2598
Sök

Underskatta inte damhockey

Kanonsnubbe
168 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Herregud... har fortfarande en puls på ungefär 200 känns det som...
ALDRIG sett en sån spännande damhockey match som idag. Sverige mot USA.
Grymt jobbat av dom att klara av ett sånt här lag som USA, trots alla dessa utvisningar vi hade.

Många tycker att damhockey är tråkigt... men inte... och absolut inte idag.

Nu hoppas jag dom spelar en bra match i os finalen! Kan gå bra även om vi får möta Kanada när vi har en sån målvakt som Kim Martin.

!!!!GRATTIS!!!!
Senast redigerat av toXXy (17 februari 2006)

Envis optimist
454 Inlägg
17 februari 2006
Sant så sant... blev riktigt spännande...

BMW Power
2 362 Inlägg
17 februari 2006
måste hålla med till 110% !! riktigt kul att dom är i final nu!! bra jobbat tjejer!

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

Billackerare
737 Inlägg
17 februari 2006
Jag lyssnade på slutet på radion.. det var bland det roligaste jag hört. Ena kommentatorn lät som om han brann, han bara vrålade och skrek.. det var hur kul som helst.  big_smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Butikschef
116 Inlägg
17 februari 2006
Verkligen kul att se ett lag som kämpar för varandra till skillnad från våra "primadonnor" på herrsidan som skämde ut sig fullständigt igår...
Härligt att få se ett brinnande Sverigehjärta på isen!!!

Ser fram emot finalen, den kommer bli riktigt svår...
Senast redigerat av Koffa (17 februari 2006)

PÄRLAN TILL SALU!!!! V40 T4R -98 255hk ATM/RC 115000:-
www.x40nordic.com
www.gasa.mer.nu

Kanonsnubbe
168 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Precis....
Kommer att bli en svår finalmatch.
Får väll hoppas att Finland vinner över Kanada så det blir Sverige vs. Finland i final. Känns som ett snäpp lättare.

Hur som helst har dom presterat bra idag, jag nöjer mig med silver big_smile

mvh
nicklas,

Säljare
341 Inlägg
17 februari 2006
Kim Martin... säkerheten själv.... (med bra hjälp av virket på straffarna)

Maizer
17 februari 2006
Mm Kim Martin är en riktig hjälte! Jag har alltid hatat damhockey men idag ändrade de verkligen min åsikt! Vilken match, så jävla spännande!

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 februari 2006
Roligare att se på damhockey, foppa släng dig i väggen tongue

mycket trevligare spel.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

8 156 Inlägg
18 februari 2006
Det känns härligt att dom satte obesegrade USA på plats!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

fresh'n'clean
147 Inlägg
18 februari 2006
Jag tycker att damhockey är riktigt riktigt dåligt, inga hårda skott, inget bra skridskoåkande.. Man kan lika gärna gå o kolla på en match med det lokala lagets pojkar-13, för dom är lika bra, om inte bättre.

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

1 489 Inlägg
18 februari 2006
Kim Martin är rätt skicklig big_smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

Kanonsnubbe
168 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
alxalx skrev:
Jag tycker att damhockey är riktigt riktigt dåligt, inga hårda skott, inget bra skridskoåkande.. Man kan lika gärna gå o kolla på en match med det lokala lagets pojkar-13, för dom är lika bra, om inte bättre.

Såg du inte matchen eller? smile

Maizer
18 februari 2006
toXXy skrev:
alxalx skrev:

Såg du inte matchen eller? smile

Mm eller hur, fan det där är ju bara fördomar. Hade du sett matchen hade du definitivt inte sagt sådär!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
18 februari 2006
hehe när jag lirade hockey en gång i tiden så lirade vårt lag mot AIK:s dam A-lag big_smile
satte några puckar på Kim Martin då:D... men hon är grymt skicklig i målet:D... Igår gjorde ju damerna en SUVERÄN match!

Team Insane Racing

Såld på Italienare
579 Inlägg
18 februari 2006
alxalx skrev:

Du måste ha missat matchen..
Snacka om pinsam kommentar för att agera macho på garaget smile

Maizer
18 februari 2006
Vi får ju inte glömma herr Kronorna nu heller! big_smile 5-0 än så länge mot Lettland är ganska bra! Men jag som hockey-älskare önskar ändå att Lettland kunde få in några mål så man får se en spännande match med Sverige som segrare! big_smile

fresh'n'clean
147 Inlägg
18 februari 2006
Johanromeo155 skrev:
alxalx skrev:

Du måste ha missat matchen..
Snacka om pinsam kommentar för att agera macho på garaget :)

Vadå agera macho? Man är ganska vriden person om man tycker att det är macho att tycka att damhockey suger.. Tro mig, det handlar inte alls om det.
Jag får väl ta tillbaka lite av vad jag sa, jag såg inte hela matchen i fråga,  har dock sett tillräckligt med damhockey (landslagsnivå) för att kunna säga att just damhockey generellt saknar samma underhållningsvärde som herrhockey på samma nivå..
Det är så tabu att tycka att damhockey/damfotboll suger i Sverige, fattar inte varför. På samma sätt som jag tycker att damhockey suger tycker jag att curling suger som publiksport oavsett kön på de som sopar banan..

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"

8 156 Inlägg
19 februari 2006
11 svenska utvisningar? Det säger väl en del...

Ska jag vara ärlig så föredrar jag damfotboll och damhockey.
Dom spelar mer tekniskt. Hjärna istället för muskler.
Mer spel och mindre bråk...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Nknn
19 februari 2006
Phaetoon skrev:
11 svenska utvisningar? Det säger väl en del...

Ska jag vara ärlig så föredrar jag damfotboll och damhockey.
Dom spelar mer tekniskt. Hjärna istället för muskler.
Mer spel och mindre bråk...

Njaa, menar du verkligen det? jag tycker damhockey brukar bli sömnigt, förutom matchen igår, den var rätt underhållande.. Men det är ju inte bara damernas fel. Varför förbjuda tacklinagar? Det är en regel jag inte har förstått  och domarna under det häer OS:et harju varit katastrofala, det är en sak att bli utvisad när man tacklas, men nu fick dem inte ens styra in dem mot sargen.. det blir liksom bandy ut över det hela då, och poängen med markering försvinner ju när dem bara står och viftar med klubborna.   

Men fan va bra de såg ut för herrarna mot lettland idag. nog för att storvinst var att räkna med men det Såg ut som ett helt annat lag med foppa på isen,. nog för att det kan bero på att dem börjar vänja sig med några amtcher bakom sig, men foppa gör nog lite magi med laget ändå.

Sök