4020
Sök

cerwin vega v-max

494 Inlägg
21 september 2008
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:

en polare sa att det e lättare o få bra ljud med flera små än en stor o så jag har jag nästan bara haft 10er o dom ggr jag har haft ngt annat så har det inte blivit bra helt enkelt..

det är nog inte storleken som gjort att de int ha blivit nå bra då skulle jag tro, men men valet är dit du gör ju som du tyck kännas bäst

jo det e juh sant men vad tycker du att man ska ha för ngt ??

som sakt vad är du ute efter?? det är bättre med färre å dyrare basare än många å billiga, har själv funderat på 2st vmax 15 nu tror jag kan bli kanon,  eller så kan du köra på impact basar mycket finna grejor enligt mig,

jag är hård som sten

61 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:

det är nog inte storleken som gjort att de int ha blivit nå bra då skulle jag tro, men men valet är dit du gör ju som du tyck kännas bäst

som sakt vad är du ute efter?? det är bättre med färre å dyrare basare än många å billiga, har själv funderat på 2st vmax 15 nu tror jag kan bli kanon,  eller så kan du köra på impact basar mycket finna grejor enligt mig,

jag vill kunna spela så högt så att det blir löligt med sjukt mkt ljud tryck helt enkelt..

494 Inlägg
26 september 2008
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:

jag vill kunna spela så högt så att det blir löligt med sjukt mkt ljud tryck helt enkelt..

kör på stroker serien i så fall

jag är hård som sten

61 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:

men tror du att mitt kicker zx2500.1 steg pallar 2 st stroker 15 eller räcker det men tror du??
Senast redigerat av sterio_boy (27 september 2008)

Golfare
349 Inlägg
27 september 2008
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:

då krävs det att man kan bygga, o då tror ja sällan man behöver sitta på garaget o fråga wink

494 Inlägg
27 september 2008
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:

men tror du att mitt kicker zx2500.1 steg pallar 2 st stroker 15 eller räcker det men tror du??

hur myce lämnar de steget?? vilken bil ska ha du??  annars ha jag en stroker pro 15 te salu,

jag är hård som sten

199 Inlägg
27 september 2008
köp två mutant monoblock är ganska långt ner i pris och du får riktiga watt ! kör själv nu med två såna och en 8" DD bas och alla tror det är 2st 12" big_smile            DD-rulezz

61 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
linkan lindgren skrev:
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:

hur myce lämnar de steget?? vilken bil ska ha du??  annars ha jag en stroker pro 15 te salu,

det är en golf 2a..okej vad ska du ha för den???
det lämnar 1250wrms i 4ohm 2500 wrms i 2ohm
Senast redigerat av sterio_boy (27 september 2008)

61 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
epic110 skrev:
sterio_boy skrev:
linkan lindgren skrev:

då krävs det att man kan bygga, o då tror ja sällan man behöver sitta på garaget o fråga wink

byggandet löser sig ska du se..

61 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
attityds_problem skrev:
köp två mutant monoblock är ganska långt ner i pris och du får riktiga watt ! kör själv nu med två såna och en 8" DD bas och alla tror det är 2st 12" big_smile            DD-rulezz

fan vad soft..jag har redan beställt ett kicker steg på 2500 riktiga wrms..nu är det bara frågan om vad man ska köra på för basar..

199 Inlägg
27 september 2008
den frågan är svår . jag säger DD men gillar verkligen cerwin vega också . 2st DD 2512 tycker jag

61 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
attityds_problem skrev:
den frågan är svår . jag säger DD men gillar verkligen cerwin vega också . 2st DD 2512 tycker jag

man har juh en viss förkörlek till cerwin vega pga derss hemma högtalare men har bara hört cerwin's bil basar en ggn i en låda som måste ha varigt helt fel för jag hade ett par 8er från mitten av 80 talet som spelade i från ett par cerwin v-max 12er...vad tror du om 2 st kicker 15 i en spl låda,jag har hört att det ska vara sjukt bra trycka i dom

13 Inlägg
28 september 2008
Jag spelar 146,2 med musik i en saab v4. Med 2st L7 12"basar o ett Signat ODC 5000 Lämnar ca 2500wRms. Lådan är inte riktigt avstämd än och inte byggd efter rek på Spl av Kicker. Så 2st 15 spelar nog så du klarar dej om du bygger rätt låda/avstämning

61 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
IKUZUS skrev:
Jag spelar 146,2 med musik i en saab v4. Med 2st L7 12"basar o ett Signat ODC 5000 Lämnar ca 2500wRms. Lådan är inte riktigt avstämd än och inte byggd efter rek på Spl av Kicker. Så 2st 15 spelar nog så du klarar dej om du bygger rätt låda/avstämning

ahh fan vad soft..enda problemet är väl att få in en spl låda till 2 st 15" utan att slita ut baksätet.jag har en liten golf 2a så det jag hr inte så mkt platts att leka med
Senast redigerat av sterio_boy (28 september 2008)

733 Inlägg
28 september 2008
jag hade satsat på två feta basar... 12or eller 15 om du ska ha ut 2500 wrms... men du kan nog skippa 4 stycken re audio sx10 basarna ligger på 1000 wrms styck..2500 blir lite för "klent" om du ska spela riktigt högt. testa två kicker l7 15" eller re audio sx15" så blir det nog bra....

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

733 Inlägg
28 september 2008
du MÅSTE ta ut baksätet... var ska du annar ha steget och dina batteri? lådan kommer bli stor oavsett vad du nästan väljer för basar...om du nu vill spela högt :p

M.v.h. Emil

336 Inlägg
28 september 2008
Audi-powah skrev:
den enda cerwin vega jag kan rekomendera är den gamla gula strokern men när vi kommer till pioner så tycker jag det är dåliga basar min kompis köpte en pioner bas som skulle klara 3000w efter två vecker hade han sprängt den och nä den distade inte! sen sa vi testa en impact 5715 eller lite värre 6715. han valde 5715 och han har inte än idag sprängt den basen han har haft den i 1 år. han driver den med 2000wrms. samma steg som med pioneren.

när får vi träffa han?

//
Roe

61 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
thulle1 skrev:
jag hade satsat på två feta basar... 12or eller 15 om du ska ha ut 2500 wrms... men du kan nog skippa 4 stycken re audio sx10 basarna ligger på 1000 wrms styck..2500 blir lite för "klent" om du ska spela riktigt högt. testa två kicker l7 15" eller re audio sx15" så blir det nog bra....

M.v.h. Emil

det lutar åt 2 st kicker L7 15" i en spl låda..måste bara komma på vart jag ska gömma batterierna o det

61 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
thulle1 skrev:
du MÅSTE ta ut baksätet... var ska du annar ha steget och dina batteri? lådan kommer bli stor oavsett vad du nästan väljer för basar...om du nu vill spela högt :p

ok då åker baksätet ut big_smile

13 Inlägg
28 september 2008
¨Lägg batteriet i reservhjulsbaljan. Prova med en 15" först o se vad det spelar. Det kan räcka ganska långt.

Sök