Titta här:
Bränslesystem LH 2.4
1-1-1 Inga fel
1-1-2 Styrenhet
1-1-3 Lambdareglering vid övre gräns (för mager)
1-2-1 Signal från luftmassamätare
1-2-3 Signal från kylvätsketempgivare
1-3-1 Varvtalssignal
1-3-2 Batterispänning
1-3-3 Tomgångsläge på spjällkontakt
2-1-2 Lamdasondsignal
2-1-3 Fullastläge på spjällkontakt
2-2-1 Lambdareglering, mager dellast
2-2-3 Signal från tomgångsventil
2-3-1 Lambdareglering, mager eller fet, dellast
2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång
3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas
3-1-2 Knacksensorsignal saknas
3-2-2 Renbränning av mätartråd
3-4-4 Avgastemeraturgivare
Tändsystem EZ116K
1-1-1 Inga fel
1-4-2 Styrenhet
1-4-3 Knackgivarsignal
1-4-4 Lastsignal
1-5-4 EGR-system
2-1-4 Impulsgivarsignal
2-2-4 Motortempsignal
2-3-4 Spjällkontaktsignal, tomgångsläge
2-4-1 EGR-system (flöde)
4-1-3 EGR-system (temperatur)
Du hade alltså kod 2-1-2. Men som jag skrev så finns det många andra anledningar att lampan tänds. Den kallas i folkmun för "lambda-lampa" vilket lurar många att tro att den har bara med lambasonden att göra. Så är alltså icke fallet.
/Göran
oppe_tallbarr skrev:
då min lamda paja så lyste den lampan å när jag bytte den så slocka lampan å lysa å dom sa även på volvo att lamdan va trasig när den lyste då jag ringde å frågade va de va för en lampa