WeDo skrev:
SchumiSRM skrev:
Tyvärr börjar det lika ett annat forum (zatzy) med för mycket låsta trådar, där har ingen skrivit om Örebro sen tidigt i oktober
Är rädd för att det kan bli samma här tyvärr, hur ska alla kunna skriva till varandra om man inte får göra det i forumet? Självklart blir det lite "dösnack" men so what? Börjar det bli brist på utrymme på servern eller vad är det frågan om? MSN är inget bra alternativ eftersom jag just nu formaterar ena burken pga MSN virus så Wedo, kom på ett bra alternativ för oss som vill "dösnacka" lite.
Tyvärr så finns det inga trådar där man bara kan dösnacka m.m. Det som finns är ju Garaget´s IRC chat. Även om man startar en tråd i Allmänt så får det ej snackas om ingenting.
Så jag kan tyvärr inte komma på någonting. Är ju "bara" Moderator och har som uppgift att hålla ordning i forumet enligt reglerna.
Om inte annat så får ni kontakta Tips, förslag och åsikter-forumet och lägga fram era åsikter ang detta m.m....
MVH
Moderatorer ska hålla ordning, helt riktigt.
Men vad klassas som chat?
"hej"
"hej"
"vad gör du"
"inget"
Det är chat.
Jag vet inte om man kan klassa inlägg på 4-5rader som ett antal personer svarar på och att man själv svarar efter 4-5 timmar för chat. Rör det sedan en träff på något sätt så tycker jag verkligen inte det är felaktigt.
Kommer det en tråd om t.ex. Elmia så får jag skriva "kan inte idag, måste jobba" men i örebro-tråden klassas det som OT?
Jag förstår om samma person skulle skriva det varje dag, men då är det väl den personen som ska ha en personlig varning? På samma sätt borde man inte få debattera i forumet, då det kan vara chat, eller?
Får personer inte tala med varandra förlorar man meningen med ett forum.
Givetvis tycker jag att trådar som spammas, eller är ren chat och som gärna kommer kl0300 på en fredag ska låsas och tas bort, men då vi har konstruktiva saker tycker jag att det borde hålla sig inom vad som klassas som forumaktivitet.
Visa mig gärna reglerna som säger att jag inte får tala om aktiviteter när det gäller en tråd rörande träffar i örebro, med rätt rubrik, rätt forumsdel och bara ett fel - Folk skriver i den?
Mvh//Mikael Rosencrantz
PS: Förlåt att vi "chattar" om detta i en tråd med fel överskrift, men jag måste få svara på ett inlägg.