Gud vad alla snackar om att den bilen kostar si och så! att en 850 är en billig bil osv?
Alla är inte HUR rika som helst! tex. 20 000kr (ungefär en golf 3 eller 850) är mycket pengar för mig, och har man sparat studiebidraget i några år till en bil, så är man rädd om den!
ALLA vet att vintern med allt salt o grus o skit försämrar bilen skick, och att en olycka kan hända vem som helst! Det är oftast därför man vill ha en vinterbil.
Personligen har jag inte råd att ha min bil helförsäkrad och en bil för 20k helförsäkrar man knappt.. inte jag iaf..
Sen beror det mycket på hur mycket jobb man vill se rinna ut i sanden om man nu smäller bilen..
Välte med min golf förra vintern.. gillade den bilen och bestämde mig för att fixa den, vilket jag gjorde..
Har lagt ut ungefär 30k på bilen nu och även om jag skulle ha den helförsäkrad så skulle jag bara kanske få ut 10tusen.. Jag skulle aldrig få för mig att köra den bilen på vintern igen.. Tänk om man kanar av igen?
Den är inte bara pengar man förlorar när man kvaddar en bil.. För vissa är det faktiskt också kärlek..
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"