2553
Sök

Angående: Vinterträffar i Örebro

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 november 2008
Mr_EmCom skrev:
Volvo__Mannen skrev:
bilprovningen bettorp är trevligt, kul som fan att åka på samma häng runt hela byggnaden

Är det den som ligger typ vid norra kyrkogården?

Annars där vid postterminalen, vid själva lastkajerna. Fast där är det nog inte så värst tillåtet att köra utan tillträde.

ja, typ vid norra kyrkogården

Jonas

Jag rullar med stil
344 Inlägg
25 november 2008
håller nog med att bilprovningen vid norra kyrkogården skulle passa fin fint

563 Inlägg
25 november 2008
Fan vad överdrivet o låsa "Örebrotråden". Spela roll om man håller sig till evenemang! Det är ju en tråd för Örebroare! Jaja, tydligen bättre o starta en ny jävla tråd varje gång man vill nått!

Oså Ontopic: Hoppas snön kommer fler gånger i vinter så man hinner köra så mkt man vill! Är ju skitkul! smile

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 november 2008
J-P-R skrev:
Tycker parkeringen vid Bauhaus ser trevlig ut, någon som prövat?

den är fin! mycket hinder att sladda runt

Jonas

3 390 Inlägg
25 november 2008
DDESIGN skrev:
Fan vad överdrivet o låsa "Örebrotråden". Spela roll om man håller sig till evenemang! Det är ju en tråd för Örebroare! Jaja, tydligen bättre o starta en ny jävla tråd varje gång man vill nått!

Oså Ontopic: Hoppas snön kommer fler gånger i vinter så man hinner köra så mkt man vill! Är ju skitkul! smile

"spela roll om man håller sig till evenemang" ?

Det är väl ändå ett Evenemangs-forum ?  Man diskuterar ju inte sänkning och luftfilter i Bilstereo forumet eller ?

Sen får ni såklart tycka att det är överdrivet men hur många gånger bad jag er inte att sluta upp med all offtopic, och den lilla regeln kunde hållas i ett dygn ungefär.

Och det är INTE ett forum för Örebroare där ALLT ska diskuteras, utan enbart evenemang. Och det behöver inte alls startas en "ny jävla tråd" varje gång man vill nått, det går bra att skriva det här men det ska då vara om en kommande eller avslutad träff m.m... Annars finns ju som sagt bloggen eller Gästboken.

Tycker själv också att det är tråkigt att behöva låsa örebro-tråden då jag också bor här och tar del av allt som händer.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

317 Inlägg
25 november 2008
J-P-R skrev:
Tycker parkeringen vid Bauhaus ser trevlig ut, någon som prövat?

Den är grym, riktigt skön slinga kan man göra där! dock så är det nog inte så poppis.. Jag tror de blir väldigt svårt att få tag i en yta som vi "får" köra på. Men spåna vidare ni och knäcker ni nöten så är man ju med tongue

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud

FREAK !
250 Inlägg
26 november 2008
som ovanstående talare snälla låt inte gorg bli sånt koncentrationsläger som yatzy är

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 november 2008
Synd på gamla tråden, men ja den innehöll väl rätt så mycket OT. Back to subject.

Räcker verkligen planen till på Bilprovningen i Lillån för en kul t.ex. konbana? Annars är det väl bra beläget med tanke på hur få hus/boende det finns i området. Men det är kanske en bra början, jag är gärna med och styr upp en liten konbaneträff med simpel tidtagning smile

"When innovation meets passion!"

neckwomen_88
26 november 2008
kanske går att flytta tråden till allmänt då? och hålla den här bara för större evenemang/träffar?

nackdelen med allmänt är ju dock att tråden åker ner väldigt fort...

Volvofreak
356 Inlägg
26 november 2008
Bästa förslag hitills är Bauhaus parkeringen tycker jag..
Senast redigerat av DaAddez (26 november 2008)

// Andreas
S40N T5-04

3 390 Inlägg
26 november 2008
SchumiSRM skrev:
Tyvärr börjar det lika ett annat forum (zatzy) med för mycket låsta trådar, där har ingen skrivit om Örebro sen tidigt i oktober sad  Är rädd för att det kan bli samma här tyvärr, hur ska alla kunna skriva till varandra om man inte får göra det i forumet? Självklart blir det lite "dösnack" men so what? Börjar det bli brist på utrymme på servern eller vad är det frågan om? MSN är inget bra alternativ eftersom jag just nu formaterar ena burken pga MSN virus så Wedo, kom på ett bra alternativ för oss som vill "dösnacka" lite.

Tyvärr så finns det inga trådar där man bara kan dösnacka m.m. Det som finns är ju Garaget´s IRC chat. Även om man startar en tråd i Allmänt så får det ej snackas om ingenting.

Så jag kan tyvärr inte komma på någonting. Är ju "bara" Moderator och har som uppgift att hålla ordning i forumet enligt reglerna.

Om inte annat så får ni kontakta Tips, förslag och åsikter-forumet och lägga fram era åsikter ang detta m.m....

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

615 Inlägg
26 november 2008
Men kan inte Örebro få en tråd i OffTopic då?

Let's stance!

615 Inlägg
26 november 2008
Nåja, jag gjorde ett försök iallafall...Vi får väl se vart det leder.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=110985

Let's stance!

Med.lem
3 759 Inlägg
26 november 2008
Mechanimal skrev:
Synd på gamla tråden, men ja den innehöll väl rätt så mycket OT. Back to subject.

Räcker verkligen planen till på Bilprovningen i Lillån för en kul t.ex. konbana? Annars är det väl bra beläget med tanke på hur få hus/boende det finns i området. Men det är kanske en bra början, jag är gärna med och styr upp en liten konbaneträff med simpel tidtagning smile

Funderade lite på det nyss, man kanske skulle köpa ett bigpack lysstavar och slänga ut lite som en bana, så kan man hållas och göra en bana smile

Kaske köra i pass så några får agera "funktionärer" och se till att banan är OK, och sedan byta grupp smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Jag och några till körde ju en "konbana" förra året med väldigt bra resultat.

Lite regler som bör gälla enligt min åsikt

En bil i taget på "banan"
Bra avstånd till andra fordon och publik
Tillräckligt utrymme för misstag utan att man skadar allmän/privat egendom
"Funktionärer" som ansvarar för att reglerna följs och håller i ev. tidtagning

Dessutom vill jag även pålysa att vi bör hålla oss borta ifrån Blomsterlandet och dess omgivning då det är Husman som äger dess mark. För dem som inte vet är det dem som tillåtit oss låna mark till Örebro Street Meet. All ev. skadegörelse gör det i praktiken omöjligt att sedan anordna någon träff.

Mvh

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 november 2008
WeDo skrev:
SchumiSRM skrev:
Tyvärr börjar det lika ett annat forum (zatzy) med för mycket låsta trådar, där har ingen skrivit om Örebro sen tidigt i oktober sad  Är rädd för att det kan bli samma här tyvärr, hur ska alla kunna skriva till varandra om man inte får göra det i forumet? Självklart blir det lite "dösnack" men so what? Börjar det bli brist på utrymme på servern eller vad är det frågan om? MSN är inget bra alternativ eftersom jag just nu formaterar ena burken pga MSN virus så Wedo, kom på ett bra alternativ för oss som vill "dösnacka" lite.

Tyvärr så finns det inga trådar där man bara kan dösnacka m.m. Det som finns är ju Garaget´s IRC chat. Även om man startar en tråd i Allmänt så får det ej snackas om ingenting.

Så jag kan tyvärr inte komma på någonting. Är ju "bara" Moderator och har som uppgift att hålla ordning i forumet enligt reglerna.

Om inte annat så får ni kontakta Tips, förslag och åsikter-forumet och lägga fram era åsikter ang detta m.m....

MVH

Moderatorer ska hålla ordning, helt riktigt.

Men vad klassas som chat?

"hej"
"hej"
"vad gör du"
"inget"

Det är chat.

Jag vet inte om man kan klassa inlägg på 4-5rader som ett antal personer svarar på och att man själv svarar efter 4-5 timmar för chat. Rör det sedan en träff på något sätt så tycker jag verkligen inte det är felaktigt.

Kommer det en tråd om t.ex. Elmia så får jag skriva "kan inte idag, måste jobba" men i örebro-tråden klassas det som OT?

Jag förstår om samma person skulle skriva det varje dag, men då är det väl den personen som ska ha en personlig varning? På samma sätt borde man inte få debattera i forumet, då det kan vara chat, eller?
Får personer inte tala med varandra förlorar man meningen med ett forum.

Givetvis tycker jag att trådar som spammas, eller är ren chat och som gärna kommer kl0300 på en fredag ska låsas och tas bort, men då vi har konstruktiva saker tycker jag att det borde hålla sig inom vad som klassas som forumaktivitet.

Visa mig gärna reglerna som säger att jag inte får tala om aktiviteter när det gäller en tråd rörande träffar i örebro, med rätt rubrik, rätt forumsdel och bara ett fel - Folk skriver i den?

Mvh//Mikael Rosencrantz

PS: Förlåt att vi "chattar" om detta i en tråd med fel överskrift, men jag måste få svara på ett inlägg.
Senast redigerat av sirmiro (26 november 2008)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 november 2008
J-P-R skrev:

Dessutom vill jag även pålysa att vi bör hålla oss borta ifrån Blomsterlandet och dess omgivning då det är Husman som äger dess mark. För dem som inte vet är det dem som tillåtit oss låna mark till Örebro Street Meet. All ev. skadegörelse gör det i praktiken omöjligt att sedan anordna någon träff.

Mvh

Mycket bra grundregler, och jag gillar Emcoms idéer om lysstavar, hur mkt kostar ett pack samt hur många stavar innehåller ett pack? Annars kan man också ha, för att komplettera, små koner. Ifall någon har access till sådana dvs, eller köpa.

Något slags scoreboard där alla tider markeras upp, en gammal lättvikts-whiteboard av något slag kanske, eller even better: Samma grej som i Top Gear: En hög platt vägg(förslagsvis i något lätt, nedvikningsbart material) och sedan klistermärken/häftande pappersbitar med tiderna på så att de lätt kan flyttas. Och eventuellt spara detta scoreboard till framtida nyttjande?

"When innovation meets passion!"

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 november 2008
Mechanimal skrev:
J-P-R skrev:

Mvh

Mycket bra grundregler, och jag gillar Emcoms idéer om lysstavar, hur mkt kostar ett pack samt hur många stavar innehåller ett pack? Annars kan man också ha, för att komplettera, små koner. Ifall någon har access till sådana dvs, eller köpa.

Något slags scoreboard där alla tider markeras upp, en gammal lättvikts-whiteboard av något slag kanske, eller even better: Samma grej som i Top Gear: En hög platt vägg(förslagsvis i något lätt, nedvikningsbart material) och sedan klistermärken/häftande pappersbitar med tiderna på så att de lätt kan flyttas. Och eventuellt spara detta scoreboard till framtida nyttjande?

Låter mycket vettigt.
så dyra är inte stavarna, men det kan vara bra att veta att man får köra på stället, då det känns synd att fixa till massa och sen få ta bort allt när de blåvita kommer.
Om nu husman är snälla och lånar ut mark till träffar, kan det finnas någon möjlighet att de skulle kunna göra det även för detta?
Jag vet inte vad som krävs, men det skulle kännas bättre...

Med.lem
3 759 Inlägg
26 november 2008
http://www.tradera.com/auction/1/aid_77474019
(iof avslutad, men det kanske går att köpa direckt av han.)

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p … =Lysstavar

Edit, såg att traderalänken var små fiskepinnar, dvs för smått för vårt endamål..

http://www.cseimport.com/kopglowsticks.htm
Billigast!
Senast redigerat av Mr_EmCom (26 november 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Meister
6 763 Inlägg

Sök