3462
Sök

Skriv på denna lagändring om du anser den rätt.

blacken
6 oktober 2008
Skulle vilja att skriva på, men både poliser och myndigheter skulle kunna använda sig av det "instrumentet" och utvidga "parametrarna" för det, till att kunna ta andra fordon än just "pundar" bilar..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
6 oktober 2008
cenoxide skrev:
tycker att det är lite fånigt att man inte kan läsa exakt vad det är man skriver på? ok bra att dom sammanfattade det kort sådär, men vissa kanske vill läsa mer ingående vad det är dom faktiskt skriver under för.

Kanske står i det finstilta att man går med på att bära hatt varje söndag i en kyrka, asså jag håller med dig va inte menat så tongue
Senast redigerat av Mortalis (6 oktober 2008)

Leg. Spådam
816 Inlägg
6 oktober 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Se det från ett annat håll då!  En teori bara
Om du nu har ett stort garage o renoverar en del av dina bilar som man måste test köra för se om det blev bra! O du åker fast! Skulle du vilja att snuten tar din bil som du lagt ner kanske en 400 timmars arbete på ? FUCK NO!

Då kan man vänta tills man är nykter/drogerna slutat verka. Så bråttom är det inte, det finns ingen ursäkt för att köra påverkad. Av något.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

133 Inlägg
6 oktober 2008
Merclone skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Om du nu har ett stort garage o renoverar en del av dina bilar som man måste test köra för se om det blev bra! O du åker fast! Skulle du vilja att snuten tar din bil som du lagt ner kanske en 400 timmars arbete på ? FUCK NO!

Då kan man vänta tills man är nykter/drogerna slutat verka. Så bråttom är det inte, det finns ingen ursäkt för att köra påverkad. Av något.

Jag tror inte det var så människan i fråga menade.
Du har precis fått din bil på hjulen efter 2 års bygge, den är inte påställd etc, klockan är 12 en söndag middag och du vill se hur bilen går på smävägarna omkring dig.. Där står farbror blå...

Står liksom inget om att man är påverkad, antar bara att bilen inte är påställd...
Senast redigerat av Hoegwall (6 oktober 2008)

If you don't live for something, you'll die for nothing

Mästare
2 947 Inlägg
6 oktober 2008
Hoegwall skrev:
Merclone skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Du har precis fått din bil på hjulen efter 2 års bygge, den är inte påställd etc, klockan är 12 en söndag middag och du vill se hur bilen går på smävägarna omkring dig.. Där står farbror blå...

Står liksom inget om att man är påverkad, antar bara att bilen inte är påställd...

Man ska få beslagta bilar som körs av påverkade enligt lagändringen... -.-

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

blacken
6 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Hoegwall skrev:
Merclone skrev:

Man ska få beslagta bilar som körs av påverkade enligt lagändringen... -.-

Och det skulle vara en tidsfråga innan poliser och andra makthavare skulle begära en ändring eller tillägg till den lagändringen som gör det möjligt att "beslagta" andra fordon som dom tycker är "missbehagliga"..

Avstängd
914 Inlägg
6 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Namninsamlingar hjälper lika mycket som en fis på öppet hav.

(Inte fisk, FIS.)

Håller med där, tråkigt men sant.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
6 oktober 2008
nosushi skrev:
ÄR ALLA SVENSSONS UTE I FARTEN IGEN MED IDER UTAN ATT VETA ETT SKIT

jag vet två som knarkar och vill ha hjälp med att sluta
men dom får ingen hjälp helt enkelt

den här grejjen gör det bara dyrare för staten 
ta hand om knarkarnas åk
bärga mm

Sen måste dom ha tag i en ny bil
blir fler stölder

MER SPANING PÅ KNARLANGARE/IMPORTÖRER
MER SATSNING PÅ VÅRDEN
enda rätta

HELT RÄTT,

som en polare sa, hans kompis är ganska slut i huvet efter mkt sprit o illegala grejjer, han blev nekad hjälp, för han var FÖR slut i skallen, dom ville inte hjälpa han....

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

674 Inlägg
6 oktober 2008
PoulZen skrev:
http://195.178.165.169/mmsignup/

ÄNDRA I LAGEN FÖR ATT RÄDDA LIV!
Motormännen kräver en lagändring så att det blir lättare för polisen att
beslagta bilar (ofta oskattade, oförsäkrade och med körförbud) som körs
av alkohol- och drogpåverkade återfallsförbrytare med indragna körkort!

Vad betyder det igentligen att bilen blir beslagtagen?  Betyder det att de tar bilen helt utan ersättning & alldrig får den tillbaka? Eller?

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
6 oktober 2008
blacken skrev:
Skulle vilja att skriva på, men både poliser och myndigheter skulle kunna använda sig av det "instrumentet" och utvidga "parametrarna" för det, till att kunna ta andra fordon än just "pundar" bilar..

Jag tänkte EXAKT samma sak....  Det LÄR inte stanna bara där vid knarkare... Kan de beslagta så i slutändan spelar det ingen roll vad för lag man "bryter" imot..    De fortsätter kanske med att om du kört för fort så tar de bilen?    Skulle inte förvåna mig.  Nää Den här lagen kan de köra upp i röven!
Senast redigerat av Ramrod (6 oktober 2008)

Os Difuntos
1 822 Inlägg
7 oktober 2008
Finns inte en chans i helvete att jag skriver på nått sånt dumt. Hellre ge polisen mer befogenheter att slå/skjuta/sparka/spettsa/ ihjäl pundare och alkoholpåverkade i trafiken.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 oktober 2008
Så luddiga saker skriver jag inte på.

Jag vet hur polisen missbrukar sin makt nu, så det där litar jag inte en sekund på.

219 Inlägg
7 oktober 2008
Dom vill väl komma åt "målvaktsbilarna" också.
Men som sagt det händer att man kör obesiktat, ska bilen bli beslagtagen bara för att man gör det? låter dumt.
Lite tydligare regler vore nice.

Även bilen har en drift. Och den är dyr.

One Man Clan
4 287 Inlägg
7 oktober 2008
Fattar inte varför vi inte har sånt system sedan längre tillbaka...i england har de funnits ett tag å kör du obesiktat säger bara polisen typ...lös borgen på 10K eller så skriver du över bilen att vi är ägare på den...
mycke bra å ha de så tycker jag...man har sett för många skräck exempel på både bilar å hur dom blivit lagade av sina snåla ägare

Subarist
131 Inlägg
674 Inlägg
8 oktober 2008
Jag fattar inte igentligen att de kan göra så,  beslagta en annans egendom.

Det är stöld i mina öron..

Spelar ingen roll att de enligt dom, är återfallsförbrytare osv..   Det är principen som är fel.   & börjar de med detta, så är det bara en tidsfråga innan de börjar med andra anledningar som de TYCKER är olämpliga att fortsätta med på vägen för att ha rätt till att beslagta bilen eller egendomen. 
Det vill ha lillfingret nu & kommer att sluta med att de tar hela handen.   
Det är fanimig fel!   Om de vill ha bort sånt folk Då får de FAN gör det på annat sätt!   INTE genom att rättfärdiga stöld genom att säga att det räddar liv! 
SÅ FAN heller!  De kan suga på mitt ARSELL!
Senast redigerat av Ramrod (8 oktober 2008)

SKÅNING
1 215 Inlägg
8 oktober 2008
Ramrod skrev:
Jag fattar inte igentligen att de kan göra så,  beslagta en annans egendom.

Det är stöld i mina öron..

Spelar ingen roll att de enligt dom, är återfallsförbrytare osv..   Det är principen som är fel.   & börjar de med detta, så är det bara en tidsfråga innan de börjar med andra anledningar som de TYCKER är olämpliga att fortsätta med på vägen för att ha rätt till att beslagta bilen eller egendomen. 
Det vill ha lillfingret nu & kommer att sluta med att de tar hela handen.   
Det är fanimig fel!   Om de vill ha bort sånt folk Då får de FAN gör det på annat sätt!   INTE genom att rättfärdiga stöld genom att säga att det räddar liv! 
SÅ FAN heller!  De kan suga på mitt ARSELL!

Håller med dig

och tänker inte skriva på av den andledningen och pga det som firetraxx skrev

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
8 oktober 2008
Skriver på en namnlista den dagen jag hittar en mot namnlistor...

SKÅNING
1 215 Inlägg
8 oktober 2008
_ZooN_ skrev:
Skriver på en namnlista den dagen jag hittar en mot namnlistor...

Haha ja den sån skulle jag villja se och då kommer jag skriva på för alla de lisstor jag inte skrivit på

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Master of the obvious
636 Inlägg
8 oktober 2008
ktn skrev:
Dom vill väl komma åt "målvaktsbilarna" också.
Men som sagt det händer att man kör obesiktat, ska bilen bli beslagtagen bara för att man gör det? låter dumt.
Lite tydligare regler vore nice.

Ja det  låter ännu dummare att köra obesiktat, varför smita? för eller senare händer de en olycka och då är du körd.

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Sök