3388
Sök

b230F katalysator

16 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Tja!

Jag tänkte ta bort katten på min b230F, men lambdasonden sitter i katten. ger den fel värden om man ersätter katten med ett rör och lambdan i den ?

Hoppas ni förstår. tacksam för svar smile

//Andreas

Däckspert
298 Inlägg
17 september 2008
jag tror inte de blir problem beror på vilken årsmodell du har du ser ju i vilken ända av katten lamdan sitter i..

Livet börjar vid 6200rpm!!!

310 Inlägg
17 september 2008
Först en fråga. Varför vill du ta bort katalysatorn? Är det för att få mer effekt? Glöm det isf. Jag har ingen katalysator på min 240 (också b230f men lh 2,2, lambdasond i grenröret) och det gjorde varken till eller från.

Men åter till din fråga, det går bra att göra som du tänkt.

1 497 Inlägg
18 september 2008
stroemsture skrev:
Tja!

Jag tänkte ta bort katten på min b230F, men lambdasonden sitter i katten. ger den fel värden om man ersätter katten med ett rör och lambdan i den ?

//Andreas

Vill bara göra er andra uppmärksamma på mina aggressioner mot människor som plockar bort katten!
HELT IDIOTISKT!! Tänker du inte på någon annan än dig själv? mad

252 Inlägg
18 september 2008
AxlSam skrev:
stroemsture skrev:
Tja!

//Andreas

Vill bara göra er andra uppmärksamma på mina aggressioner mot människor som plockar bort katten!

Miljömupp? Jag kör utan katt, hahahahah! 2.5 liters avgaser rakt ut bara. Har INGA AVGASKRAV. big_smile

1 497 Inlägg
18 september 2008
Kickboxer skrev:
AxlSam skrev:
stroemsture skrev:
Tja!

//Andreas

Miljömupp? Jag kör utan katt, hahahahah! 2.5 liters avgaser rakt ut bara. Har INGA AVGASKRAV. big_smile

Miljömupp?
Tänk lite längre så kanske du förstår?
Du lånar ju trots allt jorden av den yngre generationen.
Egoistiskt.

1 785 Inlägg
18 september 2008
AxlSam skrev:
Kickboxer skrev:
AxlSam skrev:

Miljömupp?
Egoistiskt.

Håller med dig, onödigt att plocka bort caten.

Men miljö debatten är tyvärr inte ämnad att spara miljön. Där emot att sälja bilar på argument om att de är bra för miljön. När nu ett fordon började bli bra för miljön kan man undra. Ett argument mot caten borde ju vara för att de omvandlar kolmonoxid och kväveoxider till KOLDIOXID. Tänk om de någon gång i modern debatt hade nämnt att det finns större hot än KOLDIOXID som alla djur andas ut och alla växter andas in. Där emot så är Kolmonoxid och kväveoxider farliga för miljön. Men helt plötsligt försvann försurning och lungcancer ifrån debatten. GLÖM växthus effekten den är ett argument som folk världen över tjänar stora pengar på i nuläget men i framtiden kommer fler att se tillbaka på denna tiden då de blev lurade och tänka hur dumma de var som gick på något så löjligt som att kodioxiden är ett så stort hot. Vet ni vad solen varierar i strålning under tiden??? Kolla upp det så förstår ni.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 497 Inlägg
18 september 2008
dbjanoz skrev:
AxlSam skrev:
Kickboxer skrev:

Miljömupp?
Egoistiskt.

Håller med dig, onödigt att plocka bort caten.

Men miljö debatten är tyvärr inte ämnad att spara miljön. Där emot att sälja bilar på argument om att de är bra för miljön. När nu ett fordon började bli bra för miljön kan man undra. Ett argument mot caten borde ju vara för att de omvandlar kolmonoxid och kväveoxider till KOLDIOXID. Tänk om de någon gång i modern debatt hade nämnt att det finns större hot än KOLDIOXID som alla djur andas ut och alla växter andas in. Där emot så är Kolmonoxid och kväveoxider farliga för miljön. Men helt plötsligt försvann försurning och lungcancer ifrån debatten. GLÖM växthus effekten den är ett argument som folk världen över tjänar stora pengar på i nuläget men i framtiden kommer fler att se tillbaka på denna tiden då de blev lurade och tänka hur dumma de var som gick på något så löjligt som att kodioxiden är ett så stort hot. Vet ni vad solen varierar i strålning under tiden??? Kolla upp det så förstår ni.

Precis som du säger.
Ingen bil kan vara bra för miljön. Om det inte plötsligt kommer något revolutionerande
med en katt som har fungerande fotosyntes. Men det är ju inte specielt troligt wink

Behåll katten på.

Däckspert
298 Inlägg
18 september 2008
b230f med kat 116hk b230f unan kat 131hk precis som tidigare gle.
om du särrer i turbospridare öppet filter sportavgas en portad och planad 531 topp och sätter i en slipad k-kam så kanske du hadde fått ut 150-160hk på en ny motor. med i en bil som säkert har gått 30000mil så skulle jag tro att du får i bästa fall 130hk. ett tips e att ge fan i att trimma både för miljöns skull och för din egen. lägg inte massa pengar och tid på att trimma en gl. köp en turbo eller en bil med b234f istället. Billigare för plånboken.wink

Livet börjar vid 6200rpm!!!

1 497 Inlägg
18 september 2008
tjox skrev:
b230f med kat 116hk b230f unan kat 131hk precis som tidigare gle.
om du särrer i turbospridare öppet filter sportavgas en portad och planad 531 topp och sätter i en slipad k-kam så kanske du hadde fått ut 150-160hk på en ny motor. med i en bil som säkert har gått 30000mil så skulle jag tro att du får i bästa fall 130hk. ett tips e att ge fan i att trimma både för miljöns skull och för din egen. lägg inte massa pengar och tid på att trimma en gl. köp en turbo eller en bil med b234f istället. Billigare för plånboken.wink

Det är väl mer än katten som skiljer då va wink

16 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
stroemsture skrev:
Tja!

//Andreas

Om du nu är så jävla duktig, varför säljer du inte bilen och åker buss ? big_smile

// Andreas

1 497 Inlägg
18 september 2008
stroemsture skrev:
AxlSam skrev:
stroemsture skrev:
Tja!

//Andreas

Om du nu är så jävla duktig, varför säljer du inte bilen och åker buss ? big_smile

// Andreas

Säljer bilen gör jag inte.
Men kör med katt och åker buss gör jag smile

1 785 Inlägg
18 september 2008
stroemsture skrev:
AxlSam skrev:
stroemsture skrev:
Tja!

//Andreas

// Andreas

Om man är ännu duktigare håller man sig på platsen och åker inte därifrån
Senast redigerat av dbjanoz (18 september 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

252 Inlägg
18 september 2008
Haha, jag visste att det skulle bli krig för miljöfjantarna är igång och predikar om jordens undergång. Lägg av, hur länge har vi människor funnits på jorden va? Inte så speciellt länge och hur vet vi om hur mycket koldioxid det fanns innan? Ni borde ta och läsa illustrerad vetenskap, så får ni se att dagens klimat beror på jordens vinkel inte pga avgaser.

MILJÖFJANTAR gå och lägg er, jag kommer aldrig sätta tillbaka min katt, alla mina polare kör även dom utan katt, gött med bilar från USA. i protest mot er miljömuppar som tror att vindkraftverk och vattenkraft är bra, så ska jag starta min bil och låta den stå igång en stund nu, enbart tillägnat er!

HAHAHAH

/Miljövän lol
Senast redigerat av Kickboxer (18 september 2008)

1 497 Inlägg
18 september 2008
Kickboxer skrev:
Haha, jag visste att det skulle bli krig för miljöfjantarna är igång och predikar om jordens undergång. Lägg av, hur länge har vi människor funnits på jorden va? Inte så speciellt länge och hur vet vi om hur mycket koldioxid det fanns innan? Ni borde ta och läsa illustrerad vetenskap, så får ni se att dagens klimat beror på jordens vinkel inte pga avgaser.

MILJÖFJANTAR gå och lägg er, jag kommer aldrig sätta tillbaka min katt, alla mina polare kör även dom utan katt, gött med bilar från USA. i protest mot er miljömuppar som tror att vindkraftverk och vattenkraft är bra, så ska jag starta min bil och låta den stå igång en stund nu, enbart tillägnat er!

HAHAHAH

/Miljövän lol

Oj, här håller man ingen hög nivå..

stroemsture
Gör inte som föregående talare.
Behåll katten på. Du tjänar inget på att ta bort den.
Kanske en fet böter om du åker dit..

1 785 Inlägg
18 september 2008
Kickboxer skrev:

HAHAHAH

/Miljövän lol

Att klimatet beror på andra saker kan jag hålla med om. Men att inte bry sig om gifter som "kolmonoxid och kväveoxider" m fl det är det dagen debatt missar i blindo av snacket om Kodioxid.

En person som läser illustrerad vetenskap borde väl veta bättre än såhär kan man tycka. "Miljöfjant" det är bra namn på den som förstör den med vilje.

snel hest
152 Inlägg
18 september 2008
Ah men för helvete, håll er till topic för fan!
Han ville inte ha reda på hur miljöfarligt det är, han ville ha reda på hur det blev med värdena! Ta eran miljödiskution nån annanstans!

Körre; Jag har gjort som du, min katt är ersatt med ett rör o lambdan där i smile

Team Pro5
313 Inlägg
18 september 2008
Jag gillar inte katter så jag har hund istället tongue

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk

Sök