3564
Sök

Byta VW märket bak (golf gti -07)

Mest i vägen.
205 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Hej!

Hur byter man ut VW märket på bakluckan? Är det svårt? Har tänkt att byta ut den till: http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/pr … oduct=2280

Mvh
Therese

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
27 september 2008
hmm.. det där märket ser ju ut att den ska sitta fram.. eftersom VW märket på bakluckan är fastsatt i bagageluckehandtaget annars är det iofs inte svårt att byta ut hela handtaget.... om du öppnar bagageluckan så har du två skruvar i själva handtagen på insidan av luckan.. skruva bort dem och sen är det bara å slita nerplastklädseln och så kommer du åt hela handtaget!...
Senast redigerat av Malm3n (27 september 2008)

Team Insane Racing

Mest i vägen.
205 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
Ajdå, det verkar du ha rätt i! Blev så glad när jag såg att de sålde svarta märken att jag inte läste att det var för fronten hmm  Är det svårt att byta märket i fronten då? Kanske även kan lacka det bakre märket..?

Mvh
Therese

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
27 oktober 2008
att ta bort märket i fronten är inte så speciellt svårt.. dock ska man vara försiktig eftersom det bara sitter med platsklipps. Du skruvar av grillen. sitter oftast med bara 2 skruvar, trycker in dem små itnryckningsbara klippsen och tar loss grillen... därefter så ser du på baksidan hur själva VW märket sitter med små silvriga platsklipps. lirka ut dem och så får du märket i handen. inte så mycket svårare än så.
på detta sätt sitter iaf märket på min golf, dock ser grillen lite mer annorlunda ut än vad den gör på GTI:n men konstruktionen bör vara den samma!

Att lacka det bakre märket bör väl inte vara så mycket svårare.. bara å göra som jag beskrev i förra inlägget ´jag gjorde och lämna in hela öppnaren till lackfirma.

Mvh
Christoffer

Team Insane Racing

Sök