3134
Sök

Sätta fast vindrutestreamer???

337 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Ska sätta fast en vindrutestreamer nu. Undrar hur man sätter fast en sån? Ska man använda diskmedel först eller något sånt. Klistret på den verkar ju inte så starkt???

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Direktör
305 Inlägg
17 februari 2006
Reggin skrev:
Ska sätta fast en vindrutestreamer nu. Undrar hur man sätter fast en sån? Ska man använda diskmedel först eller något sånt. Klistret på den verkar ju inte så starkt???

Diskmedel, såpa... ska man ha men var noga med att pressa ut allt vatten och vänta hällre längre än för kort med att använda torkabladen så du inte sliter bort den då det kan ta ett tag innan det torkar

Speed limit are only for pussy

Kaffeknarkare.
135 Inlägg
17 februari 2006
Jag körde med såpa på min, funkade alldeles utmärkt o de var väl ett halvår sen jag satte dit mitt o den sitter fortfarande kvar smile

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.

337 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Jaha. Nu har jag ingen aning om hur man ska gå till väga! Kan man få ett lite mer "guide" svar?
Ska den sitta utanpå eller innanför rutan?
Senast redigerat av Reggin (17 februari 2006)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

1 105 Inlägg
17 februari 2006
utanpå!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 453 Inlägg
17 februari 2006
Latare kille får man leta efter...

Reggin skrev:
Jaha. Nu har jag ingen aning om hur man ska gå till väga! Kan man få ett lite mer "guide" svar?

97 Inlägg
17 februari 2006
tvätta bilrutan ordentligt ta tex diskmedel jag hade yes men saksamma spruta över hela rutan lägg på streamern där du vill ha den, ta en tonings skrapa/fönsterskrapa eller något annat halvmjukt och skrapa ur allt diskmedel sen är det klart, och jag undvek att använda torkarna på en vecka. Sen lånade jag ut bilen till morsan och hennes fina biltema STÅLisskrapa etc etc.
MvH Tobbe

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
17 februari 2006
ingen såpa inget vatten inget sånt skit.,

tvätta först rutan med diesel ser tvättar du av dieseln med t-röd.

Där efter mäter du ut var du ska ha möget nånstans fäster med maskeringstejp, på detta viset kan du vrida den hur du vill.
Är de en text du ska sätta dit föreslår jag att du klipper mellan bokstäverna de blir lättare å få de bra på de viset.
Sen tar du å plockar bort skyddsfilter under varje bokstav å klistarar dit.
alltid uppifrån å ner.

Håller biten som du klistrar dit rakt upp i luften medans du drar skrapan neråt mot huven.
Är du riktigt noga med detta så blir där inga luftbubblor.

Men för all del använd inte såpa då blir klistret ännu sämre än va de är nu å risken att vindrutetorkaren tar den med sig är allt större!

Va alltid 2st så ni kan hjälpas åt.
Senast redigerat av Lucifer84 (17 februari 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

337 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Latare kille får man leta efter...

Reggin skrev:

Va fan snackar du om? Menar du att jag ska försöka sätta fast skiten och SEN fråga hur jag skulle ha gjort?
Senast redigerat av Reggin (17 februari 2006)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

97 Inlägg
17 februari 2006
hur som helst såpa eller inte så som jag beskrev har jag gjort det håller för mig många kompisar har gjort likadant med texter och streamer och det håller.

337 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
toycrew skrev:
hur som helst såpa eller inte så som jag beskrev har jag gjort det håller för mig många kompisar har gjort likadant med texter och streamer och det håller.

Jag gör nog oxå på detta viset. Finns ingen T-Röd kvar i barskåpet tongue

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Sök