3208
Sök

audi quattro v6 2,8e , bra bil?

BMW ///M3
404 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Tjena, de är så att den bil vi har inne på skolan nu ska kunden sälja rätt billigt.
Det är som sakt en audi quattro med v6 från 96 tror jag? och den är i bra skick utvändigt som invändigt, vi har satt i helt nya stödämpare och felsökt men endas någon lampa som är pajj annars i bra skick.
Tänkte då höra om det är nått att ha och vad man kan få på ett ungefär om man säljer den?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
27 september 2008
Det beror ju lite på hur skicket är och hur långt den har gått och utrustningen. Svårt o ge tips utan info.

1 217 Inlägg
27 september 2008
Polaren har en audi 100 avant quattro 2,8e..
Den funkar bra för honom och har så gjort i två år trots väldigt plågsam körning på både asfalt och åkrar. Enda felen jag vet om är att han fått byta två hjullager och rostlaga framskärmarna.

Så det verkar vara en vettig bil

1 585 Inlägg
27 september 2008
Just den modellen går väldigt billigt på begagnat marknaden. Beror helt på utrustning skick hur långt den har gått vad som är gjort på den osv. Men man skulle nog kunna få runt 20-25 för den.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 september 2008
Det är vettiga bilar.

Har den AC? Funkar den isf? Det är riktigt svårt att sälja bilar utan AC nu förtiden.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

BMW ///M3
404 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Rspeter skrev:
Det beror ju lite på hur skicket är och hur långt den har gått och utrustningen. Svårt o ge tips utan info.

som jag skrev så är den i rätt bra skick inga fel förutom nån lampa i instrumentpanelen,aningen lite rost på ena framskärmen, annars utseendemässigt helt ok. har gått 22000mil. både sommar och vinterdäck i alufälgar

Avstängd
367 Inlägg
27 september 2008
rätt dum fråga

KLART AUDI ÄR BRA . de tysk pansarvagn ju . så länge dom är 90 års och nyare . hellst nyare än 95. 96 börjar va riktigt ok kärror

MVH Beyond

25 Inlägg
1 oktober 2008
Just köpt sån och e väldigt nöjd hur det kör, speciellt när de e 4x4 smile Det e int särskilt lika snabbt som en trimmad 1.8t, men man känner väl att de e v6(Räcker väl för mig iaf) smile Min A4 har Rst- tuning avgassystem installerad så de också låtar så satans bra tongue (Lite som några V8 sportbiler brukar att låta)
Jag har hört att vanligaste problemer e med elektroniska apparater och t.ex just auto AC(Som e säkert skitdyr att fixa). Självklart e det att kamrembyte ju måste vara skötats om smile Min audi e -96 och e i riktigt bra skick med bra service manual så jag hoppas att ja vill int ha några stora problemer i framtiden. Fö de första gång, väntar jag också att vi får massor av snö här snart så jag kan uppleva hur 4x4 funkar..De sku vara en drömbil för vinter tongue (Har int haft några 4x4 biler tidigare)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 oktober 2008
laaaarsson skrev:
Rspeter skrev:

som jag skrev så är den i rätt bra skick inga fel förutom nån lampa i instrumentpanelen,aningen lite rost på ena framskärmen, annars utseendemässigt helt ok. har gått 22000mil. både sommar och vinterdäck i alufälgar

Är det Audi 80, 100 ,A4, A6 eller A8 vi snackar om?

Sök