Karlzzon skrev:
Har inte hört eller sett nån kompis som har...jag refererade till en kille (med namnet på hans nick ) som finns här på garaget så kan folk fråga honom själv....ganska simpelt va?
Killen med Subarun heter "hanks" här på garaget...
Dom andra killarna kan jag inte namnen på här men jag skall kolla det genast, för detta räcker väl inte som referenser....
Rostar elektrolytbehandlat aluminium? Med tanke på att du skrev att de rostat fast. Bilens delar kan givetvis rosta, men fjäderben och nedre fästen etc i behandlat aluminium rostar inte.
Om återförsäljaren som sålt D2-benen levererat en produkt som är korrekt monterad, justerad & använd och trots detta inte åtgärdar eventuella problem, om sådant uppstår, är givetvis inte bra.
Finns säkerligen folk som råkat ut för både det enda och det andra, oavsett märke/tillverkare.
Oavsett om det är originaldelar direkt från volvo eller om det är eftermarknadsdelar från D2 eller annan tillverkare så finns det säkerligen folk som är mer eller mindre nöjda, samt som fått måndagsexemplar.
Har svårt o tro att det inte finns personer som köper en helt ny bil, testad och genomgången efter alla hårda krav som ställs, och sedan trots detta fått problem med t.ex bromsar eller stötdämpare.
Påpekar bara att VI inte fått några reklamationer på de hundratals kit vi sålt.
Och när det förekommer smutskastning så är det oftast (inte alltid) från konkurrenter som säljer liknande eller samma produkter, eller från personer som "hört att...", eller "jag har pratat med firma xxx som säger att....om dessa produkter" osv.
Exempel:
Finns personer som sågar nyare Peugeot vid forknölarna och fått "1000 olika fel" på sina bilar, dvs väldigt missnöjda och råkat ut för mycket. Köpte en helt ny peugeot till till sambon nyligen, och inte ett enda fel eller problem under de 1,5 åren vi hade den. Och så finns det givetvis folk som haft bilen på verkstad 20 gånger under ett år för att bilen bara strular.
Dvs finns säkerligen massor utav folk som aldrig skulle rekommendera någon att enns titta på en peugeot, samtidigt som jag var hur nöjd som helst.
Det råkar inte vara så att du är samma Karlsson som driver fastone, och säljer andra fabrikat utav bl.a bromsar?!