaste med potthål på många ställen och även skador i asfalten efter den verksamhet som bedrivits
Jag vet inte riktigt vad som är planerat för dhls gamla lokaler med tillhörande plan. Dock är det väl lite som så att minsta möjliga trafik där är att föredra för att hamna i i bästa möjliga förhandlingsläge till ÖSM.
Husman som äger fastigheten och därmed planen har exempelvis haft stora problem med skadegörelse efter bilar vid blomsterlandet i m-berg. Räcker med att åka dit idag och kolla på plattorna utanför där någon burnat. Burn/sladdspår finns även utanför gamla dhl lagret, och man behöver ju inte vara speciellt smart för att förstå att det knappast förenklar diskutioner om eventuella ting vid benämnda platser.
Då kommer grundfråga 1, var finns planer som "räcker" för att leka? Hur stort måste det vara? Har något företag tillräckligt stort? (så vi kan börja muta chefer med åkturer)
Om det är jämt spelar mindre roll på vintern OM det är vinterunderlag. Då finns snö och is som för det så plant som det är plogat. För pulka var mässan underbart för 2år sedan när vi var ute samtidigt med plogtraktorerna och fick UNDERBAR yta...
En plogad sjö måste ju ändå vara de bästa. Det som krävs är ju att de blir en kall vinter så de blir lite tjocklek på isen. Jag va ute nyss och piskade vinterbilen på grusväg. Satan va roligt de är