3695
Sök

Elfel, positionsljus/bromsljus

55 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Hejsan, har en Saab 9000 -95a med dragkrok.

Har ett väldigt konstigt fel, när mina säkringar sitter i som dom ska, så lyser mitt vänstra bromsljus konstant, likaså bromsljuset som sitter uppe i bakrutan. min högra sida fungerar som den ska, dvs att positionsljuset lyser och när man bromsar så lyser bromsljuset.
Det som också är märkligt är att när jag bromsar så lyser min positionslampa fram (vänster sida)!
När jag ska parkera min bil, och tar ut nyckeln så fortsätter motorn gå ifall jag har bromsen nere, släpper jag sedan upp den så stängs motorn. trycker jag sedan på bromsen igen, så tänds min panel invändigt.
Har testat att dra ut säkringen för min vänsta positionsljus sida och då stängs bilen när man drar ut nyckeln men givetvis inte mitt positionsljus. har även testat att ta bort jorden från draget, ska kanske koppla ut de helt? någon som känner igen detta problemet eller varit med om något liknande?
Vore jätte tacksam för svar

MVH
Oscar

55 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Hejsan. Tack för tipset. testade det, löste dock inte problemet. felet visade sig vara en fel konstruerad lampa som jag köpt. istället för att lysa som ett positionsljus så lös det stark, precis som när man bromsar. men nu är allt löst! tack!

537 Inlägg
27 september 2008
Kolla kontakten för släpet! Brukar kunna jäkla sig där.

1 Inlägg
26 november 2008
Precis samma symptom som på min 9000 2.3T -96! Den fortsätter att gå om jag stänger av och tar ur nyckeln och har bromsen nedtryckt. Varierar som vilken typisk glappkontakt som helst, får kolla jordanslutningarna vid bakljusen. Återkommer när jag felsökt och hittat problemstället...

Sök