Att bilen "hickar" när man kör på väldigt låga varv, detta fick jag förklarat för mig att det var för att jag bytt till 80mms spjäll, hade faktiskt inte en tanke på det. sen är det ju att det tar i lite när man svänger fullt och det lutar. och lite allmänt klonk och gnissel.
Första tanken: Volvo 240 finns det ingenting negativt med, bara går och går utan problem men efter lite funderande:
B21A (konstruktion från 70-talet) med fyra växlar och jävligt dålig förgasare (som ska in på genomgång) är inte vidare bränslesnål. Det bostavligen rinner bränsle rakt igenom.
Efter vinterslasket har det dykt upp lite rost, knappt synligt med ändå. Det håller dock på att åtgärdas och sak fixas ännu mer noggrant i framtiden. Men med tanke på att bilen är närmre 30 år och går som bruksbil utan så mycket tvättande och vaxande så får man ändå vara nöjd med rostskyddet på Volvo 240.)