3188
Sök

Chippning till Steg III - BSR

16 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Hej alla,

Har chippat min T4:a (2000 Fas I) - Steg I hos BSR. Helnöjd med det jag fått - bilen går som en klocka - vill gärna gå vidare.

Har en petig teknisk granne som då jag springer på honom undrar hur mina projekt går - han vet om mina planer att "go all the way". Han sa till mig häromdagen att chippning till Steg III är överkurs...roll

Med hans neggiga stämma i öronen börjar tveka  att utföra operationen (!) Han kanske har rätt i sina tvivel o kommentarer.
Min fråga är - pallar grejorna i en standard S40 Volvo för de krafter en Steg III chippning innebär; jag menar alla "utsatta" delar; växellåda, drivbitarna, topplock, spridare osv? Självfallet hajar jag att det hela beror på hur man kör men dock... och att det är slitdelar som kan ge sig...
Är det någon som har upplevt att något har rasat pga av denna chippning - typ växellådan eller fuckat topplock? Ingenstans står det hos BSR AB att man bör byta ut standarddelar o ersätta dem med annat "moddat"?

Vore väldigt tacksam för kommentarer o synpunkter snarast - vill gärna få "ett andra utlåtande" innan jag bränner av 15 lakan...

TACK på förhand

Jellan
T4 rules

Cease the day!

1 867 Inlägg
28 september 2008
Jag tror inte att en seriös firma som BSR hade sålt StegIII-kiten om det leder till att bilarna rasar?
Att en trimmad bil slits mer än en standardbil, men det ligger nog en del tankeverksamhet bakom från BSR's sida, ring dom och prata lite om du känner dig osäker.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

2 283 Inlägg
28 september 2008
Fråga Torpis tongue

R.I.P. Michael Jackson!

Killen med idéer.
193 Inlägg
28 september 2008
Snacka med torpis...han kan det kan jag GARANTERA..Och han verkar vara en schysst kille som hjälper här på forumet!

- True to the Source -

517 Inlägg
28 september 2008
Torpis, vart är du?

Mollllgan
28 september 2008
Torpis??? KOm nu då=)

x40
1 209 Inlägg
28 september 2008
håller med pikey om att fråga torpis, han kan utan till allt om s40...

Volvo S40 turbo.

Sök